ورزش

مصاف حساس آزادکاران مدعی جهانی در تورنمنت ترکیه

برخی مدعیان حضور در رقابتهای جهانی کشتی آزاد با صلاحدید کادر فنی بزودی در تورنمنت بین المللی ترکیه به میدان خواهند رفت تا بتوانند شایستگی خود را اثبات کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، پس از اینکه رقابتهای جام تختی با حضور مدعیان واجد شرایط کشتی آزاد از سراسر کشور در اوزان دهگانه برگزار و نفرات برتر مشخص شدند، یکی از مراحل انتخابی مسابقات جهانی ۲۰۲۱ نروژ به اجرا در آمد.

همانطور که کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد پیش از جام تختی اعلام کرده بود، عملکرد مدعیان اعزام به رقابتهای جهانی در جام تختی زیر ذره بین قرار داشت تا در نهایت بهترین نفرات راهی نروژ شوند. اما این پایان روند انتخابی تیم ملی برای جهانی نبود و حالا برخی از آزادکاران برتر باید با نظر کادر فنی در ماه آینده در تورنمنت بین المللی جام یاشاردوغو ترکیه به میدان بروند.

کادر فنی تیم‌های ملی آزاد همانطور که قبلاً اعلام کرده بود در کنار اولویت برنامه‌هایش یعنی بازی‌های المپیک، نگاه ویژه‌ای نیز به جهانی نروژ دارد و حالا این فرصت را به مدعیان بازمانده از المپیک می‌دهد تا برای جهانی تلاش کنند.

البته کادر فنی بزودی سرنوشت ترکیب تیم المپیکی خود را هم در یک تورنمنت بین المللی دیگر روشن خواهد کرد. بطوریکه مصطفی حسین‌خانی و یونس امامی در ۷۴ کیلوگرم، علیرضا کریمی، محمدحسین محمدیان و علی شعبانی در ۹۷ کیلوگرم و امین طاهری و امیرحسین زارع در ۱۲۵ کیلوگرم طی روزهای ۱۸ و ۱۹ خرداد در تورنمنت بین المللی لهستان به میدان خواهند رفت تا کادر فنی بتواند آخرین تصمیمات خود را در خصوص ملی پوشان المپیکی اتخاذ کند.

به گزارش خبرنگار مهر، تکلیف سه المپیکی دیگر کشتی آزاد کشورمان هم پیش از این روشن شده است. رضا اطری و حسن یزدانی که اسفند سال گذشته با پیروزی بر رحمان عموزاد و کامران قاسمپور ملی‌پوش المپیک شدند. اوایل ماه جاری هم مرتضی قیاسی در انتخابی درون اردویی وزن ۶۵ کیلوگرم توانست امیرمحمد یزدانی را شکست دهد و مسافر المپیک شود.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا