فرهنگ

ازدواج به سبک مسلمانان مالزی+فیلم


مسلمانان مالزی در مسجد مراسم عقد را برگزار می‌کنند. عروس و داماد هم با لباس خاص در مراسم حضور می‌یابند که در این گزارش می‌توانید با سبک ازدواج مسلمانان مالزی آشنا شوید.

به گزارش خبرنگار فرهنگ عمومی خبرگزاری فارس، مراسم ازدواج مسلمانان در مالزی همچنان به صورت سنتی اجرا می‌شود. در این مراسم عروس و داماد لباس خاصی با پارچه‌های زینتی و زیبا و البته رنگی می‌پوشند تا از سایر افراد متمایز شوند. ساقدوش‌ها هم جذابیت عروس یا داماد را به رخ طرف مقابل می‌کشند.

نکته جالب در مراسم عقد مالایی‌ها، برگزاری این مراسم در مسجد و داشتن لباس‌ پوشیده عروس است. در مراسم عقد مسلمانان مالزی، پس از خواندن خطبه عقد، همه حاضران دست‌ها را بلند کرده و برای خوشبختی عروس و داماد دعا می‌کنند. در ادامه هم به رسم احترام به والدین، دست‌های مادر را می‌بوسند. رسمی که همچنان در بین مسلمانان مالزی پس از خواندن خطبه عقد جایگاه ویژه‌ای دارد.

مسلمانان مالایی بخشی از خیابان را بسته و آنجا را با چادر تجهیز می‌کنند. در چادر هم میز و صندلی می‌چینند تا فضا برای حضور میهمانان آماده شود. غذاهای رنگی هم در گوشه‌ای از این چادر می‌گذارند تا میهمانان از خود پذیرایی کنند.

مالزی کشوری در جنوب شرق آسیا است که حدود ۶۰ درصد مردم این کشور را مسلمانان تشکیل می‌دهند. هم‌زمان با سالروز ازدواج امام علی علیه‌السلام و حضرت زهرا سلام‌الله علیها، رایزنی فرهنگی ایران در مالزی، سبک ازدواج مسلمانان مالزی را به تصویر کشیده است که در ادامه می‌توانید مشاهده کنید:

پایان پیام/


آگهی
دکمه بازگشت به بالا