ورزش

کینه ابدی؛ کلوپ امشب به دنبال انتقام است

اولین تقابل یورگن کلوپ و اونای امری یک جام اروپایی را از دستان سرمربی آلمانی لیورپول ربود.

به گزارش “ورزش سه”، حدود 6 سال پیش و در ماه‌های ابتدایی حضور یورگن کلوپ روی نیمکت لیورپول بود که این تیم با طی کردن مسیری دشوار و غلبه بر دورتموند و در ادامه حریف امشب خود ویارئال در نیمه نهایی، در دیدار فینال مقابل سویا قرار گرفت. اونای امری، حریف امشب کلوپ و تیمش در آن مسابقه روی نیمکت سویا حضور داشته و موفق شد یک عنوان قهرمانی دیگر در لیگ اروپا به فهرست این تیم اضافه کند. 

مرسی سایدی‌ها بازی را بهتر آغاز کرده و در استادیوم جاکوب پارک در بازل سوئیس، در نیمه اول با تک گل دنیل استوریچ از حریف پیش افتادند. اما تنها 17 ثانیه از شروع نیمه دوم گذشته بود که کوین گامیرو بازی را به تساوی کشاند. اما در ادامه کوکه دو بار و در دقایق 64 و 70 برای سویا موفق به گلزنی شد تا در نهایت تیم اونای امری برابر لیورپول کم ستاره آن فصل با نتیجه 1-3 به برتری دست یابد. چهار بازیکن از لیست 18 نفره آن شب به نام‌های روبرتو فیرمینو، جوردن هندرسون، جیمز میلنر و دیووک اوریگی هنوز در لیست لیورپول حضور دارند.

البته فصل بعد اونای امری هدایت آرسنال را به عهده گرفت و آنجا بود که یورگن کلوپ به خوبی توانایی‌های خود را به این سرمربی باتجربه نشان داد. لیورپول در ادامه در چهار مسابقه برابر آرسنال تحت هدایت اونای امری سه بار پیروز شده و به یک تساوی دست یافت تا در فوتبال انگلیس همه چیز به سود کلوپ و تیمش باشد. حالا و بعد از حدود دو سال، یک بار دیگر این دو سرمربی باید در مقابل یکدیگر تیم خود را صف آرایی کنند و البته به وضوح شانس لیورپول پرستاره از ویارئال شگفتی ساز برای صعود به فینال لیگ قهرمانان بیشتر است.

منبع ورزش سه

آگهی
دکمه بازگشت به بالا