سینمای ایران و جهان

۲۳۰ خبرنگار از ۱۶۰ رسانه وابسته به ۲۳ کشور جهان موفق شدند آیین تشییع رئیس جمهوری شهید و «شهدای خدمت» را پوشش دهند

سینماپرس: مدیرکل رسانه‌های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ۲۳۰ خبرنگار خارجی مقیم و غیرمقیم از ۲۳ کشور جهان از نزدیک برنامه‌ها و مراسم‌ تشییع پیکر شهید رئیسی و شهیدان خدمت را پوشش خبری دادند و برای بیش از ۷۰ خبرنگار خارجی روادید صادر کردیم.

به گزارش سینماپرس، علیرضا شیروی مدیرکل رسانه‌های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره روند حضور خبرنگاران خارجی برای پوشش مراسم‌های تشییع به ایرنا گفت: بعد از وقوع سانحه سقوط بالگرد حامل رئیس جمهوری فقید، وزیر امور خارجه، امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان شرقی، بلافاصله موضوع در بین رسانه‌های داخلی و خارجی بازتاب وسیعی داشت و رسانه‌های خارجی تا مشخص شدن وضعیت بالگرد، برنامه‌ها و گمانه‌زنی‌های مختلفی داشتند.

مدیرکل رسانه‌های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: با توجه به نیاز به حضور خبرنگاران برای پوشش مستقیم رویدادها و مراسمات مربوط به شهدای خدمت، اداره کل رسانه‌های خارجی ستاد ویژه‌ای را در محل اداره کل تشکیل داد و با همکاری و هماهنگی وزارت امور خارجه و نهادهای ذیربط در کوتاهترین زمان، درخواست‌های متعددی را از خبرنگاران مختلف کشورهای جهان دریافت کرد و تا روز چهارشنبه که مراسم اصلی تشییع که در تهران برگزار شد، بیش از ۷۰ روادید صادر کردیم که خبرنگاران بتوانند وارد کشور شوند و از نزدیک برنامه‌ها و مراسم‌های تشییع را پوشش خبری دهند.

۲۳۰ خبرنگار از ۱۶۰ رسانه وابسته به ۲۳ کشور جهان

شیروی گفت: قبل از ورود خبرنگاران خارجی، برنامه‌های مختلفی داشتیم که توسط خبرنگاران مقیم پوشش داده شد؛ اعزام به تبریز و قم و پوشش برنامه‌ها در جمکران و قم. همچنین برنامه‌ای که در مصلی تهران برگزار شد. در این فاصله کوتاه، خبرنگاران مقیم و غیرمقیم توانستند برنامه‌های مختلفی را پوشش دهند. در مجموع ۲۳۰ خبرنگار از ۱۶۰ رسانه وابسته به ۲۳ کشور جهان موفق شدند برنامه‌های مختلف را در تبریز، تهران، قم و مشهد پوشش دهند.

مدیرکل رسانه‌های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: در این فاصله کوتاه، دستگاه‌های مختلف اعم از انتظامی و امنیتی، وزارت امور خارجه، وزارت کشور، صدا و سیما و همگی دست به دست هم گذاشتند تا بتوانیم شرایط مناسب‌تری را برای فعالیت خبرنگاران فراهم کنند و در واقع بتوانند پوشش خوبی را از مراسم‌ها داشته باشند که مردم بازتاب آن را در رسانه‌های داخلی و صدا و سیما دیده‌اند.

شیروی از همه دست‌اندرکاران در حوزه‌های انتظامی و امنیتی، وزارت کشور و صدا و سیما تشکر ویژه کرد که با ارائه فرکانس‌های پخش برنامه مراسم‌ها به ویژه در تهران و مشهد شرایطی فراهم کرد که هم رسانه‌های خبرنگاران مقیم از پخش مستقیم در کنار گزارشی که از تهران ارسال می کردند استفاده کردند.

وی افزود: رسانه‌هایی که موفق نشدند خبرنگاری اعزام کنند از پخش زنده صدا و سیما که در اختیار اینها قرار داده بود استفاده کردند و می‌شود گفت یکی از پوشش‌های بسیار وسیع در این مدت در رسانه‌های مختلف شاهد آن بودیم برای یک موضوع خاص و ویژه پرداختند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا