ورزش

فجرسپاسی پیروز دیدار جنجالی برابر آبی پوشان جنوب

کمیته استیناف فدراسیون فوتبال رای خود را درباره تیم های آبی پوشان جنوب و فجر شهیدسپاسی شیراز را اعلام و نماینده استان فارس را پیروز بازی اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، در خصوص تجدیدنظرخواهی باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال خوزستان و باشگاه فرهنگی ورزشی فجر شهید سپاسی شیراز نسبت به دادنامه ۱۴۰۳ کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال که به موجب آن باشگاه استقلال خوزستان به جهت نقض اصول اخلاقی و جوانمردی حاکم بر مسابقات فوتبال، با وصف عدم موافقت با بازگشایی درهای ورزشگاه غدیر اهواز به عنوان بهره بردار برای مسابقه بین تیم‌های آبی‌پوشان جنوب و فجر شهید سپاسی شیراز محکوم به پرداخت سه میلیارد و پانصد میلیون ریال جریمه نقدی و نیز حکم بر تکرار مسابقه مذکور در ورزشگاهی خارج از استان با هزینه باشگاه میزبان (آبی‌پوشان جنوب) صادر شده است، با ملاحظه محتویات پرونده هر چند باشگاه استقلال خوزستان طی نامه‌های به سازمان لیگ فوتبال و هیأت فوتبال استان خوزستان در خصوص عدم امکان استفاده از ورزشگاه غدیر جهت برگزاری چنین مسابقاتی را اعلام نموده است.

باشگاه آبی‌پوشان جنوب حسب بند ۱ ماده ۱۴ آئین نامه برگزاری مسابقات لیگ برتر و دسته اول، ورزشگاه تختی و غدیر را به ترتیب اولویت به عنوان محل برگزاری مسابقات خانگی خود معرفی نموده، لذا در راستای بند ۴ همان ماده آئین نامه هم موظف بوده است تمام بازی‌های خود را در یک ورزشگاه واحد برگزار نماید مگر اینکه با بروز شرایط پیش بینی نشده و خارج از کنترل، با نظر کمیته برگزاری مسابقات مجبور به استفاده از ورزشگاه دوم خود شود از این رو نامه دبیر سازمان لیگ خطاب به دبیرکل محترم فدراسیون فوتبال حاکی از اینست که باشگاه آبی‌پوشان جنوب با ارسال نامه‌ای متعهد به استاندارد سازی استادیوم تختی تا ۴۸ ساعت قبل از بازی شده‌اند ولیکن تا شب قبل از بازی و در جلسه هماهنگی مسابقه اعلام گردیده مشکلات آن استادیوم رفع نشده است.

آنچه مسلم است اینکه برابر با بند ۵ ماده ۸۴ مقررات انضباطی فدراسیون فوتبال، باشگاه‌ها متعهد و مکلف هستند تا بر اساس مقررات راجع به برگزاری مسابقات کلیه مقدمات لازم را برای برگزاری مسابقه رأس زمان مقرر و مطابق با استانداردهای پزشکی، فنی، انتظامی و امنیتی فراهم نمایند لذا در صورت عدم انجام این تعهدات هریک از مجازات‌های قانونی مقرر در مقررات انضباطی نسبت به متخلف اجرا خواهد شد. دو فقره نامه از سوی دبیر سازمان لیگ در مورد عدم هماهنگی و همکاری باشگاه آبی‌پوشان جنوب در برگزاری مسابقات هفته ۲۴ و ۲۸ لیگ یک کشور با توجه به نقایص استادیوم تختی خطاب به ریاست محترم کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در پرونده مضبوط است که حاکی از بی توجهی و بی مبالاتی باشگاه مذکور در انجام تکالیف قانونی خود دارد علی‌ای حال با وصف مذکور و فقدان تقصیراز سوی باشگاه استقلال خوزستان و احراز تخلف باشگاه آبی‌پوشان جنوب مستنداً به مواد ۶۲-۸۴ و۱۰۶ از مقررات انضباطی و ماده ۱۴ دستورالعمل برگزاری مسابقات تجدیدنظرخواهی باشگاههای معترض وارد تشخیص داده می‌شود ضمن نقض دادنامه تجدید نظر خواسته حکم بر بازنده اعلام شدن تیم فوتبال لیگ دسته یک باشگاه آبی‌پوشان جنوب با نتیجه سه بر صفر به نفع تیم فوتبال فجر شهید سپاسی شیراز و پرداخت پانصد میلیون ریال جریمه نقدی و خسارت وارده به سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال و تیم فجر شهید سپاسی با تشخیص و بررسی مرجع بدوی در هنگام اجرای حکم و نیز برائت باشگاه استقلال خوزستان صادر و اعلام می‌شود این رأی قطعی است.

آگهی
ورزش

یک صدرنشینی موقت دیگر برای پرسپولیس/ عبور از هوادار بدون «هوادار»

هفته بیست و هفتم لیگ برتر؛

دیدار تیم های فوتبال پرسپولیس و هوادار با برتری شاگردان «اوسمار ویه‌را» به پایان رسید تا سرخپوشان تهرانی صعود موقتی به صدر جدول داشته باشند و منتظر نتیجه دیدار استقلال با فولاد باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم‌های فوتبال پرسپولیس و هوادار در ورزشگاه پاس و با قضاوت حسن اکرمی از ساعت ۱۸:۲۰ رو در روی هم قرار گرفتند که این بازی در پایان با نتیجه ۲ بر صفر به سود پرسپولیس به پایان رسید تا این تیم در روزی که از حضور هوادارانش محروم بود موقتا صدرنشین شود.

ترکیب پرسپولیس:

علیرضا بیرانوند، دانیال اسماعیلی‌فر (۹۰- ابوالفضل بابایی)، محمدحسین کنعانی زادگان، گئورگی گولسیانی، عبدالکریم حسن، سینا اسدبیگی، مسعود ریگی، مهدی ترابی (۸۸- محمد خدابنده لو)، اوستون ارونوف (۷۸- سعید صادقی)، عیسی آل کثیر (۸۸- وحدت حنانوف) امید عالیشاه (۷۸- کارت زرد)، (۷۸- وحید امیری)

ترکیب هوادار:

علیرضا حقیقی (۴۰- آرشا شکوری)، محسن سفیدچغایی، امین قاسمی نژاد (۷۷- امیرحسین بهادر)، بابک مرادی، داریوش شجاعیان (۷۷- فرهاد زاوشی)، محمد عباسی، مجتبی لطفی، مرتضی منصوری (۴۵- کارت زرد)، مهدی گودرزی (۴۵- ادریس رحمانی)، امین پورعلی، عبدالکریم اسلامی

بازی از همان ابتدا پر برخورد دنبال شد و بازیکنان پرسپولیس به ترتیب در دقیقه دو و ۳ دوبار بازیکنان هوادار را نقش بر زمین کردند که داور به سود میزبان خطا اعلام کرد. در دقیقه ۵ و از سمت راست زمین داریوش شجاعیان با پاسی در عمق عبدالکریم اسلامی را صاحب توپ کرد و در حالی که می‌رفت تا این بازیکن با بیرانوند تک به تک شود اما دروازه بان پرسپولیس با خروج به موقع خود مانع از گلزنی مهاجم هوادار شد.

در ۱۰ دقیقه ابتدایی بازی، بازیکنان هوادار گردش توپ بهتری در زمین داشتند و چندین بار به سمت دروازه سرخ‌ها نزدیک شدند اما ثمره‌ای نداشت. در دقیقه ۱۱ و روی اشتباه مدافع هوادار، اوستون ارونوف از سمت چپ صاحب توپ شد و با پاس در عرض عیسی آل کثیر را صاحب توپ کرد و این بازیکن فوراً به توپ ضربه‌ای وارد کرد که با واکنش علیرضا حقیقی رو به رو و دفع شد.

گل اول پرسپولیس به نام آل کثیر

در دقیقه ۱۴ و روی توپ ربایی بازیکنان پرسپولیس، مهدی ترابی صاحب توپ شد و با پاسی در عمق امید عالیشاه را در محوطه جریمه صاحب توپ کرد و این بازیکن ابتدا توپ را کنترل کرد و با چشمانی باز پاس رو به جلویی برای عیسی آل کثیر فرستاد تا این بازیکن دروازه خالی هوادار را باز کند و حساب کار یک بر صفر به سود پرسپولیس شود. با این گل تعداد گل‌های آل کثیر در فصل بیست و سوم به عدد ۷ رسید.

واکنش عالی بیرانوند مانع از گلزنی مهاجم هوادار

در دقیقه ۲۴ بازیکنان هوادار موقعیتی را روی دروازه پرسپولیس پدیدار کردند و روی پاس در عمق و زیبای داریوش شجاعیان و روی غفلت خط دفاع پرسپولیس، عبدالکریم اسلامی در مصافی تک به تک با بیرانوند قرار گرفت که این بازیکن برای دومین بار در نیمه اول موفق به باز کردن دروازه پرسپولیس نشد و بیرانوند توپ او را به خوبی در آغوش گرفت.

در دقیقه ۳۱ بازیکنان پرسپولیس بار دیگر به سمت دروازه هوادار حمله ور شدند و باز هم با پاس زیبای مهدی ترابی، امید عالیشاه صاحب توپ شد و بلافاصله با پای راست اقدام به شوت زنی کرد که توپ او با برخورد به مدافع هوادار دفع شد؛ در ادامه بازیکنان پرسپولیس از هواداری‌ها توپ ربایی کردند که ضربه عیسی آل کثیر با اختلاف بسیار کمی به بیرون رفت.

موقعیت سوزی آل کثیر و ارونوف

بازیکنان پرسپولیس از دقیقه ۳۰ به بعد تسلط بیشتری بر بازی داشتند در فاصله دقایق ۳۳ و ۳۴ دو موقعیت ۱۰۰ درصدی گل برای این تیم شکل گرفت که ابتدا عیسی آل کثیر در مصافی تک به تک با علیرضا حقیقی با ضربه‌ای چیپ قصد داشت تا دروازه هوادار را برای دومین بار باز کند که ناکام ماند و در ادامه، ارونوف بار دیگر با حقیقی تک به تک شد که ضربه پای چپ او به شکل خطرناکی از کنار دروازه هوادار به بیرون رود.

مصدومیت زودهنگام حقیقی و اولین بازی رسمی شکوری برای هوادار

در دقیقه ۳۹ و در حالی که بازی به انتهای نیمه اول نزدیک می‌شد، علیرضا حقیقی دروازه بان هوادار از ناحیه پا دچار گرفتگی عضلانی شد تا برای اولین بار در این فصل، آرشا شکوری دروازه بان دوم هوادار برای این تیم در درون دروازه بایستد.

بازی در نیمه دوم متعادل آغاز شد و توپ بیشتر در میانه‌های زمین جریان داشت. در دقیقه ۶۶ بازیکنان هوادار صاحب موقعیت شدند که عبدالکریم اسلامی توپ را به امین قاسمی نژاد پاس داد اما ضربه این بازیکن با اختلاف زیادی از بالای دروازه به بیرون رفت.

واکنش خوب شکوری مانع از به ثمر رسیدن گل دوم پرسپولیس

در دقیقه ۶۹ یک ضربه کرنر برای پرسپولیس شکل گرفت که امید عالیشاه توپ را به سمت دروازه سانتر کرد که با ضربه سر زیبای دانیال اسماعیلی فر همراه شد اما زیباتر از او واکنش آرشا شکوری بود که مانع از ورود توپ به دروازه شد تا حساب کار یک بر صفر به سود پرسپولیس باقی بماند.

عیسی ناجی پرسپولیس در شب فرصت‌ها

در حالی که بازیکنان پرسپولیس در نیمه دوم هم همانند نیمه اول فرصت‌های زیادی را برای گلزنی داشتند که آنها را از دست دادند، در دقیقه ۷۴ و روی حرکت مهدی ترابی، توپ به دانیال اسماعیلی فر رسید و او با پاسی در عرض آل کثیر را صاحب توپ کرد و مهاجم پرسپولیس با ضربه‌ای محکوم گل دوم خود و پرسپولیس را در این بازی به ثمر رساند.

هنرنمایی بیرانوند، مانع از گلزنی مرادی

در دقیقه ۸۱ بازیکنان هوادار از سمت راست موقعیتی را روی دروازه پرسپولیس تدارک دیدند که در غفلت مدافعان پرسپولیس، بابک مرادی با ضربه سر دروازه سرخ‌ها را هدف قرار داد که علیرضا بیرانوند به زیبایی هر چه تمام تر توانست توپ را بر مهار کند و در ریباد دانیال اسماعیلی فر توپ را به بیرون زد تا جدی ترین موقعیت گلزنی برای هوادار از بین رود.

در ادامه موقعیتی روی دروازه‌ها به وجود نیامد تا بازی با نتیجه دو بر صفر به سود پرسپولیس به پایان برسد. سرخ‌ها با این پیروزی ۵۹ امتیازی شدند و با یک بازی بیشتر نسبت به استقلال تهران در صدر جدول قرار گرفتند و تیم هوادار هم با ۲۹ امتیاز در مکان یازدهم جدول باقی ماند.

آگهی
ورزش

تاخیر خودخواسته پرسپولیس در تمدید قرارداد با اوسمار

باشگاه پرسپولیس بحث تمدید قرارداد با اوسمار ویه‌را برای ادامه هدایت این تیم را به زمان دیگری موکول کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال پرسپولیس در حالی فردا دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه میهمان نساجی مازندران در هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال است که نتیجه این تیم در دو بازی اخیر باعث تغییر نظر مشاوران ورزشی مالکان جدید باشگاه شده است.

رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس که پیشنهاد تمدید قرارداد به سرمربی برزیلی را مطرح کرده بود حالا باید منتظر تصمیم‌گیری نهایی مالکان باشگاه در این خصوص باشد.

حذف این تیم با پذیرش شکست مقابل آلومینیوم اراک از رقابت‌های جام حذفی و تساوی بدون گل مقابل سپاهان اصفهان در لیگ برتر باعث شده تا نسبت به ادامه همکاری با آنها تردیدهای به وجود بیاید. از این رو مدیران باشگاه و همچنین مدیران تأثیرگذار در کنسرسیوم بانکی که عمده سهام باشگاه را خریداری کرده‌اند منتظر نتیجه بازی‌های پیش روی پرسپولیس در یکی دو هفته آینده هستند تا درباره ادامه همکاری با ویه‌را تصمیم‌گیری کنند.

سرمربی برزیلی سرخپوشان پایتخت هم قرار بود پیشنهاد نهایی به همراه برنامه‌های خود را پس از بازی با سپاهان به درویش ارائه دهد که هنوز این امر محقق نشده است.

باید دید آیا پرسپولیس موفق به کسب پیروزی مقابل نساجی مازندران و ادامه حضور در کورس قهرمانی با استقلال در فصل جاری لیگ برتر خواهد شد یا ویه‌را با هر نتیجه‌ای جز پیروزی باید بار دیگر با فشار منتقدان خود برای ادامه هدایت سرخپوشان روبرو شود.

آگهی
ورزش

پولادگر: اعزام گلبال به پارالمپیک قطعی شد/نگران بودجه هستیم

سرپرست کاروان اعزامی به پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس از قطعی شدن اعزام تیم گلبال به این بازی‌ها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی کمیته ملی پارالمپیک، سید محمد پولادگر سرپرست کاروان اعزامی به بازی‌های پارالمپیک 2024 پاریس در خصوص آماده سازی ورزشکاران جانباز، توان‌یاب، نابینا و کم‌بینای کشورمان اظهار داشت: بازی های پارالمپیک پاریس از ابعاد مختلفی دارای اهمیت است و قطعا یکی از سخت ترین رویدادهای ورزشی خواهد بود که کشور عزیزمان ایران در آن حضور خواهد یافت. از این رو کمیته ملی پارالمپیک با برنامه‌ریزی دقیق از ماه‌ها قبل اردوها و برنامه‌های آماده‌سازی ورزشکاران را آغاز و این اردوها طبق برنامه در حال انجام است. با وجود محدودیت‌های موجود، تلاش شده تا بهترین امکانات برای آماده‌سازی ورزشکاران فراهم و دغدغه های این عزیزان مورد توجه قرار گرفته و برطرف شود.

وی در خصوص تعداد سهمیه های کسب شده گفت: تاکنون 38 سهمیه برای حضور در بازی‌های پارالمپیک پاریس توسط ورزشکاران کشورمان در رشته های پارادوومیدانی، پاراتیراندازی، پاراتکواندو، پاراتیراندازی با کمان، پاراشنا، والیبال نشسته و گلبال کسب شده است. در رشته های پاراوزنه برداری، پاراجودو، پاراکانو و همچنین پارادوومیدانی هنوز شانس کسب سهمیه داریم که این سهمیه‌ها به لطف خدا و با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده، تلاش و انگیزه بالای ورزشکاران و مربیان دور از دسترس نیست.

سرپرست کاروان اعزامی به بازی‌های پارالمپیک پاریس افزود: اعزام در 10 رشته ورزشی برای بازی‌های پارالمپیک پاریس قطعی شده است و با توجه به اصل کیفیت گرایی و سیاست‌های کمیته پارالمپیک لیست نهایی نفرات اعزامی طبق زمان تعیین شده توسط کمیته برگزاری بازی ها تا پایان خردادماه مشخص خواهد شد. انتخاب نفرات اعزامی بر اساس سهمیه‌های کسب شده، عملکرد ورزشکاران در  اردوها و نتایج تست های آمادگی در راستای کسب نتایج مطلوب و مدال در بازی‌های پارالمپیک انجام خواهد شد و اعزام تیم گلبال نیز  براساس ملاک های تعیین شده کمیته پارالمپیک قطعی شد.

 پولادگر با اشاره به بودجه پیشنهادی کمیته ملی پارالمپیک برای سال 1403 افزود: انتظار داریم با توجه به اینکه در سال مهم برگزاری بازی‌های المپیک و پارالمپیک قرارداریم، بودجه کافی به منظور حمایت از کاروان اعزامی و حضور مقتدرانه ورزشکاران در این میدان بزرگ بازی‌های پارالمپیک پیش بینی شود. البته ما از مباحث بودجه ای به شدت نگران هستیم و امیدواریم دولت و مجلس آن را حل کنند.

پولادگر افزود: همواره مقام معظم رهبری در دیدار با ورزشکاران نسبت به مباحث فرهنگی و مرام پهلوانی تاکید داشته اند، از اینرو اهتمام ویژه نسبت به این موارد از مهم‌ترین اولویت‌های کمیته ملی پارالمپیک است لذا اردوی تیم های ملی با حضور مربیان فرهنگی تشکیل می شود. همچنین برای نخستین بار روانشناسی دینی پایه توسط روانشناسان ورزشی حاضر در اردوهای ملی مورد توجه قرار گرفته است. 

وی در خصوص پاداش در نظر گرفته شده برای قهرمانان پارالمپیک اظهار داشت که اعلام مبلغ پاداش منوط به آگاهی کمیته از بودجه تخصیصی می باشد، لذا پس از نهایی شدن این موضوع تعیین و اطلاع رسانی خواهد شد.

 پولادگر افزود: علاوه بر جوایز نقدی، حمایت‌های دیگری نیز از ورزشکاران پارالمپیکی کشورمان انجام می‌شود. این حمایت‌ها شامل پرداخت کمک هزینه ماهیانه برای ورزشکاران و کادرفنی، تخصیص کمک هزینه برگزاری اردوها برای فدراسیون ها، اعزام به رویدادهای تدارکاتی بین‌المللی و ارائه خدمات تخصصی، پزشکی، روانشناسی، تغذیه و همچنین سنجش و ارزیابی عملکرد ورزشکاران بر اساس یافته های علمی در قالب آکادمی ملی پارالمپیک است.

وی با تاکید بر لزوم همکاری فدراسیون ها و ورزشکاران برای انجام دقیق برنامه های پیش بینی شده، حضور ورزشکاران و کادرفنی در رویدادهای آموزشی به ویژه آموزش های ضددوپینگ و همچنین آزمون های سنجش عملکرد را ضروری دانسته و نسبت به اثر گذار بودن نتیجه آزمون های سنجش در اعزام ورزشکاران تاکید و ابراز امیدواری کرد کاروان پارالمپیک در بازی های پاریس خوش درخشیده و بار دیگر موفق به تاریخ سازی گردد. 

انتهای پیام/

آگهی
ورزش

مخالفت سازمان لیگ با کاهش قیمت بلیت پرسپولیس – سپاهان

سازمان لیگ با کاهش قیمت بلیت بازی پرسپولیس – سپاهان مخالفت کرد و بلیت‌فروشی این مسابقه از ظهر امر‌وز آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت رسمی باشگاه پرسپولیس، با توجه به اینکه بانک شهر به‌عنوان سهامدار عمده مالکیت پرسپولیس فعالیت خود را در این باشگاه آغاز کرده است، به منظور رفاه حال هواداران و تسهیل حضور ایشان در ورزشگاه، بلیت‌های این مسابقه برای پرسپولیسی‌های دارای کارت هواداری با تخفیف 50 درصدی به‌صورت نیم بها ارائه خواهد شد.

قرار بود بانک شهر با قبول هزینه‌های خرید بلیت، شرایطی را فراهم آورد که هواداران با لحاظ شدن قوانین و مقررات تنها با پرداخت دو هزار تومان امکان تهیه بلیت بازی پرسپولیس – سپاهان را داشته باشند که با این تصمیم، از سوی سازمان لیگ مخالفت شد.

انتهای پیام/

آگهی
ورزش

تلاش پزشکان سپاهان برای حضور اسدی برابر پرسپولیس

هفته بیست و پنجم لیگ برتر؛

پزشکان تیم فوتبال سپاهان در تلاش هستند تا رضا اسدی را به دیدار روز چهارشنبه برابر پرسپولیس برساندند.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم‌های فوتبال پرسپولیس و سپاهان در هفته بیست و دوم رقابت‌های لیگ برتر روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت در ورزشگاه آزادی رو در روی هم قرار می‌گیرند. سپاهان برای این بازی محمد دانشگر را به دلیل مصدومیت قطعاً در اختیار ندارد و رسیدن فرشاد احمدزاده هم به این بازی ضعیف است. رضا اسدی دیگر بازیکن مصدوم سپاهان است که با توجه به حساسیت بازی پزشکان سپاهان در تلاش هستند تا هر طور شده بازیکن گلزن خود را به دیدار با پرسپولیس برسانند. در همین رابطه آخرین آزمایش از اسدی روز سه شنبه گرفته می‌شود تا تکلیف حضور این بازیکن مشخص شود.

رضا اسدی با ۱۰ گل زده در رده دوم برترین گلزنان این فصل لیگ برتر قرار دارد و در بازی رفت هم توانست تک گل سپاهان را به زیبایی وارد دروازه علیرضا بیرانوند کند. دیدار تیم‌های پرسپولیس و سپاهان ساعت ۱۹:۳۰ برگزار می‌شود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا