ورزش

لژیونر هندبال زنان: دستمزد یک ماهم در ترکیه با یکسال لیگ ایران برابری می کند

راضیه جانباز گفت: پیشنهادهای زیادی داشتم که در نهایت به لیگ ترکیه پیوستم. مبلغ قراردادم در لیگ ترکیه اصلا قابل مقایسه با ایران نیست. در واقع حقوق یک ماه اینجا برابر کل مبلغ قرارداد سال گذشته من در لیگ ایران بود.

راضیه جانباز لژیونر هندبال زنان ایران در گفت‌وگو با ایسنا، بعد از حضور در تیم آنادولو اسپور ترکیه اظهار کرد: من در تیر دو پیشنهاد از لیگ برتر یونان و لیگ دسته یک فرانسه داشتم. یونان به این دلیل که نمی‌توانستم با حجاب بازی کنم منتفی شد ولی برای لیگ فرانسه مشکلی نبود. در زمانی که داشتم روی این پیشنهادها فکر می‌کردم مدیر برنامه‌هایم خبر داد که یک تیم تازه تاسیس در ترکیه هست که شرایط خوبی دارد و بازیکن جذب می‌کند. منم واقعا دیدم شرایطش عالی است و همین پیشنهاد را قبول کردم و به این تیم پیوستم.

جانباز گفت: من زمانی که به تیم ملی راه یافتم به تنها چیزی که فکر می‌کردم لژیونر شدن بود. اما امسال اصلا فکرش را نمی‌کردم که آنقدر پیشنهاد داشته باشم. در واقع جز یونان از دو تیم خوب دیگر هم پیشنهاد داشتم. نمی‌دانستم که به لیگ فرانسه بروم یا ترکیه که در نهایت تصمیم درستی گرفتم. مدیر برنامه های من خارجی است و خیلی در این مسیر مرا کمک کرد. برای رزومه‌ام خیلی مهم بود که در سوپر لیگ بازی کنم. امیدوارم در سال‌های آینده شرایط بهتری سد راهم قرار گیرد.

او در خصوص لیگ هندبال ترکیه گفت: در این تیم با دو بازیکن از تیم ملی برزیل، یک بازیکن از تیم ملی کامرون، یک بازیکن از تیم ملی جوانان روسیه و سه ملی پوش ترکیه هم تیمی هستم. خیلی لذت می‌برم که در کنار آنها بازی می‌کنم. سایر بازیکنان تیم هم جوانان هستند. این تیم در ابتدا قرار بود تنها برای بهترین نتیجه تلاش کند و خیلی به سکو نگاهی نداشت اما بعد شرایط عوض شد همه چیز طوری پیش رفت که مسئولان این تیم اکنون به مقام هم فکر می‌کنند.

لژیونر هندبال ایران در خصوص بازی های انجام شده با این تیم گفت: ما سه بازی کردیم و هر سه بازی را باختیم. البته در دو بازی اول هیچ بازیکن خارجی در تیم نبود چون ای تی سی کارتها صادر نشده بود. بازی سوم هم با تیم ازمیر که از تیم‌های قوی ترکیه است بازی کردیم که این بازی را هم با اختلاف چهار گل واگذار کردیم. من در این بازی بیشترین گل را ثبت کردم. البته هنوز به هماهنگی کامل نرسیده بودیم اما قطعا در بازی های آینده بهتر خواهیم شد.

جانباز در ادامه افزود: در کل من از یک شهریور در ترکیه هستم. شرایط تیم خیلی خوب است‌. هر چند روز در شهرهای مختلف در ترکیه کمپ می زنیم و تقریبا هر روز دو نوبت تمرین داریم. شرایط خوب است و باید بگویم تا حالا این سطح را تجربه نکرده ام‌. مسابقات آنها بی‌نظیر و واقعا بازی‌ها سنگین است. لیگ حرفه ای و نمی‌توانم بگویم چقدر حس خوشایندی است. اینکه با چند بازیکن از کشورهای مختلف بازی می‌کنیم خیلی تجربه خوبی است. مشخص می‌شود که هر کشوری چطور به هندبال نگاه می‌کند. من همیشه از تجربه های جدید استقبال می‌کنم. در کل امسال برای من یک سال حرفه ای است خیلی هیجان زده هستم. ما سه هفته بازی می‌کنیم سه هفته اردوی تیم ملی است و بعد مجددا سه هفته بازی داریم. این موضوع شرایط را سخت و لیگ را طولانی می‌کند. احساس می‌کنم از نظر عملکرد خیلی بالاتر از حد خودم قرار گرفتم و خوشحالم.

این بازیکن هندبال که سابقه پوشیدن تیم ملی هندبال ایران را دارد در خصوص نوع پوشش و بازی با حجاب در لیگ ترکیه گفت: برای دیگران هم جالب و جذاب هستم که با حجاب بازی می‌کنم. به نظر خودم هم جالب است که با دیگران متفاوت باشم. اینکه در این لباس و حجاب با قدرت ظاهر می‌شوم را دوست دارم.

وی در خصوص مبلغ قراردادش در لیگ ترکیه گفت: مبلغ قرارداد ما اصلا قابل مقایسه با ایران نیست. در واقع حقوق یک ماه اینجا برابر کل مبلغ قرارداد سال گذشته من بود. البته امسال کمی شرایط قراردادها در ایران بهتر شد ولی اصلا قابل مقایسه نیستند. از طرفی دیگر لیگ ایران طولانی هم هست. این مبلغ قرارداد برای من امیدوارکننده و خوب است و من راضی هستم. برای حضورم در لیگ ترکیه هیچ سختگیری از سوی فدراسیون هندبال ایران وجود نداشت و خیلی با من در این موضوع همکاری کردند. هیچ سدی وجود نداشت و تنها حجاب بود که برخی کشورها آن را نمی‌پذیرند که این مشکل در ترکیه وجود نداشت.

جانباز در پاسخ به این پرسش که آیا اولین لژیونر هندبال زنان ایران است که در لیگ اروپا بازی می کند گفت: من اولین نفر هستم که در اروپا بازی می‌کنم. قبلا بازیکنانی مثل شقایق باپیری، مژگان قهرمانی، سیران احمدی و اسرا زندی در لیگ عراق بازی کرده اند. بازی‌های لیگ عراق کلا یک هفته ای است و بازیکنان ایرانی در آن خوش درخشیدند. تاکنون در اروپا کسی را نداشتیم که در سوپر لیگ بازی کند.

او در خصوص حضور سایر ورزشکاران ایرانی در لیگ های اروپایی گفت: روزی که من به لیگ ترکیه آمدم با توجه به صمیمیتی که بین من با  مربی و رئیس باشگاه ایجاد شد تصمیم گرفتم که برای هندبال ایران کمکی کنم. پیشنهاد جذب سه بازیکن ایرانی در پست های مختلف را به آنها دادم و باشگاه هم موافقت کرد که به اینجا بیایند و تست بدهند. آنها اکنون در حال تست دادن هستند و تا یک هفته یا ۱۰ روز دیگر وضعیتشان مشخص می‌شود. آنها خیلی خوب تمرین می‌کنند و امیدوارم که بتوانند در تیم بمانند. این اتفاق فوق العاده می‌تواند به سطح هندبال ایران بیش از اندازه کمک کند. من هم در این مسیر ادای دین به هندبال زنان ایران کرده باشم. این کمترین کاری بود که از دستم می‌آمد و امیدوارم این اتفاق رخ دهد .

لژیونر هندبال ایران به تفاوت میان لیگ ایران و ترکیه اشاره کرد و گفت: در واقع لیگ ترکیه و ایران تفاوت های زیادی دارند. اینجا خیلی به کمپ اعتقاد دارند و در واقع هر ۱۰ روز یکبار به کمپهای تمرینی آنتالیا می‌رویم و تمرینات را خیلی جدی‌تر ادامه می‌دهیم. تمرینات ما صبح و بعدازظهر است اما زمانی که به کمپ می‌رویم گاهی سه جلسه هم در روز تمرین داریم و همه چیز تمرین است. اینجا ۱۲ تیم در لیگ هست و مسابقات رفت و برگشت است. سه هفته فاصله بین مسابقات هم لیگ را طولانی و هم جذاب می‌کند. سطح لیگ هم بالا است و ستاره های زیادی از کل دنیا امسال در لیگ ترکیه بازی می‌کنند. بر خلاف لیگ ایران که همیشه سه چهار تیم با هم رقابت می‌کنند اینجا هیچ چیز قابل پیش بینی نیست. مثلا تیم هشتم قهرمان سال قبل را با هفت اختلاف می برد. تیم‌ها خیلی به هم نزدیک اند در هر تیم حداقل سه بازیکن خارجی وجود دارد. این خیلی هیجان انگیز است چون هر بار با بازیکنان جدیدی روبه رو می‌شوم و چیزهای جدید یاد می‌گیرم.

انتهای پیام

خبرگزاری ایسنا

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا