سلامت

رگبار و رعد و برق در برخی از استان‌های کشور/هفته آینده بارانی می‌شود

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از رشد ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت در برخی استان‌های کشور خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،صادق ضیاییان در توضیح بیشتر افزود: امروز پنجشنبه (۲۴ خرداد) در برخی نقاط واقع در استان‌های شمال غرب، دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز، دامنه‌های زاگرس مرکزی، شمال شرق، بخش‌هایی از مرکز کشور، ارتفاعات استانهای کرمان، یزد، هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان در برخی ساعات به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رشد ابر، رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در نقاط مستعد گردوخاک و بارش تگرگ رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: برای جمعه( ۲۵ خرداد) همین شرایط در برخی نقاط شمال غرب، دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز، دامنه‌های مرکزی زاگرس، بخش‌هایی از مرکز کشور، ارتفاعات استانهای شمال و شرق هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان، کرمان شمال و شرق فارس و غرب یزد برقرار خواهد بود.

ضیاییان افزود: شنبه و یکشنبه ۲۶ و ۲۷ خرداد نیز در برخی نقاط شمال غرب، استانهای واقع در دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز، دامنه‌های مرکزی زاگرس، بخش‌هایی از مرکز کشور، ارتفاعات استانهای کرمان، یزد، شمال و شرق فارس و شرق هرمزگان، در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: دوشنبه ۲۸ خرداد در ارتفاعات استان‌های اردبیل، شمال و شرق آذربایجان شرقی ،کرمان، گیلان، مازندران، سمنان، البرز، تهران و ارتفاعات زاگرس مرکزی نیز در بعدازظهر رگبار پراکنده و وزش باد رخ خواهد داد.

ضیاییان افزود: سه روز آینده در برخی نقاط شمال غرب، شمال شرق، شرق، بخش‌هایی از مرکزی کشور، استانهای واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و برخی نقاط جنوب کشور وزش باد، شدید می‌باشد که احتمال خیزش گردوخاک، کاهش دید و کیفیت هوا دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: در سه روز آینده شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و شرق دریای عمان هم مواج خواهد شد.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز گفت: آسمان تهران فردا (۲۵ خرداد) نیمه ابری و وزش باد در بعضی ساعت ها افزایش ابر و رگبار باران گاهی وزش باد شدید و احتمال رعدوبرق با حداقل دمای ۲۳ و حداکثر دمای ۳۳ درجه سانتیگراد و برای شنبه (۲۶ خرداد) نیمه ابری و وزش باد گاهی رگبار باران در بعضی ساعت ها وزش باد شدید و احتمال رعدوبرق با حداقل دمای ۲۲ و حداکثر دمای ۳۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا شهرکرد با کمینه ۷ و ۸ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه ۴۶ و ۴۷ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا