ورزش

نائیجی: رحمتی با برنامه بود و ۲۰۰ میلیارد نخواست

بحث تمدید سه ساله را مطرح کردیم؛

رئیس هیئت مدیره باشگاه آلومینیوم می‌گوید اعتماد به رحمتی موجب شد در جایگاه مناسبی قرار بگیرند.

به گزارش “ورزش سه”، محمدنقی نائیجی با تاکید بر اینکه انتخاب و تمدید قرارداد با سیدمهدی رحمتی به‌عنوان سرمربی این تیم از روی شناخت و آگاهی بود، گفت: عملکردی که آقای رحمتی در هفته‌های پایانی فصل گذشته داشت، کاملا مورد رضایت ما بود و از سوی دیگر توانست تیم را به فینال جام حذفی برساند که موجب تمدید قراردادشان شد.

نائیجی ادامه داد: به شخصه اعتقاد دارم مربیان جوان مثل آقای رحمتی که بیش از یک دهه در استقلال و تیم ملی حضور داشته‌اند و از تجربه کافی در فوتبال برخوردار هستند، می‌توانند به سالم‌سازی فضای فوتبال ایران کمک کنند چون این گونه مربیان انگیزه زیادی برای موفقیت دارند که همین اتفاق را الان در باشگاه آلومینیوم  شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه رحمتی پشتکار و برنامه داشت و طبق آن پیش رفت، اظهار کرد: برنامه‌های رحمتی از نظر ساختار و بودجه همگام و همراه با باشگاه بود؛ او می‌توانست بگوید بودجه ۲۰۰ میلیاردی برای تیم می‌خواهم، اما در راستای بودجه باشگاه برنامه داد و حتی برای اینکه درآمدزایی داشته باشیم، رضایت داد با فروش بازیکن ۱۵-۱۰ میلیارد تومان درآمدزایی کنیم.

رئیس هیئت مدیره باشگاه آلومینیوم اضافه کرد: رحمتی با تزریق نیروهای جوان، آینده تیم را تضمین می‌کند و شرایطی به وجود آورده تا در سال‌های آینده از نظر بودجه دغدغه زیادی نداشته باشیم؛ آن هم در شرایطی که بودجه‌ امسال ما جزو باشگاه‌های درجه یک یا دو هم نیست. باشگاه‌های صنعتی امسال بیش از ۳۰۰ الی ۴۰۰ میلیارد تومان بودجه برای این فصل گذاشته‌اند، اما تیم ما با بودجه کمتر از ۱۰۰ میلیارد تومان نتایج خوبی گرفته و معتقدیم می‌تواند همین روند را ادامه بدهد.

نائیجی با اشاره به عملکردی که تیم آلومینیوم در ابتدای فصل داشت و سه شکست در پنج مسابقه ابتدایی متحمل شد، ابراز کرد: یک سری از افراد که خیلی هم فوتبالی نبودند، پس از هفته پنجم هجمه‌های غیرمنطقی نسبت به تیم داشتند و با وجود اینکه تیم در شروع کار بود، حرف از تغییرات در کادر فنی می‌زدند ولی به دلیل اینکه ما به آقای رحمتی اعتقاد و اعتماد داشتیم، همکاری با ایشان را ادامه دادیم و حتی از حمایت سه ساله صحبت کردیم، حاصل صبر و اعتماد مدیریت باشگاه نتایجی است که امروز شاهد آن هستیم.

وی در خصوص حضور آلومینیوم در جایگاه پنجم جدول در پایان هفته یازدهم لیگ برتر اذعان کرد: درست است که هنوز یک‌سوم لیگ را سپری کردیم و در اول راه هستیم، اما همین که اکنون در چنین رتبه‌ای قرار داریم، موجب افتخار است و از اعتماد و صبری که داشتیم خوشحال هستیم.

رئیس هیئت مدیره باشگاه آلومینیوم با بیان اینکه دیگر دغدغه هواداران تیم ما سقوط نیست، گفت: آلومینیوم اراک از نیم‌فصل دوم فصل قبل شخصیت خوبی پیدا کرده و  همه مربیان قبل از رویارویی با نماینده اراک تیم ما را تیمی پرقدرت و با برنامه معرفی می‌کنند.  تیم ما از نظر سبک بازی هدفمند است و طبق برنامه‌ کادر فنی پیش می‌رود و احساسی عمل نمی‌کند. ما هم برنامه‌ریزی کردیم تا در سال‌های آینده برای کسب سهمیه آسیایی و قهرمانی بجنگیم و جزو تیم‌های باثبات لیگ برتر شویم.

نائیجی تصریح کرد: تیم ما ۴۵ روز زودتر از شروع لیگ آماده‌سازی پیش‌فصل را انجام داد و ۱۰ مسابقه دوستانه برگزار کرد که همین مسئله موجب شد با شرایط خوبی وارد مسابقات شود و الان این جایگاه را داشته باشد. هرچند ۱۹ مسابقه دیگر از لیگ برتر باقی مانده، اما اطمینان داریم آلومینیوم همین روند را ادامه خواهد داد. در این مدت متوجه هستیم موفقیت تیمی که تغییرات زیادی داشته، زمان‌بر است؛ همان‌طور که بازیکنان خارجی ما نیاز به زمان داشتند تا خودشان را نشان بدهند و الان عملکردی دارند که جزو موثرترین بازیکنان تیم هستند.

رئیس هیئت مدیره باشگاه آلومینیوم به جوان‌گرایی این تیم اشاره کرد و افزود: معدل سنی تیم ما در فصل گذشته ۳۱ سال بود که الان به ۲۷ سال رسیده و به دنبال این هستیم در یکی، دو سال آینده این میانگین سنی را به ۲۵ و ۲۳ سال برسانیم؛ این اتفاق موجب می‌شود از نظر مالی هم صرفه‌جویی کنیم و همانطور که کارخانه ایرالکو تولید شمش آلومینیوم دارد، ما هم به تولید بازیکن روی بیاوریم.
نائیجی ضمن تمجید از عملکرد کادر فنی و بازیکنان آلومینیوم عنوان کرد: هدف‌گذاری ما در ابتدای فصل کسب میانگین ۱/۳ امتیاز در هر مسابقه بود که الان ما در ۱۱ هفته توانسته‌ایم ۱۶ امتیاز به دست بیاوریم و ۳ امتیاز از آنچه که پیش‌بینی می‌کردیم، جلوتر باشیم.خوشبختانه فارغ از هیاهو و هیجانات نقل و انتقالات و حتی اُفت‌های ابتدای فصل برنامه‌محور پیش رفتیم و امروز شاهد هستیم برنامه‌های ما به خوبی اجرایی می‌شود. ممکن است در طول فصل باز هم دچار نوسان شویم، اما همین که برنامه‌محور حرکت می‌کنیم، نشان می‌دهد راه درستی را انتخاب کرده‌ایم.

وی ادامه داد: نباید با وجود این تعریف‌ها و تمجیدها، توقع از این تیم بالا برود. واقعیت این است که باید طبق بودجه باشگاه از تیم و کادر فنی انتظار داشته باشیم و همین که امروز فراتر از برنامه‌ها پیش رفتیم، برای ما جای بسی خوشحالی است و جا دارد از همه عوامل باشگاه، مدیران، هیئت مدیره، کادر فنی، بازیکنان تیم، کادر سرپرستی، رسانه، پزشکی، تدارکات و… تشکر کنم که امسال نشان دادند اولویت آنها اهداف باشگاه است، نه مسائل مالی. در این ۱۱ هفته همه اعضای تیم با کاستی‌ها ساختند و با تمام توان تلاش کردند که جای تقدیر و تشکر دارد.

منبع ورزش سه

آگهی
دکمه بازگشت به بالا