ورزش

غیرقابل‌باور: عجیب‌ترین شکست کشتی ایران در بوداپست

اسماعیلی با اشک و حسرت سالن را ترک کرد

سعید اسماعیلی در تورنمنت مجارستان به شکل عجیبی یک شکل را متحمل شد و فینال و شاید المپیک را از دست داد.

به گزارش “ورزش سه”، 48 ساعت پیش در مسابقات دوومیدانی قهرمانی اروپا اتفاق عجیبی رخ داده بود و در رشته پیاده روی در شرایطی که دونده اسپانیایی با گره زدن پرچم کشور به گردن در فاصله یکی، دو قدم به خط پایان به دنبال جشن کسب مدال برنز بود، ناگهان ورزشکار دیگری را دید که با سرعت از کنارش عبور کرد و از خط پایان گذشت و مدال برنز را از وی گرفت. این اتفاق با شکلی نسبتا مشابه در مسابقات کشتی مجارستان تکرار شد. در حالی که یک دوبنده پوش ایرانی در آن حضور داشت.

سعید اسماعیلی که با غفلتی عجیب و باورنکردنی حضوردر فینال تورنمنت مجارستان را از دست داد و به یکی از بخت های بزرگ خود در دوران ورزشی پشت پا زد. خطای او که آمیخته با بدشانسی بود، جشن گرفتن برتری اش برابر حریف کوبایی در فاصله دو ثانیه به پایان بود. او لحظه ای مبارزه را رها کرد و به سمت بیرون تشک رفت که حریف کوبایی مثل پلنگ با گرفتن کمر و زدن فن سالتو برتری را از آن خود کرد. 

وزن 67 کیلوگرم با حضور محمدرضا گرایی و سعید اسماعیلی یکی از سخت ترین اوزان برای کادرفنی تیم ملی کشتی فرنگی جهت انتخاب نفر نهایی اعزامی به المپیک 2024 پاریس بود.

از همین رو حسن رنگرز تصمیم گرفت هر دو نفر را به مجارستان اعزام کند و هر کشتی گیری که نتیجه بهتری گرفت، بتواند صاحب دوبنده تیم ملی شود.

در حالی که محمدرضا گرایی قهرمان المپیک2020 برابر لری ابولادزه از گرجستان دارنده یک مدال طلا و دو نقره جهان با نتیجه 6 بر 1 شکست خورد و به فینال نرسید، سعید اسماعیلی بهترین فرصت را داشت با کسب مدال طلا صاحب دوبنده تیم ملی در پاریس شود. 

اما در نیمه‌نهایی وزن 67 کیلوگرم تورنمنت مجارستان که برای اسماعیلی و محمدرضا گرایی جنبه انتخابی المپیک2024 را داشت، اسماعیلی در حالیکه از حریف 5 بر 3 پیش بود و تنها 2 ثانیه به پایان مسابقه باقی مانده بود برابر حریف کوبایی خود جشن پیروزی گرفت!

اسماعیلی که خود را برنده کشتی می‌دانست، پشت به حریف کرد و مبارزه را رها کرد. در همین لحظه سانچز سریعا روی اسماعیلی فن 4 امتیازی زد تا به همین راحتی جای برنده و بازنده عوض شود و با شکست 7 بر 5 به جای فینال راهی رده‌بندی شود.

غیرقابل‌باور: عجیب‌ترین شکست کشتی ایران در بوداپست
2031847
2031846
2031845

اسماعیلی که با برپایی جشن زودهنگام اشتباه بچه گانه ای را مرتکب شد و از بدشانسی حریفش نیز به خوبی از این فرصت استفاده کرد، بعد از خوردن این سالتو در شوک مانده بود. حتی تصاویر آهسته هم نشان داد که قبل از پایان کشتی، کشتی گیر کوبایی فن خود را اجرا کرده است. 

حالا با کسب مدال برنز توسط گرایی و اسماعیلی، طبق چرخه اعلام شده از سوی کادرفنی، باید مبارزه رودررو تعیین کننده صاحب دوبنده تیم ملی در وزن 67 کیلوگرم باشد.

اورتا سانچس  کشتی‌گیر زرنگ کوبایی در این باره گفته است: پیروزی بزرگی بود و فکر نمی‌کردم کشتی در مقابل سعید اسماعیلی گره بخورد. او تا ثانیه‌های پایانی برنده بود اما زمانی که دیدم قبل از اینکه داور سوت پایان کشتی را بزند کشتی را ترک کرد از فرصت استفاده کردم و با اجرای فن به پیروزی رسیدم.

او در پاسخ به این پرسش که فکر می‌کند این پیروزی جوانمردانه بوده است، گفت: بله کاملا جوانمردانه بود؛ چرا که او نباید از قبل از زدن سود کشتی را ترک می‌کرد و من هم از فرصت استفاده کردم و فن زدم. اسماعیلی کشتی‌گیر خیلی خوبی است و امیدوارم که او را در المپیک ببینم.

منبع ورزش سه
آگهی
دکمه بازگشت به بالا