سینمای ایران و جهان

معضل اساسی امروز اغلب جوامع «معضلات فرهنگی» است/ قطعاً همه «کاندیداهای ریاست جمهوری» باید در «حوزه فرهنگ» برنامه‌های ویژه داشته باشند

سینماپرس: دکتر فرشته روح افزا ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت رئیس جمهوری، وزیر امور خارجه و همراهان آن‌ها در خصوص انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری و لزوم افزایش بصیرت مردم هشدار داد.

دبیر بین الملل همایش طلایه داران عفاف و حجاب در گفتگو با خبرنگار سینماپرس اظهار داشت: قطعاً همه کاندیداهای ریاست جمهوری باید در حوزه فرهنگ برنامه های ویژه داشته باشند چرا که معضل اساسی امروز اغلب جوامع معضلات فرهنگی است.

این کارشناس فرهنگی سپس با اشاره به برگزاری باشکوه مراسم تشییع شهید رئیسی و همراهان ایشان یادآور شد: آنچه ما در تشییع پیکر این شهدا در شهرهای مختلف دیدیم نشان از آن دارد که برای عموم افراد جامعه صداقت اهمیت بسیار زیادی دارد. مردم ثابت کردند که هرچقدر هم منتقد عملکرد یک فرد باشند وقتی ببینند او صداقت دارد و دلسوز مردم است با وی همراه می شوند. مردم با توجه به کارکرد رئیس جمهور شهید متوجه شدند کسانی که واقعاً بخواهند برای ملت کار کنند با دست خالی هم می توانند آن را به ثمر برسانند. این به بصیرت مردم کمک می کند و خوشبختانه مردم ما مردمی بصیر هستند.

مدیر طرح وبرنامه و تدوین و سیاستگزاری شورای عالی فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده با بیان اینکه مردم با انتخاب آقای رئیسی بصیرت را به دست آورده بودند و دیگر به عقب برنمی گردند تصریح کرد: قطعاً کسی از افرادی که کشور را در دوره ای به سقوط نزدیک کردند حمایت نمی کند. افرادی که نگاه مردمی دارند برای مردم حائز اهمیتند و بی تردید مردم به آن ها رأی خواهند داد. بدیهی است که مردم دیگر گول نخواهند خورد و به سراغ کسانی که وجهه مردمی ندارند نخواهند رفت.

وی تأکید کرد: خداوند با این شهادت مردم را تربیت کرد و بالاتر برد؛ خدا حافظ این انقلاب است. بهترین راه برای مردم این است که شاخص هایی که یک رئیس جمهور مردمی و ساده زیست و برنامه دار و اخلاق مدار باید داشته باشد را در یک خط ردیف کنید و کاندیداها را انطباق با این جدول دهند و دنبال تبلیغات در فضای مجازی و… نباشند.

روح افزا متذکر شد: آنچه امروز بسیار اهمیت دارد این است که همه ما باید در این انتخابات شرکت کنیم و به اصلح ترین فرد ممکن رأی بدهیم. مقوله مهم فرهنگ باید بیش از سایر موارد مورد نظر عموم افراد جامعه باشد چرا که اگر مثلاً اقتصاد ضعیف باشد مردم می توانند غذای ساده بخورند اما در فرهنگ هیچ چیز قابل جبران نیست؛ به عنوان مثال وقتی یک فرزند و زن و مرد ازنظر فرهنگی از بین بروند دیگر نمی توان این فاجعه را جبران کرد.

این فارغ التحصیل رشته الکترونیک از دانشگاه منچستر انگلستان خاطرنشان کرد: داشتن ریشه فرهنگی در یک جامعه بسیار اهمیت دارد؛ همین ریشه های فرهنگی غنی است که امروز جامعه ما را سر پا نگه داشته است و دشمنان هرچه کردند نتوانستند روی این مردم اثر بگذارند. همین حضور انبوه و میلیونی مردم در تشییع پیکر شهید رئیسی و همراهان شان نشان از آن دارد که مردم با جان و دل پای این نظام ایستاده اند و به کشورشان وابسته هستند و قدر انسان های خدوم را می دانند.

وی در خاتمه این گفتگو افزود: رئیس جمهوری آینده باید دغدغه اش فرهنگ مردم باشد. بدیهی است که اگر کاندیدایی دین دار باشد مقوله فرهنگ برایش مهم است. کافی است این شاخص را در نظر بگیریم و به دین مداران رأی بدهیم. امیدوارم رئیس جمهور بعدی به محرومین فرهنگی و دام هایی که جوانان در آن گرفتار هستند توجه کند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا