ورزش

مطهری: در فیفادی بعدی روی دفاع کار می‌کنیم

بازی با تیم‌های بزرگ باعث پیشرفت می‌شود؛

مربی تیم ملی فوتبال ایران می‌گوید نگاه امیر قلعه‌نویی به رنکینگ نیست و به همین دلیل هم درخواست بازی‌های دوستانه بزرگ‌تری را داشته است.

به گزارش ورزش سه، یکی از انتقاداتی که پس از حضور تیم ملی در تورنمنت کافا مطرح شد، عدم استفاده امیر قلعه‌نویی از بازیکنان لیگ برتری و حضور بازیکنان اصلی در مسابقات بود که این موضوع امروز واکنش حمید مطهری را به دنبال داشت و او از برگزاری مینی کمپ‌های تیم ملی دفاع کرد.

مطهری گفت: در دایره بازیکنان تیم ملی همه نفرات یک فایل شخصی دارند. ما مینی‌کمپی برگزار کردیم اما خیلی دوستان آمدند و هر چه دوست داشتند، گفتند. آن مینی‌کمپ به این دلیل برگزار شد که خود آقای قلعه‌نویی سال‌ها در لیگ برتر بودند و ما را هم موظف کردند تمام بازی‌های لیگ را زیر نظر بگیریم و به ورزشگاه برویم. نگاه ما واقعا به لیگ برتر خیلی ریزبینانه است و آن بچه‌ها را به مینی‌کمپ آوردیم و همه را رصد کرده و برای‌شان پرونده درست کردیم و تمام و کمال زیر نظر ما کار می‌کنند و اینطور نیست که از بازیکنان به تیم ملی اضافه نشود.

او ادامه داد: ما با توجه به فرصت‌های محدودی که داریم، باید تیم را برای رسیدن به هارمونی خوب هماهنگ کنیم؛ بنابراین از همان مینی‌کمپ هم بازیکنانی مثل شهاب زاهدی، علیرضا علیزاده و امیرحسین حسین‌زاده و خیلی‌های دیگر به تیم ملی اضافه شدند. تیم ملی واقعا جای بهترین‌ها است و باید پله پله و با یک شیب ملایم این کار را انجام بدهیم.

مربی تیم ملی در خصوص حضور زوج‌های متفاوت در بازی‌های مختلف گفت: با توجه به سه بازی که مقابل افغانستان، قرقیزستان و ازبکستان داشتیم، پلن تمرینی‌ ما با توجه به وضعیفت حریفان، تمرین کارهای مالکیت ساختار تیمی از عقب و موقعیت‌سازی روی دروازه حریف بود. در سیستم‌های خود نیز آیتم‌های مختلفی را تست کردیم. برای فیفادی بعدی، با توجه به اینکه قلعه‌نویی نامه زده تا با حریف بزرگ‌تری بازی کنیم و اینکه به رنکینگ فیفا نیست تا دو بازی ببریم و در رنکینگ بالاتر بیاییم دوست دارد که بازی سنگینی برگزار شود. اعتقاد ما این است بازی کردن با تیم‌های بزرگ می‌تواند سبب پیشرفت تیم ملی شود تا نقاط ضعف و قوت خود را پیدا کرده و روی آنها کار کنیم.

وی در پایان گفت: به دنبال این هستیم در فیفادی بعدی مقداری روی ساختار دفاعی و دفاع تیمی کار کنیم و این آیتم‌ها را پله پله جلو ببریم. البته با توجه به شکل بازی قرقیزستان و افغانستان نیاز بود ما مرور موقعیت، بیلدآپ از عقب، مالکیت توپ و … را تمرین کنیم. هر دوره‌ای آیتم‌های خاص خودش را می‌طلبد.

منبع ورزش سه
آگهی
دکمه بازگشت به بالا