ورزش

چه کسانی می‌توانند برای تغییرات در باشگاه استقلال تصمیم بگیرند؟

برای ایجاد تغییرات در باشگاه استقلال وزیر ورزش به تنهایی نمی تواند تصمیم گیرنده باشد و باید دو وزیر دیگر هم اظهار نظر کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، گذشته از وضعیت فنی تیم فوتبال استقلال که این روزها فارغ از هیاهو و جنجال‌های مدیریتی در دبی برای دیدار با الهلال آماده می‌شود، این باشگاه به لحاظ مدیریتی روزهای سردرگمی را سپری می‌کند. هیات مدیره و مدیریت آنها از سوی هواداران و پیشکسوتان با انتقاد مواجه است و هر آن انتظار می‌رود تغییراتی در سطح مدیریت این باشگاه ایجاد شود.

صحبت‌های حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان نیز شائبه‌های تغییرات مدیریتی در این باشگاه را قوت بخشیده و برخی از پیش بینی‌ها و گمانه زنی‌ها هم به این سمت می‌رود که این اتفاق پس از دیدار آبی پوشان و الهلال به وقوع خواهد پیوست.

در حالی که همه چشم‌ها به سوی وزارت ورزش و جوانان است تا تغییرات مدیریتی استقلال در ساختمان سئول به وقوع بپیوندد، این سئوال پیش می‌آید که آیا حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان به منظور تغییرات مدیریتی در استقلال دارای اختیار تام است یا خیر.

مجمع باشگاه استقلال به لحاظ قانونی دارای سه عضو است که شخصیت‌های حقوقی آنها این مجمع را تشکیل می‌دهد.

وزیر دادگستری، وزیر اقتصاد و امور دارایی و وزیر ورزش افرادی هستند که مجمع این باشگاه را تشکیل داده و این نشان می‌دهد وزیر ورزش به تنهایی و شخصاً به صورت قانونی نباید در خصوص مدیریت کلان باشگاه استقلال و تغییرات هیات مدیره تصمیم گیری نماید، مگر آنکه وزرای اقتصاد و دارایی و دادگستری یا اختیارات شان در این خصوص را به وزیر ورزش تفویض کرده باشند و یا با تصمیمات وی موافق باشند.

در حال حاضر حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان به همراه امین حسین رحیمی وزیر دادگستری و سید احسان خاوندی وزیر امور اقتصاد و دارایی اعضای مجمع باشگاه استقلال را تشکیل می‌دهند و چنانچه رحیمی و خاوندی وزرای دادگستری و امور اقتصاد و دارایی اختیارات خود را در حوزه استقلال به سجادی تفویض نکرده باشند، باید با تغییرات این باشگاه موافقت نمایند.

باتوجه به اینکه استقلال شرکتی تجاری و دولتی به حساب می‌آید، هرگونه تغییر و تحول مدیریتی نه تنها باید امضای هر ۳ وزیر صورت گیرد، الزاماً باید در ثبت شرکتها نیز ثبت شود و در غیر این صورت تغییرات بدون حکم و تنها با ابلاغ صورت خواهد گرفت.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا