ورزش

هاشمی: امیدوارم تحریم‌ها از تجهیزات ورزشی برداشته شود/رقابت ما عادلانه نیست


سرمربی تیم ملی تفنگ ایران گفت: امیدوارم حداقل تحریم‌ها از تجهیزات ورزشی برداشته شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، الهام هاشمی درباره برگزاری آخرین اردوی تیم ملی برای حضور در المپیک، عنوان کرد: با توجه به اردوهایی که خارج از کشور داشتیم هم توانستیم تجهیزات مورد نظر تیم را تهیه کنیم و هم ورزشکاران بعد از چند سال با فشنگ خوب تمرین کردند که این اتفاق خوبی بود.

سرمربی تیم ملی تفنگ گفت: پیشرفت خوبی در نتایج بچه‌ها حاصل شد، چنانچه در  تفنگ بادی جام جهانی کرواسی تیم زنان قهرمان شد. آنها روسیه را در فینال ۱۶ بر ۲ شکست دادند که نتیجه عجیب و غریبی بودند. بچه‌ها به آمادگی خوبی رسیده‌اند و امیدوارم در المپیک عملکرد خوبی داشته باشند.

وی درباره اینکه اردوی مجارستان کمک زیادی به تیم ملی داشته شرایط را چطور ارزیابی می‌کنید، عنوان کرد: علت اصلی رفتن ما این بود که هم بچه‌ها می‌توانستند با فشنگ تمرین کنند و هم تجهیزات مورد نظر را سفارش دهیم که برایمان ارسال کنند. چون ما تحریم هستیم و تفنگ خفیف نمی‌توانیم بخریم، می‌توانستیم تجهیزات را ارتقا دهیم تا تفنگ‌های قدیمی قابل استفاده‌تر باشد. تجهیزات به روز شد و تمرین با فشنگ کافی و مناسب هم روی روحیه آنها تاثیر داشت.

سرمربی تیم ملی تفنگ ادامه داد: در نظر داشته باشید رقیبان ما ۵ سال است که هر روز با فشنگ مناسب تمرین می‌کنند اما بچه‌های ما همین یک ماه و نیمی که توانستند با فشنگ خوب تمرین کنند تاثیر زیادی روی امتیازات آنها داشت.

هاشمی در ادامه صحبت‌های خود در پاسخ به سوالی درباره حریفان ایران در توکیو، یادآور شد: ما شنبه شب قرار است اعزام شویم که ۴-۵ روز قبل از مسابقات است. المپیک جای رقابت نخبگان دنیاست و همه ورزشکاران قدر در این بازی‌ها شرکت دارند به همین دلیل با آمادگی کامل می‌آیند. باید دید آن روز، روز چه کسی است و می‌تواند عملکرد بهتری داشته باشد. قطعا رقابت‌ها بسیار نزدیک و فشرده خواهد بود، امیدوارم بچه‌های ما هم جزو بهترین‌ها باشند.

وی درباره اینکه با برگزاری جام جهانی کرواسی رکورد تیراندازان را چطور ارزیابی می‌کنید، اظهارداشت: در تفنگ بادی زنان رکوردهای خوبی داشتیم. بچه‌ها در مرحله مقدماتی و نیمه‌نهایی اول شدند و به فینال صعود کردند. در فینال هم ۱۶ بر ۲ روسیه را شکست دادند. مربیان دیگر که به من تبریک می‌گفتند اعتقاد داشتند این نتیجه باورنکردنی است. بچه‌های ما حتی به روسیه فرصت ندادند. در انفرادی هم کرم‌زاده با ۶۳۳.۶ امتیاز رکورد خوبی زد که بالاترین رکورد در این مسابقات بود اما با اختلاف ناچیز در فینال چهارم شد. فکر می‌کنم بچه‌ها کم و بیش به آمادگی لازم رسیده‌اند، امیدوارم در المپیک هم به نتایج خوبی برسند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا با برگزاری اردوهای خارجی به خواسته مورد نظر خود رسیده‌اید، خاطرنشان کرد: یکسری تجهیزات را نتوانستیم خریداری کنیم، تست فشنگ هم به خاطر تحریم نتوانستیم انجام دهیم اما تست ساچمه را انجام دادیم. امیدوارم این تحریم‌ها حداقل از تجهیزات ورزشی برداشته شود اینکه شعار المپیک صلح و دوستی است ما هیچ وقت رقابت عادلانه با کشورهای دیگر نداریم. خواسته ما ۱۰۰ درصد انجام نشد چون ویزای گروه دوم دیر صادر شد دیرتر به ما اضافه شدند در غیر اینصورت فرصت بیشتری برای تمرین بود و هم اینکه می‌توانستیم تجهیزات را کامل کنیم. با شرایط اقتصادی کشور جا دارد تشکر کنم.

انتهای پیام/



سرمربی تیم ملی تفنگ ایران گفت: امیدوارم حداقل تحریم‌ها از تجهیزات ورزشی برداشته شود.

خبرگزاری فارس

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا