ورزش

چراغ مدال‌آوری کشورمان با کدام ورزشکار در المپیک روشن می‌شود؟


در روز دوم مرداد بازی‌های المپیک چند ورزشکار کشورمان شانس مدال دارند و باید دید نخستین مدال به نام چه کسی ثبت می‌شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، بازی‌های المپیک توکیو با یک سال تاخیر قرار است از اول مرداد آغاز شود که کاروان ورزشی کشورمان با ۶۶ ورزشکار در این بازی‌ها حضور خواهد داشت. 

کشتی، وزنه‌برداری و تکواندو در طول تاریخ بازی‌های المپیک بارها مدال‌آوری کرده‌اند که معمولا این مدال‌ها در روزهای آخر المپیک کسب می‌شود اما در این دوره از بازی‌ها مسئولان ورزشی کشورمان امیدوار هستند مدال‌هایی در رشته‌های کاراته، تیراندازی و شمشیربازی نیز کسب شود. 

رشته‌های تیراندازی و شمشیربازی از دوم مرداد مسابقات خود را آغاز خواهند کرد که در همین روز فینال نیز برگزار خواهد شد. براین اساس به نظر می‌رسد باید در تاریخ دوم مرداد منتظر کسب مدال بود در این ۲ رشته و البته تکواندو بود که برعکس دوره گذشته مسابقاتش ابتدای المپیک برگزار می‌شود.

* استارت مدال‌آوری با تیراندازی زده می‌شود؟

در رشته تیراندازی روز دوم مرداد مسابقات تفنگ بادی زنان و تپانچه بادی مردان برگزار خواهد شد. با توجه به نتایج خوبی که تیراندازان کشورمان در جام جهانی کرواسی کسب کردند این امیدواری بیشتر شده که برای نخستین بار شاهد مدال المپیک در رشته تیراندازی باشیم. هر چند نتایجی که تیراندازی در ۲ المپیک قبلی داشته خوب بوده اما منجر به مدال نشده است.

فاطمه کرم‌زاده، نجمه خدمتی و آرمینا صادقیان ورزشکاران شرکت‌کننده در تفنگ بادی زنان هستند اما در خصوص اینکه کدام ورزشکاران در تفنگ بادی و کدام یک در تفنگ سه وضعیت رقابت می‌کنند، تصمیمی است که سرمربی تیم ملی باید بگیرد. در هر ماده فقط ۲ تیرانداز اجازه شرکت دارند که با کسب مدال طلای تیمی جام جهانی کرواسی هر ۳ ورزشکار از شانس زیادی برای کسب مدال المپیک برخوردارند. در بین این ۳ ورزشکار نجمه خدمتی دومین حضورش را در المپیک تجربه می‌کند.

در تپانچه بادی جواد فروغی در چند وقت اخیر بسیار درخشان ظاهر شده به طوری که امیدها را برای کسب مدال المپیک بیشتر کرده است. این ملی‌پوش کشورمان در مسابقات کرواسی در تپانچه بادی موفق به کسب مدال طلا شد. با توجه به اینکه کاروان تیراندازی کشورمان در روز نخست ۳ تیرانداز دارد باید دید کدامیک موفق به کسب مدال خواهند شد. 

* سابر امیدوار به کسب مدال

در رشته شمشیربازی روز دوم مرداد مسابقات سابر مردان برگزار خواهد شد. مسابقات سابر از ساعت ۹ صبح آغاز می‌شود و ساعت ۲۲:۱۰ به وقت محلی با برگزاری مراسم اهدای مدال به پایان می‌رسد. در این رشته مجتبی عابدینی، علی پاکدامن، محمد رهبری و محمد فتوحی شمشیربازان اعزامی هستند که ۳ ورزشکار در بخش انفرادی به رقابت خواهند پرداخت. تیم سابر ایران در بازی‌های آسیایی به عنوان نایب‌قهرمانی رسیده و مجتبی عابدینی نیز مدال جهانی را در کارنامه دارد. وی در المپیک ریو به عنوان چهارمی رسید و این امیدواری وجود دارد عابدینی در دومین حضورش در بازی‌های المپیک کاروان را صاحب مدال کند.

* شانس تکواندو برای مدال با وجود آسیب‌دیدگی هادی‌پور

علاوه بر این در همین روز مسابقات تکواندو در وزن ۵۸- کیلوگرم هم برگزار می‌شود که آرمین هادی‌پور نماینده کشورمان در این وزن است. مسابقات این وزن از ساعت ۱۰ به وقت محلی آغاز می‌شود و ساعت ۲۲:۳۰ با معرفی قهرمان به پایان می‌رسد. اگرچه هادی‌پور با آسیب‌دیدگی جدی روبه‌روست اما او هم یکی از شانس‌های مدال المپیک به شمار می‌رود. اگر این آسیب‌دیدگی نبود قطعا می‌شد او را شانس طلا دانست اما این تکواندوکار کشورمان که باید جراحی می‌کرد حالا با فیزیوتراپی و تقویت ماهیچه‌ها خود را به المپیک رسانده است.

بنابراین در روز دوم مرداد ۷ ورزشکار کشورمان در تیراندازی، شمشیربازی و تکواندو به رقابت خواهند پرداخت که همه آنها از شانس کسب مدال محسوب می‌شوند. باید دید آیا در توکیو هم مانند لندن شاهد مدال‌آوری در رشته‌هایی غیر از کشتی، وزنه‌برداری و تکواندو خواهیم بود یا خیر؟ و اینکه کدام ورزشکار نخستین مدال‌آور المپیک توکیو نام خود را ثبت خواهد کرد؟

انتهای پیام/



در روز دوم مرداد بازی‌های المپیک چند ورزشکار کشورمان شانس مدال دارند و باید دید نخستین مدال به نام چه کسی ثبت می‌شود.

خبرگزاری فارس

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا