ورزش

نباید از استرالیا غافل شویم/ هدف همه تیم ملی والیبال قهرمانی است

کارشناس والیبال با اشاره به در پیش بودن رقابتهای قهرمانی آسیا در مورد تیم ملی ایران گفت: در مسابقات قهرمانی آسیا نباید از تیم‌های استرالیا و چین غافل شویم.

به‌گزارش خبرنگار مهر، تیم‌ملی والیبال ایران از روز یکشنبه در بیست و یکمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا شرکت خواهد کرد. ملی‌پوشان در بازی نخست خود مقابل تیم‌ملی هنگ‌کنگ صف‌آرایی خواهند کرد.

محمدرضا دامغانی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره حضور تیم‌ملی در رقابت‌های قهرمانی آسیا گفت: پس‌از اتفاقاتی که در المپیک و لیگ ملت‌ها به وجود آمد و فضایی که بر جامعه والیبال حاکم بود احتیاج بود تا تیمی برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا مهیا شود که بتواند عنوان قهرمانی را بدست آورد اما برخی از بازیکنان تصمیم گرفتند که در این رقابت‌ها شرکت نکنند. جوانانی در این دوره از رقابت‌ها حضور دارند که می‌توانند در آینده پشتوانه خوبی برای والیبال ایران باشند.

کارشناس والیبال ادامه داد: فکر نمی‌کنم در دور مقدماتی مشکل خاصی برای تیم‌ملی به وجود بیاید، شاید مقابل پاکستان شرایط متفاوت باشد چرا که رحمان محمدی راد هدایت این تیم را برعهده دارد و بتواند آنالیز خوبی انجام دهد اما بضاعت انسانی پاکستان در حدی نیست که بتواند برای ایران مشکل‌ساز شود. بازی‌های دور مقدماتی حکم بازی‌های تدارکاتی را می‌تواند برای ملی‌پوشان داشته باشد. با توجه به نفراتی که بهروز عطایی به اردوی تیم‌ملی دعوت کرده است به‌دنبال سکو هستیم.

وی ادامه داد: تیم‌ملی ژاپن پاسور اصلی و پشت خط زن خود را به‌همراه ندارد البته نباید از تیم‌های استرالیا و چین نیز غافل بمانیم. هم فدراسیون هم بهروز عطایی به‌دنبال قهرمانی هستند. سال‌هاست که والیبال ایران تیم نخست آسیا بوده‌است اما نباید فراموش کنیم که سایر رقبا نیز تمرینات خود را پیگیری کردند.

دامغانی اظهار داشت: نباید بازی مقابل کره جنوبی در انتخابی المپیک را فراموش کنیم که اگر سعید معروف نبود شاید المپیک را نیز از دست می‌دادیمف این‌طور نیست که بگوییم فقط تیم ایران تمرین می‌کند. نباید از استرالیا غافل شویم این تیم جوان‌گرایی انجام داده و به‌دنبال مطرح کردن خود در آسیا و پررنگ شدن در دنیا می‌باشد. ضمن این‌که نباید گذشته را فراموش کنیم باید نیم‌نگاهی نیز به حریفان خود داشته باشیم. کسب عنوان قهرمانی و تثبیت جایگاه نخست در آسیا اهداف فدراسیون و بهروز عطایی می‌باشد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا