حوادث

تعقیب و گریز هالیوودی سارق حرفه ای در اتوبان ستاری تهران / پلیس دست به اسلحه شد

حوادث رکنا: رئیس پلیس آگاهی تهران از دستگیری سارق سابقه دار خودرو خبر داد .

به گزارش رکنا، سردار علی ولیپور گودرزی؛ رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ، اظهار کرد: در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی کارآگاهان گشت پلیس آگاهی در منطقه پونک در حال گشت زنی بودند که به یک خودروی پراید سفید رنگ تک سرنشین مشکوک شدند و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت ادامه داد: کارآگاهان در گام نخست متوجه شدند، پلاک خودروی موردنظر سابقه سرقت دارد و وسیله نقلیه مذکور سرقت شده است؛ همین کافی بود تا کارآگاهان پلیس آگاهی وارد عمل شوند و بلافاصله دستور ایست وسیله نقلیه مذکور را صادر کنند.

وی افزود: راننده پس از مشاهده پلیس به صورت خطرناکی با ماشین در اتوبان ستاری متواری شد که در مسیر به خودروهای عبوری شهروندان خسارت ایجاد  کرد؛ کارآگاهان در جریان تعقیب و گریز چند کیلومتری در غرب تهران با رعایت قانون بکارگیری سلاح با شلیک تیر هوایی خودرو را متوقف و متهم را دستگیر کردند.

این مقام ارشد انتظامی عنوان کرد: تحقیقات ابتدایی کارآگاهان نشان داد، متهم که در زمینه سرقت سابقه دارد  قصد ارتکاب اعمال مجرمانه‌ای را از جمله سرقت خودروی دیگری را در تهران داشته که با درایت بموقع پلیس دستگیر شد.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی متهم برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

منبع رکنا
آگهی
ورزش

معالجه مجرد در لیگ ملت‌های والیبال با موافقت پائز

علی اصغر مجرد با تایید کادر پزشکی تیم ملی والیبال ایران به دلیل آسیب دیدگی لیگ ملت‌ها را از دست داد اما در این مدت زیر نظر کادر پزشکی فدراسیون به درمان آسیب دیدگی خود می‌پردازد.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، تمرینات تیم ملی والیبال ایران برای حضور شایسته در لیگ ملت‌ها ۲۰۲۴ از نیمه فروردین آغاز شده است.

علی‌اصغر مجرد یکی از بازیکنان حاضر در لیست اولیه موریس موتا پائز سرمربی تیم ملی والیبال ایران به شمار می‌آمد و مدافع میانی تیم ملی والیبال ایران در زمان مقرر و پس از پایان کارش در لیگ رومانی خود را به کادر فنی تیم ملی معرفی کرد.

مجرد که در اواخر لیگ رومانی دچار آسیب دیدگی شده بود، پس از بازگشت به تهران، بلافاصله با حضور در کمپ تیم‌های ملی والیبال ازسوی پزشک و فیزیوتراپ تیم ملی مورد معاینه قرار گرفت و در جلسه‌ای با موتا پائز و دکتر مرادی، پس ارائه گزارش پزشکی مقرر شد این بازیکن با توجه به اولویت سلامت جسمانی‌اش، تیم ملی را در مسابقات لیگ ملت‌ها همراهی نکند و در طول مدت زمان برگزاری این رقابت‌ها زیر نظر کادر پزشکی فدراسیون و تیم‌های ملی به درمان مصدومیت و تمرینات خود بپردازد تا بتواند تیم ملی را در تورنمنت‌های آینده همراهی کند.

میلاد عبادی‌پور، جواد کریمی، محمدطاهر وادی، علی رمضانی، مرتضی شریفی، امیرحسین اسفندیار، پوریا حسین خانزاده، مبین نصری، امیرحسین ساداتی، میثم صالحی، امین اسماعیل‌نژاد، محمد بربست، محمد ولی‌زاده، مهدی جلوه، علیرضا فراهانی مصلح آبادی، متین احمدی، آرمان صالحی و محمدرضا حضرت‌پور بازیکنان حاضر در تمرینات هستند.

وحید مرادی به عنوان سرپرست گروه و مدیر تیم، امیر خوش‌خبر (سرپرست اردو)، موریس موتا پائز (سرمربی)، پیمان اکبری (دستیار اول)، لئوناردو افونسو، عبدالرضا علیزاده، علی فتاحی و نوید مشجری (مربیان)، مارسلو زنگراند (بدنساز)، محمدامین شاکری (آنالیزور)، علی حدادی (فیزیوتراپ) و محمدناصر نقره‌ ای به عنوان ماساژور اعضای معرفی شده کادر فنی تیم ملی والیبال ایران در رقابت‌های لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ هستند.

ششمین دوره مسابقات والیبال لیگ ملت‌ها روز سه‌شنبه یکم خردادماه ۱۴۰۳ در کشورهای برزیل و ترکیه آغاز می‌شود و دهم تیرماه سال جاری با معرفی تیم‌های برتر گروه مردان به پایان می‌رسد.

این مسابقات آخرین سکوی کسب سهمیه بازی‌های المپیک پاریس برای تیم ملی والیبال کشورمان و دیگر کشورهای بازمانده از این رقابت‌ها است که در پایان مرحله مقدماتی براساس رنکینگ تیم‌ها، پنج تیم جواز حضور در بازی‌های المپیک سال ۲۰۲۴ را کسب خواهند کرد.

آگهی
ورزش

پیشنهاد اینترمیامی به ستاره پرتغالی/ رونالدو و مسی در یک تیم

تیم فوتبال اینترمیامی آمریکا که لیونل مسی را در اختیار دارد قصد دارد کریستیانو رونالدو را به خدمت بگیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال اینترمیامی آمریکا با خرید لیونل مسی در ابتدای فصل جاری توانست خود را به صدر اخبار و توجهات فوتبال جهان برساند.

این باشگاه که مالکیتش را دیوید بکهام ستاره سابق تیم ملی انگلیس برعهده دارد با جذب ستاره‌های دیگری چون لوییز سوارز و سرژیو بوسکتس به یکی از مدعیان لیگ آمریکا تبدیل شد.

اما به نظر می‌رسد ماجراجویی‌های صورتی پوشان اینتر میامی به اینجا ختم نمی‌شود و یک خبرنگار معتبر عربستانی به نام «عبدالعزیز العصیمی» مدعی شده است که این باشگاه مذاکراتی با کریستیانو رونالدو ستاره پرتغالی تیم النصر عربستان انجام داده است و قصد دارد او را به خدمت بگیرد.

در صورتی که این اتفاق رقم بخورد این ۲ ستاره فوتبال جهان برای نخستین بار در یک تیم بازی خواهند کرد که می‌تواند جذابیت بسیار زیادی برای هواداران آنها داشته باشد.

آگهی
شهرستان ها

وعده صادق آب به خانه مورچه ریخت/ نمایش باطن حقوق بشر آمریکایی

کرج- امام جمعه کرج گفت: وعده صادق آب به خانه مورچه ریخت و همه آنها با یکدیگر بد شده اند و در حال استعفا دادن هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی ضمن تسلیت سالروز شهادت رئیس مذهب شیعه گفت: امام جعفر صادق (ع) خیرخواه مردم بود و مصلحت آنها را می‌خواست اما دیگران تحمل نکردند و او را اذیت و آزار و شکنجه روحی دادند و آتش به خانه او انداختند.

وی مطرح کرد: ۱۶ اردیبهشت سال ۱۳۷۴ آمریکای پلید علیه ایران اعلام تحریم همه جانبه کرده و در ۱۶ اردیبهشت سال ۱۳۹۷ نیز اعلام کرد که از برجام خارج شده است. این مورد به همراه صدها کار دیگر برای این بود که ایران را به زانو در بیاورد و به انزوا بکشاند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز افزود: هدف آمریکا این بود که سلطه خود را مجدد بر این کشور حاکم کند اما ایران از کشوری که در دوران طاغوت وابسته کامل بود به قدرت منطقه‌ای تبدیل شد و قدرت بازدارندگی آن از مرزهای جغرافیایی اش فراتر رفت.

ایران با صلابت از عزت خود پاسداری می‌کند

آیت الله حسینی همدانی بیان کرد: ایران با صلابت از عزت و افتخارات خود پاسداری کرده و در صورت لزوم، از درون خاک خود دشمن را در کیلومترها آن طرف تر مورد حمله قرار می‌دهد تا فکر جسارت دیگری به سرش نزند.

وی با بیان اینکه همه اینها به برکت تبعیت از تعالیم و دستورات قرآن و عترت و رهبری‌های پرورش یافته مکتب اهل بیت (ع) است، عنوان کرد: امام صادق (ع) به ما آموختند که در مسائل پیش رو چگونه باید عمل کنیم؟ ما شاگران مکتب او هستیم.

امام جمعه کرج خاطرنشان کرد: این کشور دو راهی‌های دشواری را تجربه کرده که در آن راه‌های درستی توسط مقام معظم رهبری انتخاب و موجب نجات کشور شده است. ایشان دستور دادند کرانه باختری برای نجات خود باید مسلح شود.

سران برخی کشورها هنوز در خواب هستند

نماینده ولی فقیه در استان البرز اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب قبلاً به دانشجویان اروپا و آمریکا نامه داده و آنها را نسبت به آینده امیدوار کرده بودند و امروز جنبش‌های دانشجویی بزرگی در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا به راه افتاده و کشورهای دیگر هم یکی یکی به آن می‌پیوندند.

وی افزود: اما هنوز سران برخی کشورها که باید در خط مقدم مبارزه با اسرائیل باشند در خواب و ساکت هستند. دانشجویان باطن حقوق بشر آمریکایی را نمایان کردند و کسانی که علیه صهیونیست‌ها به خیابان‌های آمریکا می آیند، نخبگان، فرهیختگان و اساتید هستند.

شکاف بین دولت و ملت آمریکا کاملاً مشهود است

آیت الله حسینی همدانی اضافه کرد: این امر نشان داد که سرمایه گذاری که سال‌ها انجام دادند تا ظلم به فلسطین دیده نشود، جواب نداده و شکاف بین دولت و ملت آمریکا کاملاً مشهود است. بی بی سی نیز خود آتش بیار معرکه و سلاح دهنده به اسرائیل است.

امام جمعه کرج با اشاره به اینکه بی بی سی برای منحرف کردن افکار عمومی برای ایران قصه می‌سازد و خود در دام همین قصه گرفتار شده است، خاطرنشان کرد: عملیات وعده صادق چهره‌های واقعی دشمن را صادقانه به عالم نشان داد و مردم ما امروز با اطمینان بیشتری آمریکا را لعن می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز اظهار کرد: وعده صادق آب به خانه مورچه ریخت و همه آنها با یکدیگر بد شده اند و در حال استعفا دادن هستند و همین اتفاق پیروزی است. همچنین اعتراضات دانشجویی همه عرصه‌ها را بر دشمنان تنگ‌تر کرده است.

اسرائیل به تنهایی جنایتکار جنگی نیست

وی عنوان کرد: اگر رژیم صهیونیستی پس از بیش از ۲۰۰ روز بدون اینکه اسرا را آزاد یا حماس را نابود کرده باشد، آتش بس کند، شکست بزرگ‌تری را پذیرفته است. از برخی سازمان‌ها بر می‌آید و بعید نیست که به این منحوس جایزه صلح نوبل نیز بدهند.

آیت الله حسینی همدانی تصریح کرد: اسرائیل به تنهایی جنایتکار جنگی نیست، بلکه همه کسانی که به آن اسلحه دادند و تشویق کرده و فضا را برای جنایت‌هایش آماده کردند تا به نسل کشی و کشتن انسان‌های بی گناه بپردازد، همه جنایتکار جنگی هستند.

امام جمعه کرج گفت: مواردی پیش می‌آید که رهبر معظم انقلاب در مجالس رسمی به مواردی اشاره و از موضوعی که منافع ملت و جامعه را هدر داده گلایه می‌کنند. چرا در این مواقع مدعی العموم و دستگاه قضا برای استیفای حق مردم به سرعت وارد عمل نمی‌شود؟

باید به سرعت دستورات روی زمین مانده رهبر را اجرایی کرد

وی با تاکید بر اینکه باید به صورت جدی مطالبه و دستورات روی زمین مانده رهبر معظم انقلاب را به سرعت اجرایی کرد، گفت: ماه دوم سال جدید به نیمه رسید اما هنوز طرح و ایده‌ای برای مشارکت مردم در جهش تولید و مسائل اقتصادی ارائه نشده است.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه حداقل متولیان در استان طرح و ایده ارائه دهند تا کار به سرعت آغاز شود، تصریح کرد: کشور و نظام ما اسلامی است و باید دستورات و مقررات اسلام به ویژه مواردی که جنبه عمومی و اجتماعی دارند رعایت شوند.

آیت الله حسینی همدانی یکی از این موارد را عفاف و حجاب دانست و ضمن قدردانی و حمایت از نیروی انتظامی بابت اجرای طرح نور بیان کرد: مواردی را خدا حرام اعلام کرده و برای آنها حد قرار داده و در قانون نیز ممنوع اعلام شده اما عده‌ای برای عدم رعایت احکام الهی در جامعه تلاش می‌کنند.

مسؤولان از تخریب جامعه جلوگیری کنند

وی شرب خمر را نمونه‌ای از این موضوع برشمرد و با بیان اینکه برخی افراد خلاف‌ها را عادی جلوه می‌دهند تا فراگیر شود، از مسؤولان مربوطه خواست با جدیت وارد شوند و از تخریب جامعه جلوگیری کنند و گفت: در قانون تفاوتی بین افراد وجود ندارد.

امام جمعه کرج با تاکید بر ضرورت حضور پرشور در مرحله دوم انتخابات بیان کرد: عده‌ای گفته اند که من از کسی حمایت می‌کنم که قطعاً دروغ است. اگر کسانی که با من ارتباط داشته یا دارند، در خصوص انتخابات مطالبی مطرح می‌کنند به من مربوط نیست و هرگونه انتسابی را تکذیب می‌کنم.

آگهی
بین الملل

انتقاد «یائیر لاپید» از دخالت تندروهای صهیونیستی در ارتش

رهبر مخالفان کابینه نتانیاهو از هرج و مرج در دستگاه سیاسی این رژیم انتقاد کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، در ادامه اختلافات داخلی و تنش در تل آویو، به تازگی «یائیر لاپید»، رهبر مخالفان کابینه نتانیاهو در انتقاداتی از هرج و مرج در دستگاه سیاسی این رژیم گفته است که انتصاب افسران در ارتش، نقش و وظیفه رئیس ستاد ارتش و وزیر دفاع است.

به نظر می‎‌رسد که این سخنان لاپید اشاره‌ای به دخالت نیروهای تندرو و وزرای افراطی کابینه نتانیاهو در ساختار ارتش و تصمیم گیری‌های نظامی است. در همین ارتباط نیز یائیر لاپید در ادامه با حمله مستقیم به وزاری کابینه نتانیاهو گفته است که تلاش اسموتریچ و بن گویر برای به دست گرفتن کنترل ارتش اسرائیل به نتیجه نمی‌رسد. اسموتریچ و بن گویر هر دو از وزرای بسیار تندرو کابینه نتانیاهو به شمار می‌روند.

با گذشت بیش از ۲۰۰ روز از آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، ارتش این رژیم نتوانسته هیچیک از اهداف از پیش اعلام شده را در خصوص بازگرداندن اسرا و یا نابودی جنبش حماس محقق کند. همین مساله باعث شده درگیری‌های لفظی و اختلافات میان مقامات صهیونیست تشدید شود.

چند روز پیش نیز وزیر شهرک سازی در رژیم صهیونیستی در گفت و گو با رادیو ارتش این رژیم گفت: کابینه اسرائیل در حال فدا کردن همه چیز برای بازگرداندن ۲۲ یا ۳۳ اسیری است که شایستگی زندگی و حیات ندارند.

این سخنان وزیر شهرک سازی رژیم صهیونیستی باعث شد یائیر لاپید رئیس جریان مخالف در این رژیم واکنش نشان دهد.

لاپید در واکنش به این وزیر صهیونیست تاکید کرد: کابینه اسرائیل متشکل از ۲۲ یا ۳۳ عضو تندرویی است که حق زندگی ندارند.

این در حالی است که اوضاع در اراضی اشغالی متشنج‌تر شده و شهرک‌نشینان صهیونیست شب گذشته نیز به تظاهرات اعتراضی خود علیه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و کابینه وی ادامه دادند.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که صدها شهرک‌نشین صهیونیست در برابر ساختمان وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در «تل‌آویو» دست به تظاهرات زده و خواهان امضای توافق مبادله اسیران میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین در نوار غزه شدند.

خانواده‌های اسیران صهیونیست نزد مقاومت فلسطین در نوار غزه خواهان نشست فوری با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای اطلاع از رویکرد جدید توافق مبادله اسیران میان این رژیم و مقاومت فلسطین در نوار غزه شدند.

پیش از این «یائیر لاپید» رئیس مخالفان کابینه رژیم صهیونیستی تاکید کرده بود که عناصر موسوم به حریدیم (یهودیان تندرو) در سن خدمت باید به ارتش ملحق شوند.

وی افزود: ارتش اسرائیل در حال حاضر به این مساله نیاز دارد.

این در حالی است که «اسحاق یوسف» خاخام ارشد سرزمین‌های اشغالی در سخنانی تهدید آمیز تاکید کرده بود: اگر کابینه اسرائیل ما را مجبور کند که به ارتش بپیوندیم همگی این منطقه را ترک خواهیم کرد.

پیشتر «بنی گانتز» وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی اذعان کرده بود که لایحه قانون نظامی که احزاب موسوم به حریدیم به دنبال تصویب آن هستند باعث وقوع درگیری‌های خطرناک در اراضی اشغالی خواهد شد.

آگهی
ورزش

یک برزیلی به کادر فنی تیم ملی والیبال اضافه شد

مربی بدنساز تیم ملی والیبال ایران پس از ورود به تهران به جمع ملی‌پوشان در تمرینات پیوست.

به گزارش “ورزش سه”، رقابت‌های لیگ ملت‌های 2024 از یکم خردادماه در کشورهای برزیل و ترکیه آغاز می‌شود که به عنوان آخرین مرحله صعود به المپیک پاریس حساسیت و اهمیت این رقابت‌ها را در این سال به حداکثر خود رسانده است. تیم ملی والیبال کشورمان که اردوهای آماده‌سازی خود را از 18 فروردین آغاز کرده است، برای حضور هر چه بهتر در این رقابت‌ها آماده می‌شود.

مارسلو زنگراند مربی بدنساز تیم ملی والیبال ایران که بامداد امروز (سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت) از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) وارد تهران شده بود، بلافاصله پس از استقرار در محل اسکان خود به سالن فدراسیون والیبال آمد و به جمع ملی‌پوشان در اردو پیوست.
بدین ترتیب تمرینات بدنسازی ملی‌پوشان که تا کنون به صورت آنلاین زیر نظر این مربی بود، امروز به صورت مستقیم ازسوی مارسلو پیگیری شد.

موریس موتا پائز سرمربی تیم ملی والیبال ایران از روز گذشته (دوشنبه دهم اردیبهشت) تمرینات را با حضور 18 بازیکن دنبال می‌کند که علی رمضانی، محمدطاهر وادی، مهدی رضایی، امیرحسین صداقت، محمدرضا حضرت‌پور، آرمان صالحی، پوریا حسین خانزاده، مبین نصری، شهروز همایونفرمنش، امیرحسین ساداتی، میثم صالحی، علی شفیعی، مهدی جلوه، محمد ولی‌زاده، علیرضا فراهانی مصلح‌آبادی، متین احمدی، مرتضی شریفی، امیررضا سرلک بازیکنان حاضر در این اردو هستند.

همچنین امین اسماعیل‌نژاد از روز شنبه 15 اردیبهشت ماه به جمع اردونشینان افزوده خواهد شد تا در کنار ملی‌پوشان تمرینات خود را آغاز کند و دیگر لژیونرهای تیم ملی والیبال ایران هم به محض ورود به ایران و با تشخیص کادر فنی به اردو اضافه خواهند شد.لئوناردو دستیار برزیلی پائز نیز روز جمعه 14 اردیبهشت وارد تهران می‌شود.

منبع ورزش سه
آگهی
سینمای ایران و جهان

پخش «در مرز غبار آلود» از سیما/ روایتی متفاوت از نادر طالب‌زاده

در سالگرد درگذشت نادر طالب‌زاده؛

به مناسبت سالگرد درگذشت نادر طالب زاده، مستند «در مرز غبار آلود» به کارگردانی سیاوش کریم پور از تلویزیون پخش می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان هنری رسانه‌ای اوج، مستند «در مرز غبار آلود» به کارگردانی سیاوش کریم پور و تهیه کنندگی نیما پورقدیمی روایتی متفاوت از فعالیت های مرحوم نادر طالب زاده در حین برگزاری کنفرانس افق نو در بیروت است.

این مستند یکشنبه ۹ اردیبهشت، ساعت ۱۴:۱۵ از شبکه دو سیما و ساعت ۱۸:۴۵ از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

مستند «در مرز غبار آلود» تهیه و تولید شده در سازمان هنری رسانه‌ای اوج است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا