ورزش

نگاه مثبت مدعیان کشتی فرنگی به چرخه انتخابی تیم ملی

مدعی وزن ۹۷ کیلوگرم تیم ملی کشتی فرنگی گفت: فدراسیون کشتی با اجرای چرخه‌ انتخابی به تمامی مدعیان فرصت می‌دهد تا به آن چیزی که حقشان است برسند.

به گزارش خبرنگار مهر، چندی پیش محمد بنا و همکارانش در کادر فنی اقدام به تدوین و اعلام چرخه انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی کردند تا ملی پوشان این رشته بتوانند برای حضور در پیکارهای بین المللی ۲۰۲۲ طبق یک روند شفاف و عادلانه مشخص شوند. هر چند هنوز برخی از اهالی کشتی معتقدند چرخه انتخابی مذکور تفاوت چندانی با همان روش گلخانه‌ای و انتصاب فرنگی‌کاران از سوی محمد بنا ندارد و بعید به نظر می‌رسد نظر تمامی مدعیان را جلب کند.

در همین راستا مهدی فلاح فرنگی‌کار مدعی وزن ۹۷ کیلوگرم تیم ملی نیز نظر مثبتی به اجرای چرخه انتخابی دارد و معتقد است کادر فنی با تصمیم بر اجرای چرخه انتخابی نشان داد می‌خواهد همه کشتی گیران واجد شرایط و توانمند با هم مصاف کنند و در نهایت به حق واقعی خودشان برسند.

وی در ادامه گفت: پیکارهای انتخابی طی سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ برگزار شد اما دو سال به خاطر کرونا تعویق داشت. برگزاری این مسابقات صد درصد تأثیر مثبتی دارد و دلیل آن هم این است که پشتوانه‌ها انگیزه می‌گیرند. کشتی‌گیری که دوم شده تلاش می‌کند برای اولی بجنگد و به اردو راه پیدا کند.

مدعی وزن ۹۷ کیلوگرم تیم ملی کشتی فرنگی در مورد برنامه خود در سال جدید نیز گفت: مدتی بنا به دلایلی از اردوی تیم ملی دور بودم اما تمرینات خود را قطع نکردم. وزنم پایین بود و برای وزنم تمرین می‌کردم تا بتوانم آنرا بالا ببرم. منتظر مسابقات انتخابی هستم که امیدوارم برای بازی‌های آسیایی و جهانی در هر میدان که انتخاب شدم شرکت کنم.

فلاح در پایان به رقابتهای لیگ برتر اشاره کرد و گفت: در لیگ امسال با تیم فولادین ذوب آمل قرارداد دارم. خوشبختانه شرایط خوب است و از روزی که در وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی می‌گیرم شرایطم بهتر هم شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، رقابت‌های مرحله نیمه نهایی لیگ برتر کشتی فرنگی صبح روز پنجشنبه ۱۱ آذرماه و رقابت‌های رده بندی و فینال نیز عصر همان روز در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی تهران برگزار خواهد شد.

ابتدا تیم‌های فولادین ذوب آمل و امیدهای لرستان و سپس تیم‌های دانشگاه آزاد اسلامی و سیناصنعت ایذه در مرحله نیمه نهایی به میدان می‌روند و تیم‌های برنده راهی دیدار فینال و تیم‌های بازنده نیز راهی دیدا رده بندی می‌شوند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا