اقتصاد

راه‌آهن را‌ برای یک پیچ به خارج کشور وابسته نگه داشتند


وزیر راه و شهرسازی گفت: کسانی که شرکت راه‌آهن سال‌ها در اختیار فکر و عقیده آنها بوده است، سال‌ها راه‌آهن را در رکود نگه داشتند و حتی برای یک پیچ ساده، راه‌آهن را به خارج کشور وابسته نگه داشتند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمد اسلامی امروز در مراسم روز ملی بهره‌وری در شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: دغدغه بهبود و تحول در راه‌آهن با کار اساسی و نهادی در قالب مرکز جهادی پیشرفت راه‌آهن روزبه‌روز بهتر می‌شود تا مردم سفرهای ریلی پیشرفته‌تر و باکیفیت‌تری را تجربه کنند. 

وی افزود: بهره‌وری، تحول و تعالی چیزی نیست که از بیگانگان یاد گرفته باشیم، حضرت علی(ع) می‌فرمایند که «بدا به حال کسی که امروزش با دیروزش یکی باشد» و این ضرورت تغییر و تحول را می‌رساند. 

وزیر راه و شهرسازی افزود: کسانی که شرکت راه‌آهن سال‌ها در اختیار فکر و عقیده آنها بود‌، سال‌ها راه‌آهن را در رکود نگه داشتند و راه‌آهن را حتی برای یک پیچ ساده به خارج کشور وابسته نگه داشتند.

اسلامی افزود: آینده پرافتخار از آن کسانی است که نگاه به داخل کشور داشته باشند و ظرفیت داخل را در مدار پیشرفت نگه دارند.

وی تأکید کرد: ما باید بهره‌وری ملی را که جایگاه شایسته بین‌المللی برای کشورمان دارد، ایجاد کنیم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: با تأیید سازمان ملی بهره‌وری، راه‌آهن امروز در این مسیر قرار گرفته و امید است این مسیر روی ریل توسعه و پیشرفت باشد و اقداماتی که موجب ارتقای عملکرد می‌شود، رونق گیرد. 

* کسانی که ادعای اقتصادی داشتند،کارت اعتباری را لغو کردند

وی با اشاره به رونمایی از ریل‌کارت بیان کرد: من به عنوان یک کارمند حدود بیست و هشت سال پیش، کارت اعتباری ثمین‌کارت داشتم، کارت اعتباری در کشور ما چندان مورد توجه نبوده است، ما باید کارمندان و بازنشستگان را در قالب کارت اعتباری بهره‌مند کنیم. 

اسلامی گفت: در آنها سال‌ها عده‌ای که ادعای اقتصادی داشتند، اجازه ندادند این موضوع کارت اعتباری رشد کند، اما امروز ثمین‌ کارت در قالب ریل‌کارت برای خانواده راه‌آهن تعریف شده است و تأثیر به سزایی در اقتصاد خانواده دارد. 

وی گفت: من با واژه کمک‌معیشتی موافق نیستم، نظام کارت اعتباری نظام توانمندسازی خانوار و احترام به خانواده است. 

انتهای پیام/ب


خبرگزاری فارس

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا