اقتصاد

لوکوموتیو پارس۳۳ شرکت واگن‌پارس اراک رونمایی شد

اراک- امروز نخستین لوکوموتیو پارس ۳۳ شرکت واگن پارس از طریق ارتباط ویدیو کنفرانس با وزیر راه و شهرسازی در شهر اراک رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر سه شنبه آئین رونمایی از نخستین لوکوموتیو پارس ۳۳ شرکت واگن پارس اراک از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس با وزیر راه و شهرسازی و با حضور استاندار مرکزی و مسئولان استانی برگزار شد.

استاندار مرکزی در حاشیه این آئین اظهار کرد: تولید لوکوموتیو می‌تواند نقطه عطفی در حوزه تولید فنی و مهندسی کشور و شرکت واگن پارس باشد.

وی با اشاره به ساخت لوکوموتیو ۳۳ توسط شرکت واگن پارس گفت: تولید این لوکوموتیو کشور را از وابستگی به خارج در این صنعت بی نیاز می‌کند.

استاندار مرکزی شرکت واگن پارس را تنها شرکت انحصاری و قدیمی ترین مجموعه واگن ساز و لوکوموتیوساز در کشور برشمرد و گفت: متأسفانه از ظرفیت لوکوموتیو سازی به خوبی استفاده نشده و تنها بیشتر به حوزه تعمیر و بازسازی و نوسازی واگن‌های مسافری و ساخت واگن باری توجه شده است اما امروز همچنان شاهد تلاش کارگران برای تولید لوکوموتیو هستیم.

آقازاده در ادامه از وزیر راه و شهرسازی در خواست کرد که برای حل موضوع و شرکت واگن پارس ورود پیدا کند چرا که این شرکت از یکسال پیش توافقی را برای واگذاری به مپنا داشته که هنوز عملیاتی نشده است و اکنون وزارت دفاع موضوع بدهی قرارداد قبلی واگن پارس را مانع از انجام کار تلقی می‌کند.

وی افزود: از وزیر راه انتظار می‌رود تا در جلسه هیأت وزیران مذاکراتی با وزیر دفاع داشته باشد تا قرارداد این واگذاری امضا شود زیرا تسریع در این واگذاری این شرکت به مپنا موجب ارتقا صنعت ریلی کشور است.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا