ورزش

قرارداد ۲ ساله هافبک پرسپولیس با الاهلی/ نورالهی به امارات می‌رود

یک برنامه تلویزیونی در امارات اعلام کرد باشگاه شباب الاهلی امارات با احمد نورالهی هافبک پرسپولیس برای امضای قرارداد دو ساله به توافق رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، برنامه «الشارع الریاضیه» که از شبکه تلویزیونی «ابوظبی الریاضیه» امارات پخش می‌شود، شب گذشته در خبری اختصاصی مدعی شد احمد نورالهی هافبک تیم پرسپولیس با شباب الاهلی امارات به توافق رسیده است.

طبق ادعای مجری این برنامه، قرارداد نورالهی با شباب الاهلی دو ساله خواهد بود.

سال ۱۳۹۲ بود که کشور امارات در تصمیمی سیاسی یک نام جعلی را به لیگ فوتبال خود اضافه کرد و این تصمیم، تغییر بزرگی در سرنوشت بازیکنان ایران ایجاد کرد. با اضافه شدن نام جعلی به لیگ امارات، فدراسیون فوتبال ایران حضور بازیکنان کشورمان در امارات را ممنوع کرد و این موضوع باعث شد تا امارات که یکی از مقصدهای جذاب فوتبالیست‌های ایرانی بود، به کلی از دایره اهدافشان خارج شود.

در آن زمان، محمدرضا خلعتبری بازیکن پیشین تیم ملی به تیم عجمان امارات پیوسته بود ولی با تغییر نام لیگ امارات، تحرکاتی در ایران برای جدایی او از عجمان شروع شد و سر و صدای زیادی در فوتبال کشورمان به پا کرد.

خلعتبری بعد از کش و قوس فراوان و با کمک فدراسیون فوتبال ایران، سرانجام قراردادش را با عجمان لغو کرد و به پرسپولیس پیوست.

اماراتی‌ها امسال نام لیگ فوتبال خود را تغییر داده‌اند. اسپانسر جدید لیگ فوتبال این کشور شرکت نفت ابوظبی (أدنوک) خواهد بود و با حذف نام جعلی، زمینه حضور بازیکنان ایرانی در امارات فراهم می‌شود.

به این ترتیب و در صورت قطعی شدن حضور نورالهی در شباب الاهلی امارات، وی به نخستین بازیکن ایرانی تبدیل می‌شود که بعد از گذشت هشت سال مجدداً با یک تیم اماراتی به صورت حرفه‌ای قرارداد امضا می‌کند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا