فرهنگ

کلمن‌های آب زمزم پس از دو سال به حرمین شریفین بازگشتند+عکس و فیلم


کلمن‌های توزیع آب زمزم که از حدود دو سال قبل به دلیل شیوع کرونا از حرمین شریفین جمع‌آوری شده بود، دوباره در جای خود قرار گرفت و زائران می‌توانند به جای استفاده از بطری آب، با لیوان آب زمزم بنوشند.

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، قبل از شیوع کرونا آب زمزم در حرمین شریفین توسط کلمن‌هایی در قسمت‌های مشخص توزیع می‌شد که با شیوع کرونا همه کلمن‌ها برداشته شد و بطری‌های آب زمزم از سوی متولیان مسجدالنبی (ص) و مسجدالحرام توزیع شد.

 

بازگشت کلمن‌های آب زمزم به مسجدالنبی

اما اکنون با توجه به محدودیت‌هایی که در عربستان اعمال می‌شود و ورود زائرانی که دو دوز واکسن کرونا را زده‌اند، متولیان حرمین شریفین کلمن‌های آب را به محل خود بازگرداندند. بر همین اساس، زائران خانه خدا و حرم نبوی دیگر برای نوشیدن آب زمزم نیازی به استفاده از بطی ندارند و با لیوان‌های یکبار مصرف تعبیه شده در کنار کلمن‌ها می‌توانند از آب زمزم بنوشند.

 

دستگاه الکترونیکی توزیع آب زمزم در مسجدالحرام

در ایام حج تمتع متولیان مسجدالحرام به منظور سهولت در توزیع آب زمزم بین حجاج، دستگاه مکانیزه توزیع آب قرار دادند که در محل‌های مختلف تعبیه شده بود. با این وجود، توزیع آب توسط متولیان مسجدالحرام بیش از دستگاه‌های مکانیزه مورد توجه قرار گرفت.

این آب‌های زمزم خنک و با مکانیزم خاص در کلمن‌ها پر می‌شود و به گفته متولیان مسجدالنبی استفاده از این آب در کلمن‌ها کاملا بهداشتی است. در ادامه تصاویری از کلمن‌های موجود برای استفاده زوار را مشاهده می‌کنید:

انتهای پیام/


خبرگزاری فارس

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا