اقتصاد

تخلف کارگزاری ترکیه ۲ میلیارد دلار نبود،‌فقط ۱۰۸ میلیون دلار بود


نخستین بار در انتشار خبر تخلف یک کارگزاری در ترکیه به اشتباه حجم کلاهبرداری در این کارگزاری ۲ میلیارد دلار برآورد شده بود، اما وزارت کشور ترکیه می‌گوید، ارزش کل پرتفوهای موجود در این کارگزاری در مجموع ۱۰۸ میلیون دلار بوده است.


به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، به نقل از راشاتودی، بر اساس فرمان صادر شده از سوی ریاست جمهوری ترکیه از این پس فعالان بازار ارزهای مجازی این کشور مشمول قوانین مربوط با مبارزه با پولشویی و مبارزه با تروریسم هستند.این قانون امروز در نشریه رسمی دولت ترکیه منتشر شد و از زمان انتشار لازم‌الاجرا است.

بنا به ادعای بلومبرگ اعمال قوانین مرتبط با پولشویی و مقابله با تروریسم باعث خواهد شد تا نظارت بر دارندگان ارزهای مجازی راحت‌تر شود.

طی هفته‌های گذشته دولت  ترکیه تمرکز خود روی بازار ارزهای مجازی این کشور را به شدت افزایش دادند. از دیروز هم ممنوعیت استفاده از ارزهای مجازی در تراکنش‌های مالی در این کشور نیز رسماً‌ به اجرا درآمده است.

بانک مرکزی ترکیه مدعی شده که استفاده از این ارزها در معاملات به خسارت‌های جبران‌ناپذیر و بروز مخاطرات جدی در تراکنش‌های مالی منجر می‌شود و به همین دلیل این مسأله ممنوع شده است.

طی چند روز گذشته هم دو کارگزاری بزرگ خرید و فروش ارزهای مجازی در ترکیه هم منحل شدند. بگونه‌ای که مدیرعامل یکی از آنها به خارج از ترکیه فرار کرده است که ارزش کلاهبرداری مربوط به این کارگزاری ۱۰۸ میلیون دلار برابر می‌شود.

نخستین بار در انتشار این خبر به اشتباه حجم کلاهبرداری در این کارگزاری ۲ میلیارد دلار برآورد شده بود، اما وزارت کشور ترکیه می‌گوید، ارزش کل پرتفوهای موجود در این کارگزاری در مجموع  ۱۰۸ میلیون دلار بوده است.

انتهای پیام/ب


خبرگزاری فارس

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا