دانش و فناوری

آخرین مهلت ثبت‌نام در جشنواره طراحی صنعتی اعلام شد

عکس دریافتی و تزیینی است

شرکت‌های دانش بنیان و استارت‌آپ‌های علاقه‌مند به شرکت در دومین دوره جشنواره طراحی صنعتی ایران، تا ۱۵ شهریور ماه مهلت دارند نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

به گزارش ایسنا، دومین دوره جشنواره طراحی صنعتی ایران با شعار “تولید طراحی محور” و با هدف ارزیابی و اعلام برترین طراحی محصولات ایرانی برنامه‌ریزی شده است. در این دوره، علاوه بر برگزاری جایزه طراحی صنعتی، فروم طراحی صنعتی نیز به برنامه‌های جشنواره اضافه شده است. این فروم شامل پنل‌های گفتگو جهت انتقال تجارب شرکت‌ها، کارگاه‌های آموزشی، سخنرانی متخصصین و سیاستگذاران این حوزه خواهد بود.
در این دوره طرح‌ها در ۶ حوزه “تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی”، “ماشین‌آلات صنعتی و رباتیک”، “تجهیزات کامپیوتر و فناوری اطلاعات”، “طراحی داخلی فضای نوآوری (که ویژه شتابدهنده‌ها و مراکز نوآوری است)”، “آموزش، ورزش و سرگرمی” و “صنایع دستی و بسته بندی” مورد ارزیابی و داوری قرار می‌گیرد.
اصالت طرح‌های ارسالی، خلاقیت و نوآوری، ارزش افزوده طراحی و ارائه محصول در بازار به‌ویژه بازار صادراتی از جمله شاخص‌های داوری طرح‌ها تعیین شده است.
امسال برای ورود شرکت‌های نوپا به عرصه طراحی صنعتی، بخش “دیزاینو” طراحی شده است و طی آن طراحی‌های مفهومی‌ و محصولاتی که هنوز به بازار معرفی نشدند مربوط به استارت‌آپ‌ها، شتابدهنده‌ها و مراکز نوآوری، مورد  ارزیابی قرار می‌گیرند.
به نقل از مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی ریاست‌جمهوری، جشنواره طراحی صنعتی ایران که به همت مرکز شرکت‌های دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری طراحی شده به دنبال «آگاه کردن تولیدکنندگان از مزیت‌های طراحی در سطح جهانی»، «افزایش به‌کارگیری طراحی در توسعه محصول و استراتژی کسب‌وکار شرکت‌ها»، «گسترش فرهنگ طراحی در زندگی مردم»، «ایجاد شبکه طراحان ایرانی» و «ارتقای سطح صنعت طراحی ایران متناسب با بازار جهانی» است.
ثبت نام در این رویداد تا ۱۵ شهریور ماه ادامه دارد.
نخستین دوره از این جایزه همزمان با برگزاری نهمین دوره نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران‌ساخت برگزار شد و سه شرکت به عنوان مجموعه‌های برتر معرفی شدند.
انتهای پیام

منبع خبرگزاری ایسنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا