حوادث

بدون پلاک خودرو تردد نکنید

سرهنگ کشیر:

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: خودروهای گذر موقت در مقایسه با خودروهای داخلی خدمات زیادی نمی‌گیرند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ فیروز کشیر، در خصوص خودروهای گذر موقت، افزود: ماده ۱۹ آئین نامه راهنمایی و رانندگی به این موضوع اشاره دارد که کلیه کارخانجات سازنده و مونتاژ کارهای خودرو و موتورسیکلت موظفند تولیدات خود را قبل از ارائه به مردم و قبل از فروش با دستورالعمل و هماهنگی با پلیس راهور فراجا نسبت به شماره گذاری اقدام کنند.

وی ادامه داد: پلاک گذر موقت به پلاکی گفته می‌شود که مالک یک خودرو در یک کشور دیگر اقامت داشته و برای تردد، از کشور ایران قصد رفتن به یک کشور دیگر را دارد و یا اینکه می‌خواهد به صورت موقت در کشور ایران بماند، به این خودرو اصطلاحاً پلاک گذر موقت داده می‌شود.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: جدیداً این پلاک‌های گذر موقت برای برخی از افراد دردسرهایی را ایجاد کرده است که این افراد بدون مراجعه به متن قانون و عدم مشاوره با وکلا و یا عدم آگاهی، اقدام به خرید و فروش این خودروها با پلاک گذر موقت می‌کنند که مشکلاتی را هم در پی دارد.

سرهنگ کشیر افزود: پلاک‌های گذر موقت در مقایسه با خودروهای داخلی خدمات زیادی دریافت نمی‌کنند و حتی نمی‌توانند کارت سوخت دریافت نمایند و نمی‌توانند این خودروها را خرید و فروش کرده و حتی نمی‌توانند به افراد غیر واگذار کنند.

وی گفت: تنها کسی که مجوز راندن و تردد با این خودروها را آن‌هم با مجوز گمرک دارد فقط خود راننده است که در کارت همان خودرو ثبت شده و مجوز آن نیز باید دارای تاریخ و اعتبار قانونی باشد وگرنه هیچکس دیگر حق راندن خودروی با پلاک گذر موقت را ندارد و در صورت رؤیت این موضوع توسط پلیس خودرو توقیف و به پارکینگ منتقل و به عنوان کالای قاچاق به مراجع قضائی معرفی می‌شود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا