ورزش

کلافه پیچیده انتخاب سنگین وزن با مبارزات ناتمام

مشکلات داوری و نا تمام ماندن مبارزات انتخابی تیم ملی کاراته در سنگین وزن، کادر فنی تیم ملی را برای انتخاب نفر اصلی با دردسر مواجه ساخته است.

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس برنامه کادر فنی قرار بود نفر اصلی وزن ۸۴+ کیلوگرم جهت حضور در مسابقات قهرمانی جهان از بین سجاد گنج زاده و صالح اباذری و در صورت کسب سه پیروزی از ۵ مبارزه مشخص شود. برنامه‌ای که با اشتباه در قضاوت‌ها و اعتراض کاراته کاها به سرانجام نرسید و نیمه تمام ماند تا تردیدهایی برای انتخاب نفر اصلی این وزن به وجود آید.

نکته اصلی اینجاست که تیم ملی کاراته ایران بعد از سه دوره حضوری موفق در مسابقات جهانی با عنوان یکی از مدعیان اصلی این رقابتها وارد «دبی» خواهد و برای کسب موفقیت در این مسابقات و در مسیر به دست آوردن چهارمین طلای جهان در بخش تیمی نیازمند استفاده توأم صالح اباذری و سجاد گنج زاده است. در واقع کادر فنی تیم ملی باید تدبیری برای بهرهمندی از توانایی هر دو کاراته کا اندیشه کند.

سجاد گنج زاده قهرمان المپیک و یکی از مفاخر کاراته ایران است که در ۵ دوره قبلی مسابقات جهانی با چهار طلا، سه نقره و یک برنز نتایج درخشانی کسب کرده و حضورش در تیم ملی هم به لحاظ روحی برای سایر نفرات تیم مفید است و هم در غنای فنی تیم مؤثر خواهد بود. از سوی دیگر صالح نیز توانایی کارهای بزرگ را دارد و این موضوع را در میدان‌های مختلف و با کسب مدال‌های با ارزش ثابت کرده است. به همین دلیل است که می گوئیم حضورش در تیم ملی بخصوص در بخش تیمی اهمیت فوق العاده ای دارد.

به نظر می‌رسد حضور هر دو کاراته بهترین تصمیم برای تیم ملی در رقابتهای جهانی خواهد بود و البته که باید منتظر تصمیم کادر فنی باشیم و به این تصمیم هر چه بود احترام بگذاریم.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا