فرهنگ

بررسی کتاب «امام حسین(ع)» محمدجواد گودینی در برنامه سیم‌وزر 

برنامه «سیم و زر» امروز دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ به نقد و بررسی کتاب «امام حسین(ع)» نوشته محمدجواد گودینی اختصاص دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی رادیو فرهنگ، در برنامه «سیم و زر» این هفته محمد آسیابانی در باره کتاب «امام حسین (ع)» با نویسنده این اثر محمدجواد گودینی» استاد حوزه و دانشگاه و پژوهشگر تاریخ اسلام گفت‌وگو می‌کند.

محمد جواد گودینی که بیش از ۳۰ اثر در موضوعات ادبی، تاریخ اسلام، سیره اهل بیت (ع) و قرآن پژوهی تالیف کرده، در کتاب «امام حسین (ع)» می‌کوشد فرازهایی از زندگانی سرور آزادگان و حق طلبان و ظلم ستیزان حضرت حسین بن علی (ع) را با بهره گیری از منابع تاریخی- روایی معتبر شیعه و اهل سنت به تصویر کشد.

کتاب از سه فصل تشکیل شده است. فصل نخست آن به شرح حال امام سوم شیعیان و سبط دوم حضرت ابوعبدالله الحسین (ص) اختصاص یافته و در ادامه، به فرزندان امام (ع) اشاره مختصری می‌شود، فصل دوم این کتاب تاریخی- روایی به بررسی گوشه‌ای از فضیلت‌های امام حسین (ع) پرداخته و به برخی صفات اخلاقی امام (ع) همچون شجاعت و جنگ آوری، رادمردی و بزرگواری، بخشش و جود، دانش و حکمت، فروتنی و زهد، عبادت و بندگی و … اشارت می‌رود و در فصل سوم و پایانی این اثر حادثه تمدن ساز عاشورا و قیام پربرکت سالار شهیدان (ع) مورد واکاوی و تحلیل تاریخی قرار گرفته و در پایان نیز بر اساس روایات به فضیلت زیارت امام (ع) و بخشی از آثار و برکات مادی، تربیتی و معنوی این زیارت عظمی اشاره شده است.

برنامه «سیم و زر» با تهیه‌کنندگی فریده گودرزی و اجرای فاطمه اسحاق تبار ساعت ۱۲ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا