ورزش

مناف هاشمی:ازچند رشته انتظار بیشتری داشتیم/ عملکردها بررسی می‌شود

گزارش خبرنگار مهر از هانگژو؛

دبیرکل کمیته ملی المپیک در ارزیابی اش از عملکرد ورزش ایران در نوزدهمین دوره بازیهای آسیایی گفت: برخی رشته ها نتوانستند انتظارات را برآورده کنند.

به گزارش خبرنگار مهر از هانگژو، سیدمناف هاشمی در ارزیابی اش از عملکرد کاروان ورزش ایران در نوزدهمین دوره بازیهای آسیایی گفت: همه ورزشکاران ما تلاش کردند و انرژی بالایی گذاشتند تا بتوانند پرچم جمهوری اسلامی را در نقطه ای نگه دارند که شایسته ورزش کشور است.

وی با بیان این که رقابت بین المللی است و سایر کشورها هم در حال پیشرفت هستند گفت: کشورهای مختلف تلاش می کنند تا جایگاه ایران را بگیرند. قبل از بازیهای آسیایی برخی تحلیل ها این بود که ورزش ایران دهم می شود اما با توجه به شرایطی که در چند سال اخیر داشتیم هفتم شدیم.

دبیرکل کمیته ملی المپیک از ارزیابی عمکرد فدراسیون ها و رشته های شرکت کننده در بازیهای آسیایی خبر داد و گفت: در یک ماه آینده با روسای فدراسیون ها نشست هایی را برگزار خواهیم کرد تا شرایط هر رشته را بررسی کنیم.

وی با بیان این که کمیته ملی المپیک برای حمایت از کاروان ایران کم نگذاشته است گفت: ما به عنوان پشتیبان کننده کاروان ورزش ایران هر آنچه باید انجام می دادیم را در زمان خودش انجام دادیم و حتی ۹۰ درصد بودجه فدراسیون ها را قبل از حضور در بازیهای آسیایی پرداخت کردیم. دولت و وزارت ورزش هم حمایت کاملی از ورزش داشتند.

وی با اشاره به مدال آوری بانوان در این دوره از بازیهای آسیایی گفت: شروع و خاتمه مدال آوری کاروان ورزش ایران با بانوان بود. در برخی رشته ها برای اولین بار مدال گرفتیم که اتفاق خوبی بود. این رشته ها توانستند خودشان را به ما مسئولان و دولتمردان و نمایندگان مجلس نشان دهند و ثابت کنند که نیاز به توجه و حمایت بیشتر دارند.

دبیرکل کمیته ملی المپیک ادامه داد: این 5-6 رشته با نتایجی که کسب کردند پیام دادند که نیاز به سرمایه گذاری و توجه بیشتر دارند. در شطرنج ما روی یک مدال برنز حساب کرده بودیم اما دیدید که طلا گرفتند. در تنیس روی میز هم همین اتفاق رخ داد و برای نخستین بار تاریخ سازی کردند.

مناف هاشمی در مورد رشته هایی که نتوانستند انتظارات را برآورده کنند نیز گفت: آنهایی که مدال نیاورده اند باید رئیس فدراسیون و مجموعه عوامل آن پاسخگو باشند. ما به عنوان کمیته ملی المپیک در پشتیبانی کوتاهی نکردیم.

وی در پایان گفت: در 5-6 رشته توقعات برآورده نشد و انتظار بیشتری داشتیم. الان نمی خواهم اسم فدراسیونی را بیاورم اما برخی فدراسیون ها با 20 ورزشکار در مسابقات شرکت کردند اما به مدال نرسیدند.

سیدمناف هاشمی در پایان با بیان این که در رده بندی مدال طلا اهمیت دارد گفت: این که ما مدال های نقره و برنز پرتعدادی را کسب کردیم چاره کار نیست چرا که تعداد مدال های طلا است که جایگاه ورزش یک کشور را مشخص می کند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا