حوادث

نگرانی کشورهای منطقه از جرایم سازمان یافته

فرمانده نیروی انتظامی گفت: جرایم سازمان یافته، کشورهای منطقه را نگران کرده، از این رو ارتقا تعاملات بین دو کشور ایران و تاجیکستان برای تأمین امنیت در مرزها از ضروریات است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار حسین اشتری در دیدار با سپهبد رمضان رحیم زاده وزیر کشور تاجیکستان ضمن خیر مقدم و خوشامدگویی به وی و هیئت همراه گفت: مردم، مسئولان و تجار جمهوری اسلامی ایران به واسطه مذهب، زبان و … ارتباط دوستانه و برادرانه با کشور تاجیکستان دارند؛ امید است طی چند روزی که به ایران سفر کرده اید و بازدیدهایی که از نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران داشته اید به اهداف مدنظر خود رسیده باشید.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران نیز طی سال‌های گذشته در همایش‌ها و گردهمایی‌هایی که توسط پلیس و یا وزارت کشور تاجیکستان برگزار شده شرکت کرده است، به حمداله ارتباطات و تعاملات بین دو کشور از سنوات گذشته تاکنون دو جانبه و مطلوب بوده است.

فرمانده نیروی انتظامی همچنین عنوان کرد: بسیار خرسندیم که امروز در خدمت شما و هیئت همراه هستیم امید است این دیدار باعث ارتقا تعاملات و استفاده از ظرفیت‌های هر دو کشور برای برقراری امنیت در مرزها، رسیدگی به جرایم سازمان یافته، برخورد با گروه‌های تروریستی و داعشی، مبارزه با قاچاق سلاح و مواد مخدر و … شود.

این مقام انتظامی ادامه داد: جرایم سازمان یافته، کشورهای منطقه را نگران کرده است، از این رو ارتقا تعاملات بین دو کشور از ضروریات است.

سردار اشتری عنوان کرد: با توجه به امنیتی که در تاجیکستان و ایران وجود دارد به حمداله هر دو کشور توانسته اند مبارزات مطلوب و رضایت بخشی با جرایم سازمان یافته داشته باشند.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه ظرفیت‌های مطلوبی در اختیار پلیس جمهوری اسلامی ایران قرار دارد، تصریح کرد: اگر از تمامی پلیس‌های تخصصی ایران بازدید کنید قطعاً متوجه این امر خواهید شد که پلیس ایران دارای ظرفیت‌ها و امکانات مطلوبی است.

وی با تاکید بر اینکه این دیدارها باعث ارتقا تعاملات، انتقال و تبادل اطلاعات و تجربیات خواهد شد، گفت: تمامی ظرفیت‌ها و امکاناتی که در جمهوری اسلامی ایران و دولت تاجیکستان وجود دارد می‌تواند باعث ارتقا امنیت بیشتر در هر دو کشور و مرزها شود.

سردار اشتری همچنین عنوان کرد: به واسطه توطئه‌های دشمنان خصوصاً استکبار جهانی ناامنی‌ها در منطقه رو به افزایش است، از این رو بایستی با انتقال تجربیات و اطلاعات و تعاملات هر چه بیشتر ایران و تاجیکستان در جهت برخورد و مبارزه با گروه‌های تروریستی که تحت عنوان اسلام و مذهب در حال ضربه زدن به امنیت منطقه هستند، برخورد کنیم.

ظرفیت مطلوب دانشکده افسری پلیس ایران

وی در ادامه به ظرفیت مطلوب و رضایت بخش دانشکده افسری پلیس جمهوری اسلامی ایران نیز اشاره کرد و گفت: در این خصوص برای انتقال تجربیات، تبادل مربیان و اساتید در راستای انتقال موضوعات آموزشی و …، اعلام آمادگی می‌کنیم.

این مقام ارشد انتظامی به موضوع فضای مجازی و اهمیت امنیت در این فضا نیز اشاره کرد و ادامه داد: فضای مجازی برای ما هم فرصت و هم تهدید است، از این رو بایستی به درستی مدیریت شود و در خدمت مردم، دولت‌ها، اقتصاد و … قرار بگیرد.

وی همچنین عنوان کرد: از این رو به شما پیشنهاد می‌کنیم طی روزهای آتی از پلیس فتا جمهوری اسلامی ایران و ظرفیت‌های آن در راستای رفع موانع و مشکلات خود بازدید کنید؛ این پلیس به دلیل امکانات و ظرفیت‌هایی که دارد قطعاً آماده همراهی و انتقال تجربیات به کشور تاجیکستان نیز است.

سردار اشتری در ادامه تاکید کرد: به واسطه تجربیات رضایت بخش و مطلوب پلیس مبارزه با مواد مخدر جمهوری اسلامی ایران این آمادگی را داریم تا در راستای برخورد با باندها و قاچاقچیان مواد مخدر با پلیس تاجیکستان همکاری کنیم.

کارگروه مشترک ایران و تاجیکستان

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: لازم است که برای پیگیری مصوبات و ارتقا تعاملات و همکاری‌ها یک کارگروه مشترک و همچنین یک تفاهم نامه بین دو کشور امضا شود.

اشتری همچنین گفت: پیشنهاد می‌کنم برای انتقال تجربیات در راستای برخورد با قاچاق مواد مخدر، سلاح و گروه‌های تکفیری افسران رابط پلیس دو کشور در ایران و تاجیکستان مستقر شوند.

نقش ناجا در دوران دفاع مقدس

وی در ادامه به نقش نیروی انتظامی در دوران دفاع مقدس نیز اشاره و عنوان کرد: پلیس جمهوری اسلامی ایران در آن دوران نقش تأثیرگذاری داشت، به طوری که در دوران دفاع مقدس ۸ هزار شهید و بعد از آن دوران تاکنون، ۵ هزار شهید در راه مبارزه با مواد مخدر، اشرار و … تقدیم انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است.

سردار اشتری گفت: جمهوری اسلامی ایران به واسطه گستردگی مرزهای ایران مأموریت‌های سنگین و خطیری بر عهده دارد که در راستای برقراری نظم و امنیت در کشور خصوصاً مرزها به خوبی ایفای وظیفه کرده است.

فرمانده نیروی انتظامی در ادامه تاکید کرد: ان شاء الله با همت و یاری کشور دوست و برادر تاجیکستان بتوانیم با استفاده از ظرفیت‌های موجود تا جایی که می‌توانیم از ایجاد ناامنی‌ها جلوگیری کنیم.

تولید نیازمندی‌های پلیس در داخل کشور

سردار اشتری همچنین به تشریح تجهیزات و امکانات موجود در جمهوری اسلامی ایران پرداخت و گفت: با وجود تحریم‌ها بیش از ۹۰ درصد از نیازمندی‌های ما با حمایت وزارت دفاع، ستاد کل نیروهای مسلح و … در داخل تولید می‌شود؛ در واقع تحریم‌ها علیه ایران باعث خودکفایی ما شده به طوری که در حوزه دفاعی و انتظامی ظرفیت‌های خوبی ایجاد کرده ایم.

انتخابات ۱۴۰۰ و نقش ناجا

فرمانده نیروی انتظامی به انتخابات ۱۴۰۰ نیز اشاره کرد و گفت: مسئولیت امنیت صندوق‌های اخذ رأی و همچنین برقراری امنیت به عهده نیروی انتظامی است، از این رو حدود ۳۰۰ هزار نفر از نیروهای پلیس برای امنیت صندوق‌های اخذ رأی به کارگیری می‌شوند.

نقش تأثیرگذار ناجا در اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا

سردار اشتری همچنین به موضوع شیوع ویروس کرونا در کشور و نقش ناجا در این رابطه اشاره و عنوان کرد: بعد از کادر درمان، پلیس در راستای اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا نقش پررنگ و تأثیرگذاری داشته است.

وی در ادامه تاکید کرد: بحمداله با وجود مأموریت‌های گسترده، نیروی انتظامی در انجام وظایف محوله به خوبی عمل کرده است به گونه‌ای که مورد اقبال مردم قرار دارد و براساس نظرسنجی‌های انجام شده امروز پلیس نزد مردم از محبوبیت بالایی برخوردار است چرا که به صورت شبانه روزی در حال خدمت رسانی به مردم است.

فرمانده ناجا در پایان خاطرنشان کرد: پلیس ایران آماده هرگونه همکاری و انتقال تجربیات به تاجیکستان است و برای برقراری امنیت و مقابله و مبارزه با اشرار و قاچاق مواد مخدر و سلاح و … از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا