ورزش

هاشمی: روسای فدراسیون‌ها و سرمربیان معادل بالاترین مدال پاداش می‌گیرند


دبیرکل کمیته ملی المپیک زمان برگزاری مجمع سالیانه این کمیته را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، سید مناف هاشمی پس از جلسه امروز هیات اجرایی کمیته ملی المیپک، اظهار داشت: بابت ۱۵ دقیقه تاخیر عذرخواهی کرده و ایام سوگواری سرود و سالار و شهیدان را تسلیت می‌گویم. بیست‌ودومین جلسه هیات اجرایی از ساعت ۷ امروز آغاز و بین ۸ تا ۱۰ موضوع مطرح شد.

* تأخیر 2 ماهه مجمع عمومی کمیته ملی المپیک به دلیل گزارش حسابرسی

وی افزود: اولین تصمیم این بود که در شهریور قرار بود مجمع داشته باشیم که اعضای هیات اجرایی تاریخ مجمع را به ریاست کمیته المپیک تفویض کردند. احتمال دارد این مجمع بین یک تا ۲ ماه تاخیر داشته باشد‌. به این جهت که باید گزارش حسابرسی به تصویب برسد و این موضوع در حال نهایی شدن است. پیش‌بینی می‌کنیم اگر ۲۰ روز تا یک ماه دیگر برسد، پس از بازی‌های آسیایی مجمع سالیانه کمیته ملی المپیک را خواهیم داشت‌.

* 5 خبره ورزشی مجمع عمومی کمیته ملی المپیک مشخص شدند

دبیرکل کمیته ملی المپیک خاطرنشان کرد: دوستان درمورد موضوعات مختلف اظهارنظر کردند و ریاست کمیته، من و سایر دوستان پاسخگو بودیم. دوستان درباره مقدمات مجمع بحث کردند و در نهایت تصمیم گرفته شد چه افرادی به عنوان خبره ورزشی در مجمع حضور پیدا کنند. با پیشنهاد ریاست کمیته ۵ نفر که بانو در میان آنها حضور دارند به عنوان اعضای مجمع نهایی شدند. نصرالله سجادی، محمد پولادگر و مهدی علی‌نژاد به عنوان اعضای مرد خبره ورزشی و فریبا محمدیان و مریم کاظمی‌پور به عنوان بانوان تعیین شده و قرار شد در مجمع سالیانه کمیته شرکت کنند.

* مربیان و داوران حاضر در مجمع هم مشخص شده‌اند

هاشمی خاطرنشان کرد: نکته دیگر درمورد ۲ باشگاه است که قرار شد نمایندگان‌شان در مجمع شرکت کنند‌‌. باشگاه نفت و دانشگاه آزاد جزء تصمیم‌های جلسه بود که با پیشنهاد رئیس کمیته نهایی شد. لازم است یک مربی و یک داور که در المپیک حضور داشتند پیشنهاد می‌دادیم که سیمین رضایی به عنوان داور در رشته تنیس روی میز در توکیو قضاوت کرد، عزیزان با پیشنهاد رئیس کمیته تایید کردند. همچنین نصراصفهانی که به عنوان مربی حضور داشت.

* کمیسیون ورزشکاران هم نماینده‌های خود را مشخص کرده است

وی افزود: کمیسیون ورزشکاران نیز یک جمع ۶ نفره را به عنوان نماینده خود در مجمع طبق اساسنامه و قانون معرفی کرد که البته این موضوع به دلیل مستقل بودن این کمیسیون نیازی به مصوبه هیات اجرایی ندارد، اما دوستان ملاحظه داشتند و مورد تایید قرار گرفت. محمد باقری معتمد، زهرا نعمتی، ثریا آقایی، احسان حدادی، ذبیح‌الله پورشیب و محمد بیداریان نفراتی هستند که کمیسیون ورزشکاران معرفی و به ما اعلام کرد.

* پاداش ورزشکاران، حق حضور کادر پزشکی و کادر سرپرستی مشخص شده است اما وارد جزئیات نمی‌شوم

دبیرکل کمیته ملی المپیک تاکید کرد: یکی از بحث‌های خیلی مهم که در ادامه مباحث جلسات قبل مطرح شد، درمورد پاداش ورزشکاران، قهرمانان، سرمربیان و همچنین حق حضور پزشکان، کادر سرپرستی، خبرنگاران و سایر جزئیات بود که به تصویب اعضای هیات اجرایی رسید که مصلحت نیست وارد جزئیات شوم، اما نکته کلیدی‌اش را می‌گویم. مقرر شد پاداش سرمربیان رشته‌های مدال آور معادل بالاترین مدال کسب شده ورزشکاران تیم محاسبه شده و به آنها پرداخت شود. به صورت مثال اگر در یک رشته ورزشکاری طلا گرفت، بالاترین رتبه پاداش مدالی آن ورزشکار برای سرمربی‌اش هم محاسبه خواهد شد. دوستان این مبلغ را برای روسای فدراسیون‌ها نیز تصویب کردند.

* در خصوص کاروان در ستاد بازی‌های آسیایی تصمیم نهایی گرفته شده است

هاشمی افزود: این ۲ بند را در گذشته نداشتیم. این انگیزه خیلی خوبی برای مربیان و رؤسای فدراسیون‌ها است که با وجود ۵ – ۴ سال تلاش به اندازه یک پاداش از بالاترین مدال برای آنها محاسبه می شود. این موضوع می‌تواند برای کاروان ما انگیزه خوبی ایجاد کند. درمورد لیست اعزامی نیز در ستاد عالی بازی‌های آسیایی جمع‌بندی نهایی را داشتیم و در آخرین جلسه کمیسیون تخصصی فردا که برای برخی رشته‌ها مشروط تصمیم گرفته شده بود، تصمیم نهایی اتخاذ و جمعیت نهایی کاروان اعلام خواهد شد.

 

ادامه دارد…


آگهی
دکمه بازگشت به بالا