اقتصاد

واردات مواد اولیه را به سختی انجام می‌دهیم

واردات مواد اولیه را به سختی انجام می‌دهیم


مدیرعامل صدرا سیل وان، گفت: مشکل تخصیص ارز به تولید و واردکنندگان باعث شده تا این موضوع به چالش بزرگی تبدیل شود.

مرجان شرف- ایلنا؛ فرهنگ قریشی نژاد، مدیرعامل صدرا سیل وان، با بیان اینکه بیش از ۵۰ سال است که در زمینه تولیدکننده القایی که یک نوع مواد اولیه در بسته‌بندی بطری‌های پلاستیکی و شیشه ای، تامین مواد و ماشین آلات خطوط بسته بندی و صنایع غذایی است، فعالیت می‌کنیم، گفت: یکی از بزرگترین تامین‌کننده‌های بازار در این صنف محسوب می‌شویم.

وی افزود: این صنف دارای بازار بسیار خوب و از نوع بازار (B2B) محسوب می‌شود، اما شرکت‌های تامین‌کننده محدود و شرکت ما در زمره پیشروها قرار دارد.

 

تایید کیفیت مواد اولیه

 

مدیرعامل صدرا سیل وان، گفت: در نمایشگاه آگروفود که در حوزه صنایع غذایی برگزار می‌شود، مشارکت داشته و این مزیت را داریم که بتوانیم با شرکت‌های کوچکتر بازار هم آشنا و عملکرد خوبی در این حوزه داشته باشیم.

قریشی ادامه داد: در آغاز تاسیس شرکت، نماینده یکی از کارخانجات خارجی بودیم و پس از آن تحت لیسانس شروع به تولید کردیم از این‌رو مواد اولیه باید از لحاظ کیفیت مورد تایید شرکت خارجی قرار گیرد.

وی تاکید کرد: امید داریم تا بتوانیم برخی از مواد اولیه را از داخل کشور تهیه کنیم اما در حال حاضر مواد اولیه وارداتی هستند که این موضوع مشکلات بسیاری را از لحاظ تخصیص و سهمیه بندی ارزی که از وزارت صنعت معدن اعمال می‌شود  برای ما ایجاد کرده و به شدت کار ما را محدود کرده است.

او اضافه کرد: بزرگترین مشکل ما در حال حاضر تخصیص ارز است که از سوی بانک مرکزی متاسفانه بسیار طولانی شده است و کل پروسه‌های واردات مواد اولیه، ماشین آلات، خط تولید و… را با چالش روبرو کرده است.

مدیرعامل صدرا سیل وان گفت: قطعی برق در تابستان و قطعی گاز در زمستان برای ما مشکل‌ساز شده است، به گونه ای که کارگران خط تولید نمی‌توانند فعالیت کنند و از طرف دیگر فشار بر نیروی انسانی وارد شده است و در نهایت شرکت نیز مجبور به افزایش شیفت‌های کاری می‌شود.



انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا