ورزش

گاف بزرگ سازمان لیگ: گزارش ویژه از جنجال پرسپولیس و سپاهان با نقش‌آفرینی روسیه

سازمان لیگ و سهیل مهدی در جدیدترین ادعای خود مدعی شده که برنامه تقابل سپاهان و زنیت روسیه پیش از قرعه کشی لیگ ترتیب داده شده بود و به همین منظور تقویم آن لحاظ شده؛ ادعایی که اکنون مشخص می‌شود درست نیست.


به گزارش ایلنا، در آستانه مسابقات هفته بیستم لیگ برتر فوتبال ایران رویارویی تیم‌های سپاهان اصفهان و زنیت روسیه به سوژه مهمی برای طرفداران فوتبال به خصوص تیم پرسپولیس تبدیل شده است.

سپاهان در هفته بیستم لیگ برتر، 25 بهمن‌ماه در دربی اصفهان به مصاف ذوب‌آهن می‌رود و سپس قرار بود سوم اسفندماه در جام حذفی برابر پرسپولیس قرار بگیرند اما این دیدار به تعویق افتاده و قرار است 9 روز پس از رویارویی سرخپوشان با تیم هوادار برگزار شود که مورد انتقاد سرمربی و اعضای این باشگاه قرار گرفته است.

افشین پیروانی، سرپرست تیم پرسپولیس پس از رویارویی با آلومینیوم اراک در ورزشگاه آزادی از تعویق بازی با سپاهان گلایه کرد: “بازی حذفی ما را 9 روز فاصله گذاشتند. چه قدرتی پشت آن است؟ مگر در روز قرعه‌کشی نگفتند که یکم اسفند بازی است؟ چرا بازی ما را سوم گذاشتند؟ برای این که یک تیمی در آن زمان می‌خواهد با سن‌پترزبورگ (منظور همان زنیت) بازی کند. در کوران مسابقات کدام تیمی بازی دوستانه می‌کند؟ این چه تصمیمی است؟ کجای دنیا وسط مسابقات لیگ، یک تیم خارجی دعوت می‌شود که بازی دوستانه انجام شود؟ به ما گفتند که بازی ما سوم است چون سپاهان می‌خواهد بازی دوستانه انجام دهد.”

سهیل مهدی، مسئول برگزاری مسابقات سازمان لیگ به عنوان یک مقام مسئول شب گذشته به این موضوع واکنش نشان داد. او ادعا کرد که زمان بازی از گذشته مورد توافق قرار گرفته بود و سازمان لیگ به این دلیل بازی را با تعویق برگزار نمی‌کند. او اظهار داشت: “این بازی قبل از قرعه‌کشی لیگ هماهنگ شده بود و هیچوقت به تقابل پرسپولیس و سپاهان و رقابت آن‌ها در جدول فکر نکرده بودیم. از طرفی باشگاه زنیت یک تیم در کلاس اروپاست و می‌تواند برای فوتبال ما آورده داشته باشد. از طرفی ما در برنامه‌ریزی فشار را به سپاهان وارد کرده‌ایم.”

سوال اینجاست، زمان رویارویی تیم‌های زنیت و سپاهان دقیقا در چه روزی هماهنگ شده بود؟

دو باشگاه فوتبال زنیت و سپاهان در تاریخ 19 فروردین‌ماه 1401 با یکدیگر قرارداد همکاری امضا کردند و به‌عنوان بخشی از برنامه مشارکت، باشگاه‌ها در زمینه ورزش، آموزش علمی و فنی، دوره‌های آموزشی، استعدادیابی و همچنین توسعه تیم‌های جوانان و جوانان تبادل تجربیات می‌کنند.

باشگاه سپاهان قصد دارد بعد از برگزاری بازی هفته بیستم و با توجه به زمانی که تا برگزاری مسابقات حذفی وجود دارد، با تیم زنیت روسیه دیدار دوستانه‌ای را برگزار کند وتمام توافق‌ها برای برگزاری این بازی انجام گرفته است.

برای بررسی گفته‌های سهیل مهدی کافی است تاریخچه اخبار رویارویی دو باشگاه سپاهان و زنیت را بررسی کرد. این خبر از سوی روابط عمومی باشگاه سپاهان در تاریخ بیست و یکم شهریورماه امسال منتشر شده بود: “صبح امروز (دوشنبه) بوریس بورمیستروف سرکنسول روسیه در اصفهان و محسن اصلانی مسئول بخش دیپلماسی عمومی دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان با حضور در دفتر باشگاه سپاهان با محمدرضا ساکت مدیرعامل این باشگاه دیدار و گفت‌وگو کردند.

ساکت با مثبت ارزیابی کردن روابط ورزشی دو باشگاه سپاهان و زنیت سن پترزبورگ تصریح کرد: تیم بزرگسالان زنیت روسیه آذر ماه امسال به اصفهان سفر خواهد کرد و در روز ششم آذر دیدار دوستانه‌ای با تیم فوتبال سپاهان در ورزشگاه نقش جهان خواهد داشت.

ساکت همچنین از حضور تیم زیر 16 سال زنیت در ایران خبر داد و گفت: این تیم 29 آبان وارد ایران خواهد شد و اردوی یک هفته‌ای در کمپ صفائیه باشگاه سپاهان خواهد داشت و در این مدت در دو دیدار دوستانه به مصاف تیم زیر 16 سال سپاهان خواهد رفت.

حال کافی است تاریخ برگزاری قرعه کشی لیگ بیست و دوم را به یاد بیاوریم: سوم مرداد ماه!

بدین ترتیب کاملا مشخص است که تعویق زمان بازی سپاهان و پرسپولیس در جام حذفی از قبل مشخص نبوده و به دلیل درخواست باشگاه اصفهانی این مسابقه با تاخیر برگزار می‌شود و ادعای سهیل مهدی که مدعی است با اعلام باشگاه سپاهان برای دیدار تدارکاتی با زنیت در تاریخ 25 بهمن ، آنها اقدام به تغییر برنامه بازی حساس دو تیم در جام حذفی کرده‌اند نیز صحت ندارد.

اصلا شما باور می‌کنید سازمان لیگ ایران بتواند یک تقویم مدون با برنامه ریزی طولانی مدت داشته باشد، در شرایطی که حتی برنامه برگزاری دیدارهای هفته بیست و سوم را با تاریخ قطعی اعلام نکرده‌اند و آخرین برنامه اعلام شده آنها مربوط به هفته بیست و دوم و پیش از سال 1402 است؟


انتهای پیام/

منبع خبرگزاری ایلنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا