اقتصاد

محکومیت یک شرکت پتروشیمی به پرداخت ۸۷۲ میلیون دلار

از سوی رییس سازمان بازرسی؛

معاون نظارت و بازرسی امور اقتصادی سازمان بازرسی کل کشور از صدور حکم به محکومیت یکی از شرکت‌های پتروشیمی به پرداخت ۸۷۲ میلیون دلار به نفع شرکت پتروشیمی «ج» با پیگیری این سازمان خبرداد.

‌به گزارش خبرگزاری مهر، ستار شیرعالی معاون نظارت و بازرسی امور اقتصادی سازمان بازرسی کل کشور از صدور حکم به محکومیت یکی از شرکت‌های پتروشیمی به پرداخت ۸۷۲ میلیون دلار به نفع شرکت پتروشیمی ج با پیگیری این سازمان خبر داد.

شیرعالی گفت: به سبب بروز اختلاف در اجرای قرارداد بلند مدت فروش اتیلن بین شرکت پتروشیمی ج (به عنوان تأمین کننده) و یکی از شرکت‌های پتروشیمی (به عنوان مصرف‌کننده)، شرکت پتروشیمی ج در سال ۱۳۸۴ ادعای عدم وصول مطالبات ارزی خود به مبلغ ۸۷۲ میلیون دلار را بر اساس قرارداد منعقده، در هیأت داوری مطرح کرده بود.

وی ادامه داد: پس از طرح این موضوع، هیأت اول داوری در سال ۱۳۹۶ رأی به عدم صلاحیت رسیدگی به لحاظ دولتی بودن شرکت پتروشیمی ج صادر کرد؛ اما هیأت دوم داوری در تیرماه ۱۳۹۹ رأی به محکومیت شرکت پتروشیمی مصرف کننده به پرداخت مبلغ مذکور در وجه شرکت پتروشیمی جم را صادر و موضوع در همین حد باقی مانده بود.

معاون نظارت و بازرسی امور اقتصادی سازمان بازرسی کل کشور بیان کرد: با انعکاس موضوع به سازمان بازرسی کل کشور، بررسی مطالبات و تعاملات فی‌مابین شرکت‌های مذکور در دستور کار قرار گرفت، نهایتاً با پیگیری رئیس سازمان بازرسی اعمال ماده ۴۷۷ آئین دادرسی کیفری از رئیس قوه قضائیه درخواست شد.

شیرعالی اظهار کرد: در ادامه با تجویز اعاده دادرسی و ارجاع پرونده به شعبه یکم دیوان عالی کشور، شعبه مربوطه طی دادنامه‌ای، رأی محکومیت شرکت پتروشیمی مصرف کننده به پرداخت ۸۷۲ میلیون دلار در وجه شرکت پتروشیمی ج را صادر کرد.

بر پایه این گزارش به دنبال صدور این رأی، شرکت پتروشیمی ج با ارسال نامه‌ای به سازمان بازرسی مراتب تشکر خود را بابت پیگیری‌های جدی این نهاد نظارتی در احقاق حق جمع کثیری از بازنشستگان کشوری اعلام کرد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا