ورزش

نباید در انجام پلی‌آف لیگ والیبال عجله کرد/ تک فینال عادلانه نیست

بازیکن تیم والیبال سپاهان درباره اتمام مسابقات لیگ والیبال تا پایان اسفند ماه گفت: نباید در برگزاری مرحله پلی آف لیگ عجله کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، دور رفت مسابقات لیگ برتر والیبال بدون برگزاری دو هفته پایانی متوقف شد چرا که تیم فولاد سیرجان نماینده ایران در جام باشگاه های جهان است. به همین دلیل لیگ برتر والیبال به حالت تعطیل درآمد و همین باعث شد که فشردگی رقابت‌های لیگ بیشتر از گذشته شود. پایان مسابقات تا اسفند ماه نیز یکی از مشکلاتی است که تیم‌ها نسبت به آن اعتراض دارند.

رحمان محمدی راد، سرمربی تیم والیبال سپاهان که صدر جدول را بدون شکست در اختیار دارد درگفتگو با مهر گفت: اگر توجیه اردوهای ملی است همیشه بازیکنان لژیونر اواخر اردیبهشت ماه به تیم ملی ملحق می شوند. چرا لیگ ما نباید مانند سایر کشورها در همان زمان به اتمام برسد. در این صورت بازیکنان در کوران مسابقات حضور دارند و دیگر بدون بازی تدارکاتی وارد تیم ملت‌ها نمی‌شوند.

امیر غفور بازیکن ملی پوش سپاهان هم بعد از بازی این تیم با سایپا در پاسخ به سئوال مهر مبنی بر اصرار سازمان لیگ برای پایان مسابقات تا اسفند ماه گفت: مخالف برگزاری مسابقات تا پایان اسفند هستم. اگر بازیکنان از مسابقات وارد تیم ملی شوند، کمک بیشتری خواهد کرد. تیم ملی همیشه در برگزاری دیدار دوستانه دچار مشکل بوده به همین دلیل نتوانستیم بازی های اولیه در مسابقات را به خوبی آغاز و نتایج مد نظر را کسب کنیم چرا که از شرایط آرمانی دور بوده‌ایم.

ملی‌پوش تیم والیبال سپاهان تأکید کرد: اگر بتوانیم مسابقات لیگ را طولانی مدت برگزار کنیم، بهتر است. مهم‌ترین مرحله لیگ، پلی‌آف است؛ جایی که تیم‌های قدرتمند با یکدیگر رقابت دارند و تماشاگران دوست دارند این بازی‌ها را بیشتر ببینند. نباید تا این اندازه در اتمام مرحله پلی‌آف عجله کنیم.

غفور ادامه داد: مرحله پلی‌آف می‌تواند بهتر برگزار شود. مسابقات لیگ با یک تورنمنت متفاوت است. رقابت‌های لیگ باید در طولانی‌مدت و بالاترین سطح برگزار تا قهرمان مشخص شود. اینکه یک تیم سه پیروزی از پنج بازی را به دست آورد و قهرمان شود، مستحق این قهرمانی است اما برگزاری تک فینال عادلانه نیست.

وی درباره فشردگی لیگ نیز گفت: فشردگی لیگ عادی است. همه جای دنیا در هفته دو بازی برگزار می‌شود اما در ایران مشکل رفت‌وآمد تیم‌ها به محل مسابقات است، این ما را کمی اذیت می‌کند و باعث سختی شده است.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا