فرهنگ

خاطره جالب رستم قاسمی از سردار سلیمانی در جنگ با داعشی ها در حلب

وزیر راه و شهرسازی گفت: در شرایط جنگی آزادسازی شهر حلب، شهید سلیمانی نگران حال خانواده‌های داعشی بودند.

به گزارش خبرگزاری مهر، رستم قاسمی وزیر راه و شهر سازی صبح امروز دوشنبه ۱۳ دی ماه در یک برنامه رادیویی گفت: ویژگی‌های شخصیتی سردار حاج قاسم سلیمانی بسیار کم نظیر بود و فقدان ایشان یک افسوس برای ملت محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: در جریان آزادسازی شهر حلب که از منظر کارشناسان جنگی و رزمندگان شهادت طلب یک عملیات محال و بسیار سخت بود، تصمیم گیریها و فرماندهی حاج قاسم بسیاری را به بهت فرو می‌برد.

قاسمی افزود: بخش عمده‌ای از شهر حلب که دومین شهر صنعتی سوریه محسوب می‌شود در تصرف داعشی ها و خانواده‌های ایشان بود و در برخی از نقاط مرز بین نیروهای ما و داعشی ها کمتر از یک کوچه بود.

وی ادامه داد: با وجود قصاوت نیروهای داعشی و عزم جدی آنها برای به شهادت رساندن نیروهای مقاومت، شهید سلیمانی دستور دادند به منظور حمایت از خانواده‌های داعشی و در امان ماندن آنها از شرایط خطر، اردوگاهی تأسیس شود که غذا، بهداشت و امکانات رفاهی مهیا شود که این رفتار در شرایط سخت جنگی بسیار نادر است و حکایت از شخصیت بی نظیر ایشان دارد.

وزیر راه و شهر سازی یکی از افتخارات خدمت خود در نظام جمهوری اسلامی را همکاری با شهید سلمانی در سپاه قدس دانست و افزود: پس از تحویل وزارت خانه در دولت دهم به پشتوانه کارهای اجرایی حوزه اقتصاد، سردار سلیمانی پیشنهاد فعالیت در سپاه قدس را به بنده دادند که در طول این ۷ سال که توفیقی از الطاف خداوند محسوب می‌شد، تجربیات ارزنده‌ای در کنار سردار حاصل شد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا