اقتصاد

ارایه خدمات رایگان در ۱۸۵۰ جایگاه دام زنده

سازمان دامپزشکی کشور اعلام کرد، طرح تشدید نظارت بهداشتی در سراسر کشور به مناسبت عید قربان از فردا ۶ صبح آغاز و ۱۸۵۰ جایگاه ثابت و سیار دام زنده به مردم خدمات رایگان ارایه می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان دامپزشکی کشور اعلام کرد، طرح تشدید نظارت بهداشتی در سراسر کشور به مناسبت عید قربان از فردا ۶ صبح آغاز و ۱۸۵۰ جایگاه ثابت و سیار دام زنده به مردم خدمات رایگان ارائه می‌دهند.

در این راستا مشاور رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: این سازمان با همکاری استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها به مناسبت عید سعید قربان و انجام این سنت حسنه و به منظور رفاه مردم، سلامت جامعه و سهولت در انجام کار، جایگاه‌های ثابت و سیار عرضه دام زنده با حضور ناظران بهداشتی و شرعی در سراسر کشور از ۶ صبح فردا دوشنبه تا ۱۴ بعد از ظهر همان روز راه‌اندازی می‌کند.

وی افزود: در این جایگاه‌های ثابت و سیار، خدمات رایگان در حوزه نظارت بهداشتی و کشتار از سوی سازمان دامپزشکی کشور ارائه می‌شود.

وی اظهار کرد: در جایگاه‌های ثابت و سیار ۳۵۸۰ نفر از دامپزشکان برای نظارت و توصیه‌های بهداشتی حضور خواهند داشت ضمن آنکه در این محل‌ها بروشورهایی حاوی توصیه‌ها و رعایت نکات بهداشتی پس از ذبح دام به مردم ارائه خواهد شد.

اسدی تاکید کرد که مردم پس از دریافت گوشت در کیسه‌های مخصوص برای طی شدن جمود نعشی و جلوگیری از انتقال احتمالی بیماری‌های مشترک میان انسان و دام، آن را به مدت ۲۴ ساعت در دمای یخچال بگذارند، ضمن اینکه با این اقدام، گوشت طعم بهتری پیدا می‌کند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا