ورزش

سوت‌زنی/ تذکر و برخورد با سالن‌های ورزشی مختلط توسط وزارت ورزش


بعد از انتشار گزارش وجود سالن‌های ورزشی مختلط در تهران در خبرگزاری فارس، مسئولان وزارت ورزش از تذکر و برخورد با متخلفان خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری فارس، روز ۲۸ شهریور، گزارشی خبری از وجود سالن‌های مختلط ورزشی در تهران بر اساس گزارشات ثبت شده در سامانه سوت‌زنی خبرگزاری فارس انتشار یافت.

 از جمله این سوژه‌ها، وجود سالن ژیمناستیکی بود در جنوب تهران که در آن،  سانس‌های مختلط دخترها با پسر ها در یک ساعت برگزار می‌شد، آنهم دختران و پسرانی که بر اساس فیلم‌های ارسالی مخاطبان بالای ۲۰ سال را نشان می‌دادند که بدون رعایت حجاب و شئونات اسلامی، به اصطلاح مشغول تمرین ورزشی بودند.

 همچنین در سوژه‌ای دیگر از وجود باشگاهی در غرب تهران خبر داده شده بود که شب‌ها ساعت دوازده به بعد به صورت مختلط ورزشکاران خانم و آقا را با هم می‌پذیرد.

گزارش فارس درباره سالن‌های ورزشی مختلط در تهران را اینجا بخوانید

بعد از انتشار گزارش فوق، یکی از مسئولان وزرات ارشاد ضمن تماس با همکاران سامانه سوت زنی خواستار مستندات گزارش انتشار یافته در فارس شد که همگی مستندات به ایشان تقدیم گردید.

بعد از پیگیری همکاران سوت‌زنی، مشخص شد این موضوع به اداره کل ورزش استان برای بررسی و اقدام ارجاع شده است.

پیگیری‌ها ادامه یافت تا چندی بعد، رضا خرم مسئول نظارت بر اماکن ورزشی استان تهران در تماس با همکاران ما گزارشی از اقدامات انجام شده همکاران خود در خصوص گزارش های ارسالی ما ارائه داد.

خرم با بین اینکه لزوم رعایت شئونات اسلامی و قوانین و مقررات موجود برای وزارت ورزش و اماکن وابسته به این وزارتخانه یک اصل تغییر ناپذیر است، بر برخورد با تخلفات قانونی توسط افراد و اماکن تاکید کرد.

وی ادامه داد:: در خصوص گزارش اول یعنی سالن زیمناستیکی واقع در جنوب تهران،  پس از بررسی اولیه مشخص شد این سالن متعلق به یکی از پیشکسوتان ورزش زیمناستیک کشورمان است که نامبرده احضار و از او توضیح خواسته شد.

مسئول نظارت بر اماکن ورزشی استان تهران تصریح کرد: این پیشکسوت با بیان اینکه سالن مورد نظر را اجاره داده، از فعالیت‌های مجرمانه و خلاف شئون در آن مکان اظهار بی‌اطلاعی کرد و سپس تعهد داد از این پس هیچگونه رفتار مغایر با شئونات اسلامی و اقدامات غیرقانونی در سالن زیر نظرش انجام نگیرد.

خرم درباره سوژه دوم که باشگاهی در غرب تهران بود، نیز گفت: چندین مرتبه ماموران ما به صورت سرزده از مکان مورد نظر بازدید کرده‌اند و رفتاری خلاف عرف در آن مکان مشاهده نکرده‌اند.

 وی گفت: احتمالا بعد از انتشار خبر فارس مسئولان آن باشگاه فعالیت‌های خلاف عرف و شرع خود را تعطیل کرده اند، اما مإموران ما به بازرسی بیشتر دو سوژه مورد اشاره و سایر سالن‌های ورزشی با دقت بیشتر ادامه خواهند داد و هر گونه رفتار غیرقانونی را بر نخواهند تافت.

خبرگزاری فارس ضمن تشکر از مسئولان وزارت ورزش و اداره کل ورزش تهران برای پیگیری سریع گزارش‌های مردمی ارسالی به این خبرگزاری، انتظار دارد این مدیران با نظارت دقیق‌تر بر اماکن وابسته به این وزارتخانه اجازه ندهند عده‌ای فرصت‌طلب به بهانه کسب سود بیشتر و یا اهداف ضدفرهنگی باورهای جامعه اسلامی را به سخره گیرند.

انتهای پیام/



بعد از انتشار گزارش وجود سالن‌های ورزشی مختلط در تهران در خبرگزاری فارس، مسئولان وزارت ورزش از تذکر و برخورد با متخلفان خبر دادند.

خبرگزاری فارس

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا