ورزش

سهیل مهدی: ورزشگاه‌های کوچک بسازید

نیازی به ۵۰ هزارنفری و پیست تارتان نداریم

رئیس کمیته مسابقات لیگ برتر توضیحاتی در خصوص استادیوم‌ها ایران ارائه کرد.

به گزارش “ورزش سه”، بخشی از صحبت‌های سهیل مهدی در برنامه فوتبال برتر به ساخت استادیوم‌ها اختصاص داشت. او در مورد فرصتی که به تیم‌های بی ورزشگاه می‌دهند گفت: باید یک رویکرد بلند مدتی در درجه اول داشته باشیم و فرصتی مثلا دو ساله به یک تیم دهیم تا یک ورزشگاه خانگی را به ما اعلام نکند حق حضور در لیگ برتر را ندارد. اما کنفدراسیون فوتبال آسیا در رابطه با الزامات مجوز حرفه‌ای قرارداد یک ساله را می‌پذیرید. ما از نظر زیرساخت شرایط خاصی داریم؛ به طور مثال می‌گویند ورزشگاه فولاد و ورزشگاه امام رضا عالی و خوب هستند اما در حد سایز بنیان دیزل تبریز و شهید سلیمانی اگر ورزشگاه داشته باشند مشکلی نخواهیم داشت.

او در ادامه گفت: خیلی راحت و سریع می‌توانیم ورزشگاه کوچک بسازیم. ما ورزشگاه ۵۰ هزار نفری نمی‌خواهیم بلکه ورزشگاه ۱۰هزار نفری کافی است و بازی برگزار کنیم. تهران بزرگ ۴ ورزشگاه ندارد و شرایط‌مان سخت شده است. بسیاری از استادیوم‌ها را نیز با دست خودمان از بین برده‌ایم و ببینید چند ورزشگاه در طول پنج سال گذشته از رده خارج شده‌اند. ما نه تنها به سمت ساخت و ساز نرفتیم یا سرعت ساخت و ساز کند بوده بلکه بسیاری از ورزشگاه‌ها از رده خارج شده است.

او در خصوص اصرار به ساخت پیست تارتان نیز بیان کرد: من فکر می‌کنم مدیریت استانها باید مدیریت کنند. ورزشگاه ۵۰ هزار نفری دردسر و هزینه نگهداری و تاسیسات دارد و ما نمی‌خواهیم. در همه ورزشگاه‌ها پیست تارتان بی کیفیت می‌گذارند که سر یک سال غیر قابل استفاده است و اتمسفر ورزشگاه فوتبال را ندارد.

منبع ورزش سه

آگهی
دکمه بازگشت به بالا