ورزش

فینادرباره میزبانی ایران درمسابقات جهانی واترپلوتصمیم گیری می‌کند

رئیس فدراسیون شنا درباره شانس میزبانی ایران در مسابقات قهرمانی جهان واترپلو گفت: فدراسیون جهانی روز شنبه در این زمینه تصمیم‌گیری خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجمع انتخاباتی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو روز دوشنبه به ریاست محمد پولادگر معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش در آکادمی ملی المپیک برگزار شد. محسن رضوانی با کسب ۵۵ رأی از ۵۸ عضو مجمع به عنوان رئیس فدراسیون ابقاء شد.

محسن رضوانی که برای سومین دوره متوالی به عنوان رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو انتخاب شد در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: شرایط مدیریت در ورزش بسیار سخت است. مباحثی مانند بی پولی، مالیات و مشکلات بسیاری وجود دارد. اینکه توانستم با رأی بالا اعتماد مجمع را کسب کنم و برای سومین دوره ریاست خود را ادامه دهم یک انگیزه برایم به عنوان مدیر است. از تک تک اعضا تشکر می‌کنم که به بنده اعتماد کردند و امیدوارم از این اعتماد نهایت بهره را ببریم.

رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو درباره برنامه‌هایش ادامه داد: برنامه‌هایی داریم که باید آنها را ادامه دهیم مهمترین آنها توسعه شنا در بحث آموزش است. ۷ مرحله در بحث آموزش شنا تعریف کرده‌ایم، در بعد قهرمانی نیز در برنامه کوتاه مدت هدف‌مان این است تیم واترپلو در بازی‌های آسیایی پیش رو یک پله بالاتر از دوره‌های گذشته قرار گیرد که البته همه اینها منوط به حفظ کادر فنی، حفظ بازیکنان، برگزاری اردوهای منظم و … می‌باشد.

وی درباره شنا نیز گفت: چند شناگر نخبه در اختیار داریم که اگر از آنها حمایت کنیم، تا بازی‌های آسیایی اتفاقات خوبی شاهد خواهیم بود.

رضوانی درباره شیرجه نیز گفت: شیرجه یکی از دغدغه‌هایم است. چند استعداد خوب در این رشته کشف کرده‌ایم که اگر بتوانیم با مدیریت خوبی پیش برویم در چند سال آینده در این رشته نیز اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد اما در بعد توسعه شیرجه کار سختی در پیش داریم چرا که در سخت افزار دچار مشکل هستیم.

رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو افزود: متأسفانه ماده ۸۸ قانون مشکلات زیادی برای مان ایجاد کرده است. زمانی که استخرها به بخش خصوصی داده می‌شوند در هیأت‌های استانی به مشکل می‌خوریم. در حال حاضر استخر شیراز را به بیلیارد اجاره داده‌اند و فقط سه سانس در اختیار هیأت استان است. با این شرایط چه توقعاتی می‌توانیم داشته باشیم.

رضوانی با اشاره به حمایت وزارت ورزش گفت: وزارت ورزش اگر بخواهد در این زمینه ورود کند باید قانون را تغییر دهد اگر این بحث در شنا بسیار پررنگ‌تر است به این دلیل است که استخرها منبع درآمدزایی هستند بنابراین در اختیار گرفتن استخرها برای هیأت‌ها مشکل است و استخرها به بخش خصوصی داده می‌شود.

وی درباره تجهیزات نیز گفت: در تاریخ شنای ایران تا به امروز به این اندازه تجهیزات وارد نشده بود. پس از ۲۰ سال تاچ پدها را وارد کردیم. تجهیزات شنا را کشورهای توسعه یافته تولید می‌کنند و در واقع تحریم‌ها کار ما را برای ورود تجهیزات سخت کرده است اما افتخار می‌کنیم که توانستیم با تمام مشکلات و سختی‌ها ۵ دایو را وارد کنیم که در آذربایجان شرقی، استخر آزادی و ۹ دی مستقر کردیم و دو دایوی که در اینجا بود را به دو استان دیگر انتقال دادیم. بیشتر از این اگر بخواهیم وارد کنیم باید به ازای هر دایو ۵۰۰ میلیون تومان پرداخت کنیم که با توجه به بودجه فدراسیون خارج از توانایی‌هایمان می‌باشد.

رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در پایان درباره شانس ایران در کسب میزبانی مسابقات جهانی واترپلوی مردان نیز گفت: صحبت‌هایی در این زمینه داشته‌ایم، با توجه به شرایط قزاقستان کشورهای چین و کره جنوبی برای حضور در این کشور خواستار تضمین شده‌اند. ایران نیز چنین تضمینی را خواسته است. با توجه به اینکه میزبانی قزاقستان تحت الشعاع قرار گرفته ما نیز برای میزبانی بخش مردان اعلام آمادگی کرده‌ایم. روز شنبه در فدراسیون جهانی جلسه‌ای برگزار و تصمیمی گیری خواهد شد.

خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا