اقتصاد

کاهش ۵۰ درصدی تقاضای گوشت قرمز بسته‌بندی/ تعطیلی ۲۰ درصد واحدها در یکسال اخیر

نسبت به یکسال اخیر دقیقا 50 درصد از تقاضای گوشت قرمز و 30 در صد از گوشت مرغ کاهش یافته است.

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:


مسعود رسولی در گفت‌وگو با ایلنا در مورد افزایش قیمت گوشت بسته‌بندی در برخی فروشگاه‌های کشور گفت: باید توجه داشت که قیمت پایه گوشت لاشه گوسفندی تقریبا 295 هزار تومان است که 7 درصد آن برای چربی و ضایعات خارج می‌شود. دلیل افزایش قیمت گوشت بسته‌بندی، ریشه در افزایش نرخ دام زنده دارد در واقع شرکت‌های یبسته بندی نقشی در تعیین قیمت ندارند.

دبیر انجمن صنعت گوشت و مواد پروتئینی کشور افزود: باید توجه داشت که از یک لاشه بخشی مانند قلوگاه را 250 هزار تومان و گردن را 277 هزار تومان یعنی زیر قیمت خرید بفروش می‌رسانیم. در این شرایط تولیدکننده برای جبران این زیان مجبور به افزایش قیمت گردن و ران است.

وی گفت: شرایط تولیدکنندگان با این وضعیت هزینه و تعداد کارگران بسیار سخت شده است و قیمت‌ها با هزینه‌ها همخوانی ندارد. بطوریکه از 700 شرکت بسته‌بندی گوشت تقریبا 120 مورد آن فعال هستند و 20 درصد آنها در یکسال اخیر تعطیل شده‌اند.

رسولی تصریح کرد: نسبت به یکسال اخیر دقیقا 50 درصد از تقاضای گوشت قرمز و 30 در صد از گوشت مرغ کاهش یافته است. در مورد ماهی نیز بیشتر آن به خارج صادر می‌‍شود چون کاهش تومان مردم تقاضایی داخلی آن را بقشدت کاهش داده است.


انتهای پیام/

منبع خبرگزاری ایلنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا