فرهنگ

حمایت از صنعت تولید کاغذ، حمایت از فرهنگ مطالعه است

سرلشکر صفوی مطرح کرد؛

سرلشکر سید یحیی صفوی در بازدید از نمایشگاه کتاب تهران گفت: حمایت از صنعت تولید کاغذ، حمایت از فرهنگ مطالعه است و ظرفیت های کشور برای تولید کاغذ با هدف حمایت ناشران و نویسندگان باید باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرلشکر پاسدار سید یحیی صفوی در بازدید از سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران گفت: لازم است ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل تولید کاغذ با حمایت تولیدکننده‌ها فعال شود و بتوانیم به میزان مطلوبی از تولید کاغذ برسیم.

وی افزود: با توجه به گرانی کتاب، حمایت از تولید کاغذ می‌تواند منجر به کاهش قیمت تمام شده نشر کتاب شود و در ادامه مردم را ترغیب به خرید کند.

به گفته صفوی هر چند اقدامات قابل توجهی در تولید تا عرضه کتاب مشاهده می‌شود، اما حمایت از این صنعت به منزله حمایت از فرهنگ مطالعه و کتاب و کتابخوانی است.

رئیس نمایشگاه کتاب تهران نیز با اشاره به برگزاری همزمان نمایشگاه به شکل حضوری و مجازی گفت: هر دو بخش مورد استقبال قرار گرفته و تاکنون حدود ۱۱۵ میلیارد تومان کتاب به فروش رسیده است همچنین رقم قابل توجه تولید کتاب در کشور و ضرورت تقویت تولید کاغذ داخلی گفت: برنامه ریزی هایی برای حمایت از تولید کاغذ در داخل کشور در دست اجرا است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا