ورزش

اسبقیان: ورزش ایران هنوز برای کسب سهمیه المپیک پاریس فرصت دارد

مشکلی در مورد الفتی نیست؛

معاون وزیر ورزش وجوانان گفت: هنوز برای کسب سهمیه بازیهای المپیک فرصت داریم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شروین اسبقیان معاون وزارت ورزش و جوانان در حاشیه مراسم اختتامیه لیگ های قایقرانی ایران و در جمع خبرنگاران گفت: برنامه بسیار خوبی بود و جمع کثیری از ورزشکاران قایقرانی در این برنامه حضور داشتند و مورد تجلیل قرار گرفتند.

وی ادامه داد: برگزاری چنین برنامه ای انگیزه ورزشکاران را برای استمرار موفقیت ها چند برابر می کند و می تواند در نواختن سرود جمهوری اسلامی ایران در آن سوی مرزها کمک باشد.

وی در ادامه در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه ورزشکاران رشته قایقرانی از اینکه زیر ساخت های خوبی در قایقرانی ندارند گلایه کرده اند و چه برنامه ای برای رفع این مشکل دارید گفت: قطعاً قابل اصلاح است و آقای وزیر هم اشاره به سند آمایش سرزمین ورزش کشور که در دست آماده سازی بوده و مراحل آخرش را طی می کند داشتند. این سند از دستاوردهای رئیس جمهور انقلابی ما بوده که تاکید کرده بودند درچهار ماه آتی تعیین تکلیف شود.

معاون وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: در این طرح قطعاً زیر ساخت ها براساس استعدادها و زیرساخت های استان ها مورد تاکید قرار گرفته و به صورت جدی با حمایت های دولت محترم و بخش خصوصی دنبال خواهد شد.

اسبقیان در خصوص انتخابات پیش روی فدراسیون ها قبل از بازیهای المپیک هم بیان داشت: انتخابات تا آخر مرداد ماه برگزار می شود. برنامه ریزی شده و انتخابات فدراسیون های انجمن های ورزشی، دوومیدانی در ۲۱ خردادماه، فدراسیون ووشو و انتخابات فدراسیون تنیس هم طی روزهای آتی اعلام می کنیم. برنامه انتخابات فدراسیون بولینگ و بیلیارد را هم اعلام خواهیم کرد. راگبی هم که یک انجمن مستقل شده است.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص پاداش مدال آوران هم گفت: در این خصوص جلسه مشورتی با رئیس کمیته ملی المپیک و پارالمپیک خواهیم داشت و بعد از آن در هفته آینده اعلام خواهیم کرد.

معاون وزارت ورزش و جوانان پیرامون اینکه به برگزاری المپیک پاریس نزدیک می شویم اما تعداد سهمیه ها هنوز به عدد ۴۰ نرسیده است هم گفت: هنوز فرصت داریم و دوومیدانی مانده است.

اسبقیان در پایان در پاسخ به پرسشی در خصوص وضعیت الفتی ورزشکار رشته ژیمناستیک هم بیان داشت: مشکلی نیست وخود فدراسیون جهانی است که دنبال می کند. وکیل گرفته اند و نگرانی ندارد. این مورد تائید فدراسیون جهانی است و فدراسیون جهانی براساس شاخص ها اعلام کرده است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا