اقتصاد

تاخیر در تخصیص ارز تهیه مواد اولیه را با مشکل مواجه می‌کند

تاخیر در تخصیص ارز تهیه مواد اولیه را با مشکل مواجه می‌کند


دبیر انجمن تولیدکنندگان پودر شوینده گفت: تولیدات اقلام شوینده و بهداشتی کماکان طبق روال سابق ادامه‌دار است و کمبودی در بازار وجود ندارد.

جمشید فروزش، دبیر انجمن پودر شوینده در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهارداشت:در بحث صادرات شرکت‌های مواد شوینده مصمم هستند تا ظرفیت‌های خالی برای صادرات این محصولات را رفع کنند.

فروزش افزود: البته برنامه‌هایی برای آینده هدف‌گذاری شده اما این برنامه ها هم باید بر اساس کشش و نیاز بازار باشند و با توجه به اینکه در صنعت مواد شوینده، شرکت‌های متعددی در زمینه اقلام بهداشتی از جمله: صابون، پودر، شامپو، مایع دستشویی، مایع ظرفشویی و … فعالیت می‌کنند، هر شرکتی به نوبه‌ی خود تلاش می‌کند تا با کمک به رشد تولید، سهم بیشتری از بازار دریافت کند که این خود به قدرت برند و انتخاب مصرف‌کننده وابسته است.

وی در خصوص افزایش تولیدات محصولات شوینده و بهداشتی گفت:حداکثر حدود 10 درصد افزایش تولید می‌تواند اتفاق بیفتد که آن هم به قدرت خرید و استفاده مواد شوینده در میان مصرف‌کنندگان و البته کشش بازار بستگی دارد.

 دبیر انجمن پودر شوینده در خصوص اشتغالزایی این صنعت نیز افزود: 50 هزار نفر به‌طور مستقیم و  بیش از 300 هزار نفر به‌طور غیرمستقیم در صنعت شوینده و بهداشتی فعالیت می‌کنند.

صادرات به کشورهای همجوار

فروزش ادامه داد: صادرات محصولات شوینده و بهداشتی به کشورهای همجوار و کشورهای آسیای میانه از جمله: افغانستان، پاکستان، عراق، و البته سوریه به مقدار کمی صورت می گیرد و طبق روال سابق در حال انجام است، اما اخیرا برخی از شرکت‌ها موفق به صادرات مواد شوینده و بهداشتی به روسیه نیز شده‌اند.

وی از عمده چالش‌های کاری را تاخیر در تخصیص ارز عنوان کرد و گفت: تاخیر در تخصیص ارز، تهیه‌ی مواد اولیه را با مشکل مواجه می‌کند؛ از طرف دیگر تغییر قیمت ارز از تالار اول به تالار دوم، به‌دلیل تامین نقدینگی است و به دلیل آنکه سیستم بانکی به نوعی با سیاست‌های انضباطی گره خورده است، به همین دلیل شرکت‌ها برای تامین منابع مالی و سرمایه در گردش با مشکل مواجه خواهند شد.



انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا