ورزش

یادداشت: آهای فرزاد مجیدی …

چه تیمی جام می‌برد و چه کسی جام می‌گیرد؟

حرفهای تند فرزاد مجیدی با کلیدواژه نام پیروزی به جای پرسپولیس، بهانه یادداشتی است به قلم محمد همتی.

به گزارش “ورزش سه”، چهار دقیقه و 39 ثانیه از مصاحبه فرزاد مجیدی در پشت میکسدزون ورزشگاه آزادی، بیشتر شبیه به صحبت‌های برادر سرمربی سابق استقلال بود تا مدافع راست پیشین این تیم. شبیه کسی که انگار با وجود سالها درخشش در پیراهن آبی نسبت به آبروی ورزشی و فنی خود بی‌توجه و بی‌قید است و قصد دارد از مسیر دیگری نام خود را دوباره در اکسپلور اینستاگرام و صفحه یک وبسایت‌ها بالا بیاورد.

او در این مصاحبه، صرفنظر از حرفهای عجیب مطرح شده در آن (یک جام به آنها بدهید) تلاش می‌کند با تخفیف دادن به نام باشگاه پرسپولیس این تیم را به زعم خود تحقیر کند، آن هم درست در روزی که استقلال با یک توقف غرقابل پیش‌بینی از مدعیان لیگ فاصله گرفته و اتفاقا برای ایستادن و پیش رفتن احتیاج به حرفهای کامل متفاوتی دارد.

1871694

مجیدی در این مصاحبه کمتر از یک دقیقه زمان خود را به صحبت در مورد تیم ساپینتو اختصاص داد. او فرصت این را داشت تا به عنوان پیشکسوت تیم، دلایل درست تساوی دیروزو ناکامی تیمش را توضیح بدهد و با حمایت از ستاره‌های تیم، به آنها روحیه داده و طرفداران را آماده پشتیبانی از تیم برای فصل آینده کند. اما او ترجیح داد اتهامات متوالی را متوجه پرسپولیس، پیکان، سازمان لیگ، فدراسیون فوتبال، کمیته داوران، داوران و حتی خبرنگاری کند که از او پرسید آیا عمدا اسم پرسپولیس را پیروزی خطاب می‌کند؟
 

ویدئو: 299824

حرفهای فرزاد مجیدی در ادامه صحبتهای گمراه‌کننده تمام این سالها برای طرفداران فوتبال بوده است، جایی که همه به دست‌های پشت‌پرده ربط داده شده‌اند. اتفاقی که شروع آن به آغاز دوران برانکو ایوانکوویچ در پرسپولیس و البته بسط شبکه‌های اجتماعی بازمی‌گردد و به مرور بدل به یک جریان فکری جدی اما واقعا مخرب در فوتبال ایران شده است.

 این در شرایطی است که مهمترین افتخار استقلال در این ده سال توسط برادر فرزاد رقم خورد. کسی که پاشنه‌هایش را ور کشید، همه مشکلات و موانع را پشت سر گذاشت، به همه ناباوری‌ها غلبه کرد و استقلال را به شایسته‌ترین شکل ممکن با رکورد امتیازی و بدون شکست، قهرمان لیگ برتر کرد. پس می‌شود فرزاد مجیدی پرسید  آیا دستهای پشت پرده فقط مربوط به سالهای ناکامی استقلال است یا سال موفقیت استقلال را هم شامل می‌شود.سالی که او حضوری پررنگ روی نیمکت آبیها داشته و اتفاقا از نیروهای مفید تیم برای قهرمانی بوده است.

1871695

البته که در فوتبال ایران نکات زیادی در پشت پرده وجود دارد و تخلفات اتفاق می‌افتد اما نسبت دادن این تخلفات تنها به یک تیم برای جلب توجه اینستاگرامی و تولید تحسین کم عمق، چیزی است که فرزاد مجیدی به عنوان یک فوتبالیست موفق سابق و البته صاحب شان و تحلیل باید از آن اجتناب کند. فرزاد مجیدی، شاید خود نیز فراموش کرده باشد که در سالهای دور، با یک تقه به توپ از سمت راست، زمینه‌ساز شکست دراماتیک پرسپولیس در دربی و برتری بزرگ استقلال شده بود. در همان دیداری که طرفداران استقلال برای شعار علیه پرسپولیس، از نامی استفاده می‌‌کردند که موردنظر هواداران سرخپوش بود، نه اسمی که روی اسکوربود نقش می‌بست.

در ضمن شاید باید به یاد فرزاد مجیدی آورد نزدیک به سه دهه از سال 1365 تا 1391، نام پرسپولیس در تمام تریبون‌های پرنفوذ و رسمی، «پیروزی» عنوان می‌شد و تمام گزارشگران تلویزیونی از جمله عادل فردوسی‌پور، جواد خیابانی، بهرام شفیع و… البته همه رسانه‌ها  اسم پرسپولیس را پیروزی می‌خواندند اما هسته هواداری این تیم نگذاشت که نام پرسپولیس تغییر یابد و در نهایت هم نام رسمی پرسپولیس را از جریان رسمی کشور پس گرفت.این یکی از بزرگترین دستاوردهای تاریخ پرسپولیس است که باوجود 30 سال تلاش، هیچکس نام پرسپولیس را در ورزشگاه‌ها پیروزی فریاد نزد.

البته این توفیق با همراهی هواداران استقلال به دست آمد که حتی در شعار علیه قرمزها نیز از نام پرسپولیس استفاده می‌کردند. بنابراین فرزاد مجیدی‌ها، اینجا مشغول اتلاف وقت و انرژی است؛ نه پرسپولیس، پیروزی خواهد شد و نه استقلال، دوچرخه‌سواران.

ضمنا در لیگ برتر فوتبال ایران هم تنها یک جام برای بردن وجود دارد که اغلب به قویترین تیم (با در نظرگرفتن همه عوامل از جمله شانس) خواهد رسید: و امسال به احتمال تقریبا پرسپولیس یا سپاهان.

منبع ورزش سه
آگهی
دکمه بازگشت به بالا