ورزش

هاشمی: تلاشمان حفظ جایگاه ششمی در بازی‌های آسیایی است/27 صدم قانونی بودجه را بدهند به پولی دیگری نیاز نداریم


دبیر کل کمیته ملی المپیک گفت: با توجه به شرایطی که داریم در تلاش هستیم در بازی‌های آسیایی هانگژو جایگاه ششمی دوره گذشته خود را حفظ کنیم.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، سید مناف هاشمی در خصوص تعویق بازی‌های آسیایی اظهار داشت: در سال آینده سال بسیار شلوغی داریم، تعویق بازی‌های آسیایی باعث شد تا کشورهای آسیایی فرصتی را پیدا کنند تا خود را به خوبی برای این رقابت ها آماده کنند. این موضوع کار را برای ما سخت می‌کند. 

وی در ادامه افزود: ما در 4 دوره گذشته بازی‌های آسیایی رتبه هایی را داشتیم که نشان می دهد در کسب رتبه در آسیا دچار نوسان بودیم. اما با توجه به شرایطی که داریم در تلاش هستیم در بازی‌های آسیایی هانگژو جایگاه ششمی دوره گذشته خود را حفظ کنیم. قطعا کشورهایی که ما با آن ها در آسیا رقابت داریم در عرصه بین المللی بیکار ننشسته اند و در حال پیشرفت هستند.

سیدمناف هاشمی در خصوص بودجه ورزش کشور با توجه به رویدادهای پیش‌رو گفت: در بحث بودجه سازمان برنامه یک بودجه‌ای را برای بازی‌های هانگژو و رویدادهای کسب سهمیه المپیک در نظر گرفته است که کافی نیست و اصلاً کفاف ورزش کشور را نمی‌دهد. ما حتی تفاهم لازم برای تهیه بلیت کاروان کشورمان به مسابقات بازی‌های هانگژو هم انجام داده‌ایم که با توجه به بودجه تخصیص یافته باز هم با مشکل مواجه خواهیم بود. در حال حاضر ما 500 میلیارد تومان پول لازم داریم که بتوانیم کارهای کاروان اعزامی را پیش ببریم.

دبیرکل کمیته ملی المپیک با اشاره به تخصیص تبصره 14 مجلس برای کمک به ورزش کشور گفت: حدود 7 هزار میلیارد در طول این سال‌ها به مجلس کشور اختصاص داده نشده است که امروز باید محتاج تبصره 14 باشیم. همین تبصره 14 هم باعث اختلاف بین فدراسیون‌ها شده است. متأسفانه روزی که قانون 0.27 درصد ارزش افزوده تصویب و قانون شد توسط وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک محکم‌کاری نشد. اگر این موضوع را به صورت جدی پیگیری می‌کردند و 0.27 ارزش افزوده به ورزش تعلق می‌گرفت و ما نیاز به بودجه دیگری نداشتیم.

وی افزود:‌گله‌مندی فدراسیون‌ها از بودجه‌ای که مجلس شورای اسلامی به آنها اختصاص داده است بر سر نحوه تخصیص آن است کسی با اصل ماجرا مشکلی ندارد. اگر این مبلغ را در اختیار کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش قرار دهند ما بر اساس شاخصه‌ها و تفاهم‌هایی که با فدراسیون‌ها داریم به آنها اختصاص می‌دهیم.

هاشمی در پایان گفت: من باید در خصوص کاروان اعزامی به مسابقات بازی‌های هانگژو هم بگویم اعزام کاروان به این بازی‌ها به صورت کیفی خواهد بود چرا که ما مجبور هستیم در حوزه کیفی‌سازی فدراسیون‌های مدال‌آور را حتما به این مسابقات اعزام کنیم و با توجه به برنامه‌ریزی که برخی از رشته‌های ورزشی دارند و می‌توانند نتیجه خوبی را کسب کنند آنها را به این مسابقات اعزام کنیم. ما تنها در بخش بانوان است که نظر کیفی نداریم چرا که شرایط بانوان با آقایان فرق می‌کند و تمام تلاش خود را کرده‌ایم که 35 درصد کاروان را به بانوان اختصاص دهیم.

پایان پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا