سینمای ایران و جهان

دیک ون دایک مسن‌ترین برنده امی شد/ کسب جایزه در ۹۸ سالگی

در پنجاه و یکمین دوره جوایز روزانه؛

دیک ون دایک با کسب جایزه امی در پنجاه و یکمین جوایز روزانه امی تاریخ‌ساز شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، دیک ون دایک بازیگر و کمدین افسانه‌ای با دریافت جایزه امی ۲۰۲۴ تاریخ‌ساز شد. وی با ۹۸ سال سن، مسن‌ترین بازیگری است که جایزه امی روزانه را دریافت کرده است.

وی این جایزه را به عنوان بازیگر مهمان در سریال درام روزانه «روزهای زندگی ما» کسب کرد.

این بازیگر، کمدین و تهیه‌کننده جمعه در پنجاه و یکمین دوره جوایز امی حضور پیدا کرد و در حالی که به عنوان مسن‌ترین نامزد امی معرفی شد، در نهایت این جایزه را دریافت کرد و به شوخی گفت: مسن‌ترین نامزد تاریخ هستم. باورم نمی‎شود. من تمام عمر نقش پیرمردها را بازی کردم، اگر می‌دانستم قرار است این قدر عمر کنم، بهتر از خودم مراقبت می‌کردم.

وی افزود: من ۹۸ ساله هستم، باورتان می‌شود؟ این خیلی بیشتر از عمر ۸۰ ساله است که در این کسب و کار بالاترین محسوب می‌شود.

ون دایک در «روزها» که یک داستان ۴ قسمتی است در نقش «مرد اسرارآمیز/ تیموتی روبیشو» ظاهر شد؛ یک مرد اسرارآمیز و یک فرد مبتلا به فراموشی. مارلنا (دیدر هال) وظیفه دارد به این شخصیت کمک کند تا شکاف‌های حافظه‌اش را پر کند. برای رسیدن به این هدف، او از جان بلک و استیو جانسون (استیون نیکولز) کمک می‌خواهد. این بازیگر در اپیزودهای یکم سپتامبر، ۴ سپتامبر، ۸ سپتامبر و ۱۴ سپتامبر «روزها» بازی کرد و در قسمت یکم سپتامبر، همسرش، آرلین سیلور، هم وی را همراهی کرده بود.

دیگر رقبای ون دایک برای دریافت این جایزه لیندن اشبی در نقش کامرون کرستن در سریال «جوان و بی قرار» شبکه CBS ، اشلی جونز در نقش دکتر بریجت فارستر در سریال «جسور و زیبا« شبکه CBS، الی میلز در نقش هدر وبر در «بیمارستان عمومی» شبکه ABC و گای پیرس در نقش مایک یانگ در سریال «همسایگان» شبکه آمازون بودند.

ون دایک در ماه‌های اخیر در شبکه CBS زیاد دیده شده و سال پیش، این شبکه در نود و هشتمین سالگرد تولد او یک برنامه سرگرمی ویژه برای بزرگداشت این بازیگر و مجری افسانه ای با عنوان «دیک ون دایک: ۹۸ سال جادو» پخش کرد. او همچنین جایزه مرکز کندی ۲۰۲۱ را دریافت کرد که از شبکه CBS نیز پخش شد.

این بازیگر یک جایزه امی هم در سال ۱۹۸۴ دریافت کرده بود.

در مراسم اهدای جوایز امی روزانه ۲۰۲۴ که بهترین برنامه‌های روزانه تلویزیون آمریکا را دربرمی‌گیرد «بیمارستان عمومی» ۴جایزه از جمله درام برجسته روز امی را به دست آورد و برای چهارمین سال متوالی این عنوان را از آن خود کرد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا