ورزش

پروژه عربستان ایران و آسیا را پولدار می‌کند

افزایش درآمد بیننده در فوتبال قاره کهن؛

رشد مداوم برند کنفدراسیون فوتبال آسیا در آخرین کمیته بازاریابی این کنفدراسیون مورد تحسین قرار گرفت.

به گزارش “ورزش‌سه”، وابستگی روزافزون بین هواداران تیفوسی فوتبال آسیا و برند و مسابقات به کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) کانون اصلی اولین جلسه کمیته بازاریابی AFC بود که به طور مجازی روز گذشته برگزار شد.

در خلال این جلسه درباره یافته‌هایی که بین دسامبر 2021 تا می 2022  با نظرسنجی به دست آمده، گفتگو شد، به رسمیت شناخت. هدف از اقدام جدید AFC هم مقایسه آمار با یافته‌های است که تحقیقی مشابه در سال 2018 و 2019 به دست آورده بود.

در این نظرسنجی از بیش از 10000 پاسخ‌دهنده، بین 16 تا 64 سال، در 10 کشور مختلف که به عنوان بازارهای عمده در آسیا شناخته می‌شوند ( استرالیا، چین، هند، اندونزی، ژاپن، جمهوری کره، عربستان سعودی، تایلند، امارات متحده عربی و ویتنام ) مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند.

پس از تحلیل داده‌های نظرسجی نتیجه‌گیری شده که تعداد افراد متعصب فوتبال، که تقریبا 80 درصد درآمدها را شکل می‌دهند، از سال 2018 به میزان 14 درصد افزایش یافته‌اند.

نکته قابل توجه برای فوتبال آسیا اینکه، یافته‌ها به پیشی گرفتن آسیا از اروپا و آمریکای شمالی در گسترش رده متعصبان فوتبال اشاره می‌کنند. در واقع تعداد کل کسانی که «هر گونه علاقه» به مسابقات AFC را نشان می‌دهند از مرز ۲ میلیارد نفر از جمعیت تخمینی ۲.۳۸ میلیارد نفر فراتر رفته است.

این گزارش همچنین رشد قابل‌توجه لیگ قهرمانان آسیا و جام ملت‌های آسیا را که هر دو از سال 2018 شاهد افزایش تقریباً 8 درصدی و 7 درصدی علاقه‌مندی بودند، به ویژه رقابت‌های AFC نشان داد.

در سطح کلان، اعضای کمیته از برابری و وابستگی قوی بین هواداران آسیایی و رقابت‌های AFC خرسند بودند و در عین حال اذعان داشتند که فضایی برای بهبود هم در جذابیت و هم در ارتباط با برند وجود دارد.

علاوه بر این در جریان این جلسه اعلام شد که آخرین فینال لیگ قهرمانان آسیا در شبکه های اجتماعی از طریق شبکه های اجتماعی بیش از ۹۶ میلیون بازدید داشته است. همچنین موفقیت مشابهی در مسابقه فینال بین شرق و غرب قاره دیده شد، که بیش از 63 میلیون بازدید دریافت کرد. ههمه این مسائل نقشی اساسی در ایجاد هیجان بیشتر در این فینال داشته‌اند،. که با حضور بیش از صدر هوادار پرشور در ریاض عربستان سعودی و سایتامای ژاپن برگزار شد.

بخش پایانی این جلسه توافق اعضای کمیته بازاریابی کنفدراسیون فوتبال آسیا برای در دسترس بودن گسترده مسابقات AFC بوده است. در همین زمینه اعلام شد که تمرکز روی آمار پخش و پوشش جام ملت‌های آسیا زیر 20 سال 2023 ازبکستان که اخیراً به پایان رسیده، به 66 میلیون طرفدار در تلویزیون و 9.7 میلیون در کانال‌های دیجیتال در بیش از 110 کشور منطقه رسیده است.

البته که این ارزیابی و بررسی آماری پیش از پروژه بزرگ عربستانی‌ها در جذب ستاره‌های سرشناس فوتبال دنیا بوده و بی‌شک با اضافه شدن بازیکنان دیگری نظیری نیمار، هندرسون، مانه، بروزوویچ، بنزما و .. به فوتبال عربستان و آسیا، حق پخش مسابقات لیگ عربستان و همینطور درآمدزایی از این ناحیه برای کنفدراسیون فوتبال آسیا به زودی رشد قابل توجهی را ثبت خواهد کرد.

منبع ورزش سه
آگهی
دکمه بازگشت به بالا