ورزش

چمن نداریم – ایسنا

ایسنا/لرستان نفر سوم آقای گل جام جهانی ۲۰۱۵ هاکی سالنی و عضو تیم پلیس گوجو ترکیه از نبود زمین چمن استاندارد این رشته در کشورمان گلایه دارد.

بهداد بیرانوند در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در المپیک ۲۰۲۰ توکیو تیم بلژیک در شوت اوت(پنالتی) تیم استرالیا را شکست داد و قهرمان شد و این در حالی است که تیم ملی ایران هر دو تیم قهرمان و نایب قهرمان را در بخش سالن با مشکل مواجه کرده است.

وی ادامه داد: در جام جهانی ما با بلژیک ۳ بر ۳ مساوی کردیم و تیم استرالیا را هم شکست داده‌ایم اما آن تیم‌ها با همان بازیکنان امروز در هاکی چمن می‌درخشند.

بیرانوند تاکید کرد: این شرایط در حالی است که ما حتی یک زمین چمن استاندارد هم نداریم که بتوانیم در آن تمرین کنیم.

این هاکی‌باز ملی‌پوش که عضو تیم پلیس گوجو ترکیه است، افزود: هاکی‌بازان ایرانی در بخش چمن نیز می‌توانند موفق شوند اما متاسفانه به علت نبود برنامه و سهل‌انگاری؛ هیچ‌گونه امکاناتی در چمن نداریم.

وی تصریح کرد: در سه چهار سال اخیر که همواره حدود چهار تا پنج بازیکن ایرانی عضو تیم پلیس گوجو ترکیه هستیم هر سال در سوپر لیگ چمن و سالن قهرمان شده‌ایم و بدون تردید هاکی چمنی ما تفاوت زیادی با سالن ندارد.

بیرانوند یادآور شد: ترکیه حدود دو دهه فعالیت هاکی را آغاز کرده و فقط ۸ چمن استاندارد رنگ آبی دارد که مخصوص المپیک است و از بهترین امکانات برخوردار هستند.

این هاکی‌باز لرستانی تاکید کرد: قول می‌دهم اگر شرایط هاکی چمن در کشورمان فراهم باشد، می‌توانیم مثل سالن عملکرد خوبی داشته باشیم.

انتهای پیام

خبرگزاری ایسنا

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا