ورزش

کیفیت لیگ برتر والیبال را فدای مسائل پشت پرده نکنیم

سرمربی تیم والیبال سایپا با انتقاد از تصمیمات فدراسیون مبنی بر برگزاری رقابت‌ها با حضور ۱۶ تیم و به شیوه لیگ ملت‌ها، گفت: کیفیت لیگ برتر والیبال را فدای مسائل پشت پرده نکنیم.

ناصر شهنازی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره ۱۶ تیمی شدن رقابت‌های لیگ برتر والیبال گفت: سال‌هاست تکرار می‌کنیم مسابقات لیگ برتر باید قانونمند و آئین نامه ضمانت اجرایی داشته باشد. مسابقات لیگ برتر طبق آئین نامه مصوب هیأت رئیسه باید با حضور ۱۲ تیم به صورت رفت و برگشت و صعود ۸ تیم به مرحله پلی آف برگزار شود.

سرمربی تیم والیبال سایپا ادامه داد: سال گذشته به دلیل کرونا و شرایط خاص جامعه مسابقات به صورت متمرکز در تهران برگزار شد اما در حال حاضر در دنیا مسابقات با تماشاگر برگزار می‌شود. حداقل انتظارمان این است آئین نامه اجرایی و مسابقات با حضور ۱۲ تیم برگزار شود. چه اصراری به برگزاری لیگ با ۱۶ تیم است؟

وی افزود: البته در جلسه هم اندیشی بحث گسترش والیبال و حضور استان‌ها مطرح شد ولی در لیگ حرفه‌ای اصلاً نباید به این مسائل فکر کنیم. فدراسیون باید به مسابقات دسته یک اعتبار دهد تا تیم‌ها ابتدا در دسته یک شرکت کنند و سپس جواز حضور در لیگ برتر را دریافت کنند. چرا نباید بحث صعود و سقوط‌ها مطرح شود؟

شهنازی اظهار داشت: سال‌هاست صعود و سقوط‌ها دست فدراسیون والیبال است و قانونی حکم فرما نیست. چرا به لیگ برتر والیبال اعتبار نمی‌دهند؟ لیگ برتر جای نخبه‌ها و برترین بازیکنان است. مگر چه تعداد بازیکن خوب داریم که ۱۶ تیم در مسابقات شرکت کنند؟ چند پاسور و پشت خط زن با کیفیت در والیبال ایران وجود دارد؟ پس چه بهتر کیفیت را فدای مسائل پشت پرده نکنیم. امیدوارم روزی قانونی حکم فرما شود تا قانون حرف اول و آخر را بزند نه ارتباطات!

شهنازی در پایان درباره شیوه لیگ ملت های والیبال( VNL )نیز گفت: در هیچ لیگ معتبر دنیا مسابقات لیگ برتر والیبال به شیوه VNL برگزار نمی‌شود چرا که هزینه‌بر است و همچنین میزان آسیب بازیکنان و خستگی افزایش می‌یابد و لیگ کیفیتی نخواهد داشت. در این صورت فشار بر اعصاب و روان بازیکنان حاکم می‌شود.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا