ورزش

شكست سنگين قزاق ها برابر سرمربى سابق تيم ملى

دبل طلايى حقى: دود از كنده بلند مى شود!

عليرضا حقى سرمربى سابق تيم ملى دوچرخه سوارى جاده ايران دو مدال طلاى ارزشمند را از قزاقها در كشورشان گرفت.

به گزارش “ورزش سه”، عليرضا حقى يكى از عنوان دارترين قهرمانان دوچرخه سوارى تاريخ ورزش ايران در بخش جاده به شمار مى رود كه ٢٧ مدال طلا، نقره و برنز ارزشمند از رقابتهاى آسيايى، بازيهاى آسيايى و حتى طلاى رقابتهاى سطح ب قهرمانى جهان را به خود اختصاص داده كه تنها مدال زرين جهانى اين ورزش به حساب مى آيد كه يك ايرانى آن را به گردن آويخته است.

حقى با ٤٦ سال سن در رقابتهاى قهرمانى جوانان، اميدها، بزرگسالان و پيشكسوتان زن و مرد آسيا كه به ميزبانى قزاقستان در آستانا در حال برگزارى است به اصطلاح دو طلاى رده سنى ٤٥ تا ٥٠ سال جاده قهرمانى آسيا را در ماده هاى تايم تريل انفرادى بيست كيلومتر و استقامت ٨٠ كيلومتر جاده از دهن شير درآورد تا هر دو را مال خود كند و به گردن آويزد.

قزاقستان در دوچرخه سوارى جاده آسيا قطب اصلو محسوب مى شود تا جايى كه وينوكوروف قزاق مدال طلا و نقره جاده بازيهاى المپيك را به دست آورده و حتى در مجموع پرو تور معتبر توردو فرانس كه حضور در آن روياى هر دوچرخه سوارى محسوب مى شود مقام سوم مجموع را به ثبت رسانده است.

شكست سنگين قزاق ها برابر سرمربى سابق تيم ملى

عليرضا حقى در رقابتهاى قهرمانى ٢٠٢٤ آسيا در قزاقستان و ماده تايم تريل انفرادى بيست كيلومتر با كسب مدال طلا يكى از تاريخى ترين سكوهها را به خود اختصاص داد جايى كه دو دوچرخه سوار قراق كشور ميزبان روى سكوههاى دوم و سوم ايستادند و قهرمان عنوان دار كشورمان از نسل طلايى سالهاى دو هزار تا ٢٠٢٠ روى سكوى اول.

قادر ميزبانى، احد كاظمى، حسين عسگرى، عليرضا حقى، حسن ملكى، مهدى سهرابى، امير زرگرى، عباس سعيدى تنها، محمود پراش، رحيم امامى و… دوچرخه سواران عنوان دار نسل طلايى جاده ايران به حساب مى آيند كه در دهه آخر ١٩٩٠ تا سال ٢٠٢٠ ميلادى دوچرخه سوارى ايران را به يكى از دو قدرت اصلى بخش جاده آسيا در كنار قزاقستان تبديل كردند.

عليرضا حقى كه در كنار مدالهايش در رقابتهاى تم مرحله اى جاده مقامهاى و پيراهن هاى آسيا، امتيازى و قهرمانى هاى مراحل مختلف بسيارى نيز در تورهاى بين المللى UCI در كارنامه دارد در دو ماده سنگين تايم تريل بيست كيلومتر انفرادى و استقامت جاده به فاصله ٢٤ ساعت دو مدال طلا را در قزاقستان به دست آورد كه به اصطلاح خودش قزاقستان جايى محسوب مى شود كه مدال را در بخش جاده بايد از دهان شير بيرون كشيد.

2042425

رده سنى ٤٥ تا ٥٠ سال پيشكسوتان آسيا يكى از رده هاى سنى دوچرخه سوارى محسوب مى شود كه مدال گرفتن در آن بسيار سخت و طاقت فرساست چون هنوز قهرمانان بزرگ و عنوان دار سالهاى قبل در رقابتهاى آن پا در ركاب مى گذارند.

عليرضا حقى كه در مقطع كارشناسى تربيت بدنى تحصيل مى كند و زادگاهش قلعه حسن خان و شهر قدس به حساب مى آيد سابقه راه يابى به بازيهاى المپيك را نيز در كارنامه دارد و در المپيك نيز ركاب زده است.

✍???? پوريا تابان

منبع ورزش سه
آگهی
دکمه بازگشت به بالا