ورزش

لیگ بسکتبال ظرفیت ۱۶ تیم ندارد/ یک تیم منحل شد؟

طبق خبرهایی غیر رسمی، تیم خانه بسکتبال خوزستان از حضور در ادامه مسابقات لیگ انصراف داده و منحل شده است.

به گزارش ایسنا، در حالی که تیم خانه بسکتبال خوزستان فردا (جمعه) ۳ دی باید به مصاف شهرداری گرگان می‌رفت، اعضای این تیم بخاطر مشکلات مالی نتوانسته‌اند عازم تهران شوند به همین دلیل این بازی لغو شد. همچنین طبق خبرهای غیر رسمی، بخاطر مشکلات مالی زیاد تیم خانه بسکتبال خوزستان دیگر از این به بعد در لیگ حضور نخواهد داشت و منحل شده است.

فرهاد زحمتکش رئیس کمیته برگزاری مسابقات فدراسیون بسکتبال، درباره منحل شدن تیم خانه بسکتبال خوزستان گفت: تا الان چیزی تحت عنوان منحل شدن را به ما نگفته‌اند، اما طبق چیزی که به فدراسیون گفتند، بخاطر پاره‌ای از مشکلات قادر به حضور در بازی فردا نبودند و ما هم بازی را لغو کردیم تا شاید در زمان دیگری برگزار شود.

او ادامه داد: به مسئولان این باشگاه اعلام کرده‌ایم که اگر موضوعی هست باید به صورت کتبی آن را در اختیار فدراسیون قرار دهند. مسئولان تیم خانه بسکتبال خوزستان حتی بحث نیامدن به تهران را نیز شفاهی اعلام کرده‌اند. بازی فردا برگزار نمی‌شود، اما ما در حال پیگیری هستیم تا ان‌شاءالله آن‌ها بتوانند در ادامه لیگ نیز باشند، به هر حال خوزستان صاحب بسکتبال است و خوشحال می‌شویم در لیگ باشند.

اکنون با توجه به اینکه صحبتهایی در مورد منحل شدن تیم خانه بسکتبال خوزستان رنگ و بوی واقعیت به خود گرفته است، باید دید که فدراسیون برای ادامه لیگ چه تصمیمی اتخاذ خواهد کرد چرا که مسابقات در دو گروه ۸ تیمی برگزار می‌شود و بامنحل شدن تیم خوزستان، گروه الف رقابت‌ها ۷ تیمی شده و برنامه مسابقات نیز به هم خواهد ریخت.

با شروع فصل بسیاری از مربیان تیم‌ها و کارشناسان بسکتبال در صحبت‌های خود اعلام کردند که افزایش تعداد تیم‌ها در لیگ می‌تواند به پیشرفت این رشته کمک کند، اما در حال حاضر لیگ برتر ایران ظرفیت ۱۶ تیمی بودن را ندارد و فدراسیون نباید این کار را می‌کرد چرا که در جریان مسابقات مشکل ساز می‌شود؛ اتفاقی که اکنون با زمزمه‌های منحل شدن تیم خوزستان شنیده می‌شود تا صحه بر حرف کارشناسان باشد.

انتهای پیام

خبرگزاری ایسنا

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا